Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_Úč.1.39 Účetní technika – účetní zápisy a přezkušování jejich správnosti Vytvořeno: Ověřeno: Třída:NS 1

2 Účetní technika – účetní zápisy a přezkušování jejich správnosti Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět:Účetnictví Ročník:1. Autor:Ing. Petra Litošová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:účetní zápisy, předvaha, inventarizace Anotace: Materiál je určen k seznámení s účetními zápisy a jejich členěním. Vysvětluje způsoby přezkušování správnosti účetních zápisů, tj. předvahu a inventarizaci.

3  zachycují účetní případy do účetních knih  srozumitelné, přehledné, způsobem zaručující trvanlivost zápisu  jsou uspořádány tak, aby umožnily ověřit účtování všech účetních případů a zabránily neoprávněných změnám nebo úpravám

4 1.časové a soustavné a)časové: jsou uspořádány podle časové posloupnosti (tak, jak postupně vznikaly) b)soustavné: věcné hledisko, tj. zápisy na účtech (na „téčkách“) 2.jednoduché a složené a)jednoduché: souvztažnost mezi jednou dvojicí účtů (321/211) b)složené: souvztažnost mezi větším počtem účtů (plátce DPH 111, 343 / 321)

5  z hlediska: a)formálního (předvaha) b)věcného (inventarizace)

6  zjišťuje se dodržení podvojnosti účetních zápisů  kontrolní prvek = tabulková předvaha  sestavuje se z počátečních stavů, obratů MD a D a konečných stavů všech používaných účtů  obratová předvaha: pouze z obratů stran MD a D  výsledkem musí být rovnost počátečních stavů, obratů MD a D a konečných stavů

7  pokud nevyjde, hledám chybu a odstraním ji  předvaha neodhalí nesprávnou souvztažnost, částku nebo chybějící účetní případ

8  zda je správně zachycen stav majetku a závazků Části: 1.zjištění skutečného stavu majetku a závazků, jejich ocenění a písemné zaznamenání 2.porovnání skutečného a účetního stavu, zjištění případného inventarizačního rozdílu (manko, přebytek) 3.vysvětlení příčin a vypořádání inventarizačních rozdílů

9  minimálně jedenkrát ročně ke dni sestavení ročních účetních výkazů  možno čtyři měsíce před a jeden měsíc po rozvahovém dni  zásoby lze inventarizovat průběžně, pokud to dovolí účtování

10 1.podle periodicity a)řádné: periodické, pravidelně k určitému datu nebo průběžné b)mimořádné: mimořádné případy (vznik, sloučení, rozdělení podniku …) 2.podle úplnosti a)úplné: týká se všech složek majetku a závazků b)dílčí: týká se některých složek majetku a závazků

11 3.podle způsobu provedení a)fyzické b)dokladové

12 1.Jaké je členění účetních zápisů?  časové a soustavné  jednoduché a složené 2.Z jakých hledisek se přezkušuje správnost účetních zápisů?  formální správnost – předvaha  věcná správnost - inventarizace

13 3.Jaké části zahrnuje inventarizace?  zjištění skutečného stavu majetku a závazků, jejich ocenění a písemné zaznamenání  Porovnání skutečného stavu se stavem účetním a vyčíslení případných inventarizačních rozdílů  vysvětlení příčin a vypořádání inventarizačních rozdílů

14 Použité zdroje ŠTOHL, Pavel. Učebnice účetnictví 2012 – 1. díl pro střední školy a pro veřejnost. 13. vyd. Znojmo: nakladatelství Štohl Pavel Ing. – vzdělávací středisko, 2012, ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google