Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/5.3.2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/5.3.2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana."— Transkript prezentace:

1 Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana Slabá Janoutová P ř edm ě t: Fyzika T ř ída: VI. Tématický okruh: Magnetismus Téma: Magnetismus Druh výukového materiálu: prezentace Pou ž ití ICT:interaktivní tabule,interaktivita Didaktické,metodické poznámky (popis pou ž ití výukového materiálu ve výuce): výklad s interaktivitou je propojen s pokusy pro nenásilné osvojení probírané látky. Na ka ž dý pokus navazují otázky, které ž ák sám zodpoví a poté zkontroluje s prezentací. Výklad navazuje na učebnici Fyzika pro 6.ročník, FRAUS 2004, str. 73 – 83. Pou ž ité zdroje: icke_pole.pdf

2 Magnetismus

3 Pokus č.1 přibližuj magnet k hromadě železných špendlíků Výsledek pokusu: magnet přitáhne špedlíky i bez dotyku Závěr pokusu: ⇒ magnety působí na dálku ⇒ stejně jako u gravitace a elektrické síly zavádíme pojem magnetické pole

4 Pokus č.2 Opakuj pokus č.1 a pozoruj zda záleží na velikosti magnetické síly vzhledem ke vzdálenosti magnetu od špendlíků Výsledek pokusu: Čím blíže je magnet ke špedlíky, tím lépe přitahuje Závěr pokusu: ⇒ velikost magnetické síly se vzdáleností klesá

5 Pokus č.3 Přikryj hromádku špendlíků listem papíru nebo igelitem a proveď pokus č.1 Výsledek pokusu: Magnet přitahuje špendlíky, i když je schováme pod papír nebo pod igelit Závěr pokusu: ⇒ magnetická síla působí přes překážky.

6 Pokus č.4 Polož magnet do hromádky sponek. Přitahují všechny části magnetu stejně silně? Výsledek pokusu: na magnetu se nacházejí místa, kde je přichyceno nejvíce špendlíků Závěr pokusu: každý magnet má dva magnetické póly

7 Každý magnet má dva póly severní pól značí se N z anglického north barevně označován červeně jižní pól značí se S z anglického south barevně označován modře ÚKOL:Nakresli magnet podle získaných údajů N S

8 Spoj pojmy z částmi magnetu netečné pásmo jižní pól severní pól

9 Magnetické pole Země Spoj pojmy s částmi obrázku Severní zeměpisný pól Jižní zeměpisný pól Severní magnetický pól Jižní magnetický pól

10 Použité zdroje 873.png 873.png ktrina_a_magnetismus/5_Magneticke_pole/4 501_Magnety_Magneticke_pole.pdf ktrina_a_magnetismus/5_Magneticke_pole/4 501_Magnety_Magneticke_pole.pdf magn_pole/stac_mp.html magn_pole/stac_mp.html


Stáhnout ppt "Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/5.3.2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana."

Podobné prezentace


Reklamy Google