Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tramvaje: Škoda 15T. Petr SýkoraV12 Obecné informace Jednosměrná tramvaj konstruovaná speciálně pro Prahu 3 články.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tramvaje: Škoda 15T. Petr SýkoraV12 Obecné informace Jednosměrná tramvaj konstruovaná speciálně pro Prahu 3 články."— Transkript prezentace:

1 Tramvaje: Škoda 15T

2 Petr SýkoraV12 Obecné informace Jednosměrná tramvaj konstruovaná speciálně pro Prahu 3 články

3 Petr SýkoraV13 Pohled cestujícího 61 míst k sezení 239 míst k stání – 8 osob/m 3 1 místo pro kočárek/invalidní vozík Výška podlahy nad TK: 350 mm/450mm, beze schodů - nízkopodlažnost 100% v max 60 km/h

4 Petr SýkoraV14 Mechanika Délka vozidla mm přes nárazníky Šířka vozidla 2460 mm Výška 3600mm Otočné podvozky – vnitřní typu Jacobs, tedy pod spoji článků Články navzájem otočně spojeny Uspořádání pojezdu Bo´Bo´Bo´Bo

5 Petr SýkoraV15 Podvozek Pojezd s volnými koly –Kola nejsou spojena společnou osou v tuhou nápravu –Kola jsou uložena v nápravnici, která zajišťuje jejich vzájemnou geometrickou polohu –Ve výšce osy kol podlaha prostoru pro cestující –Jízdní vlastnosti tohoto typu pojezdu

6 Petr SýkoraV16 Brzdy EDB rekuperační / do odporu –Hlavní provozní brzda Elektrohydraulická kotoučová s brzdovými kotouči na discích kol –Parkovací, nouzová –Přítlačná síla destiček vyvíjená pružinou, odbrzdění hydraulicky Elektromagnetická kolejnicová napájená z baterií –Nouzová

7 Petr SýkoraV17 Pohon Každé kolo pohání jeden TM, mezi koly není mechanická vazba TM uloženy příčně vně kol na pomocném rámu Přenos točivého momentu na kolo bez převodovky Spojení TM a kola pomocí krátké pružné spojky

8 Petr SýkoraV18 Elektrická výzbroj Trakce: 4 podvozky x 4 synchronní TM = = 16 synchronních TM napájených přes 16 napěťových střídačů osazených IGBT Měnič pro pomocné pohony a nabíjení akumulátorové baterie Akumulátorová baterie Vše umístěno na střeše

9 Petr SýkoraV19 Rozmístění trakčních komponent

10 Petr SýkoraV110 Trakční motor Trojfázový synchronní motor buzený permanentními magnety ze vzácných zemin Typ HLU 3436P/44VA Jmenovitý výkon Pn = 46,6kW Jmenovité napětí Un = 3 x 387V Jmenovitý proud In = 149A Jmenovité otáčky nn = 196ot/min Maximální otáčky nmax = 706ot/min Třída izolace H Krytí IP55 Chlazení kapalinové, IC37W Hmotnost 252kg

11 Petr SýkoraV111 Trakční motor

12 Petr SýkoraV112 Trakční motory v podvozku Foto: David Dienstbier

13 Petr SýkoraV113 Trakční měnič Společný kontejner TJ1.1 pro jeden podvozek ~ čtyři trakční motory –Čtyři trakční střídače osazené IGBT – chlazení vzduchem –Brzdový odporník –Chladič chladicí kapaliny trakčních motorů

14 Petr SýkoraV114 Parametry trakčního měniče Typ TJ1.1 Vstupní napětí Udc = 600V Výstupní napětí Us = 0 ÷ 500V Výstupní frekvence f = 0 ÷ 280Hz Výstupní proud Imax = 98A na jeden motor Maximální výkon trakčního měniče v režimu jízdy 120kVA

15 Petr SýkoraV115 Trakční měnič

16 Petr SýkoraV116 Kontejner pomocných pohonů Typ 36.1 Měnič pro síť 3x400V/230V~ –2 výstupy –Pmax 14kVA na každý výstup Měnič – dobíječ pro síť 24V= –Imax 240A

17 Petr SýkoraV117 Kontejner akumulátorové baterie Typ BS1.1 Umístěn také na střeše vozidla Kapacita akumulátorové baterie 240Ah

18 Petr SýkoraV118 Použité prameny Firemní materiály fy. Škoda Electric


Stáhnout ppt "Tramvaje: Škoda 15T. Petr SýkoraV12 Obecné informace Jednosměrná tramvaj konstruovaná speciálně pro Prahu 3 články."

Podobné prezentace


Reklamy Google