Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0880.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0880."— Transkript prezentace:

1

2 Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Digitální učební materiály – Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/ 2- Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení materiálu:VY_32_INOVACE_235_Infotainment_PwP Typ materiálu:PowerPointová prezentace Předmět, ročník, obor:Mediální výchova a rétorika, 1. ročník, Mechanik elektronik, Obchodník Číslo a název sady:Sada č Média a jejich vliv na mezilidské vztahy. Reklama Téma:Infotainment Jméno a příjmení autora:Lenka Brychová Datum vytvoření: Anotace: Žák porozumí pojmu infotainment, pochopí okolnosti vzniku, uvede příklady podávání zpráv zábavnou formou. Porovná rozdíly v předpovědi počasí během 20 let. Uvědomí si principy infotainmentu i v dalších médiích. Uvede argumenty pro tvrzení „Infotainment ovlivňuje mezilidské vztahy.“ Materiál slouží k výkladu nové látky, ale i k jejímu opakování. Zdroje:Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

3 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace

4  1. Pojem a vznik  2. Zpráva v infotainmentu  3. Příklady infotainmentu  4. Pořady  5. Předpověď počasí  6. Infotainment nejen v TV  7. Jak působí na mezilidské vztahy?  8. Odkazy  9. Použitá literatura

5 složené slovo:  information – informace  entertainment – pobavení, zábava význam: podávání zpráv zábavnou formou („infozábava“) použití: zejména profesionální novinářský slang

6  vznik: 70. léta 20. stol., USA  nový trend ve zpravodajství založený na podávání zpráv zábavnou formou Proč?  zpřístupnění zpráv širšímu publiku  finanční zisk (zejména komerční televize)  sledovanost

7  odlišné řazení zpráv  snaha o atraktivitu  nejdůležitější ty, co působí na city člověka  začátek: skandál, vražda, loupež …  závěr: dojemný (zvířátka) ?

8  nahrání určité scény  zopakování scény pomocí komparsu  záběry na okolí místo na osobu, se kterou má interview  informace z doslechu  Jedná se ještě o zpravodajství?

9  výstup redaktora na závěr zpráv (STAND UP) – př. reportér na závěr reportáže o kvalitě restaurací kousne do pokrmu  vyprávění o lidských osudech – tzv. háelpéčko (hluboký lidský příběh) př. reportáž ze zákulisí Superstar zaměřena na příběh dívky, která zachránila tonoucí dítě

10  zpravodajství má svou dramaturgii – sestavení zpravodajské relace, aby měla dramatické vrcholy a okamžiky zklidnění na konci zpráva vzbuzující příjemné pocity (zvířátka), rarita …  pointa zpráv – utajování některých informací do poslední chvíle (okamžik překvapení, napětí) př. aktuálně zabití holčičky v České Lípě

11  živé vstupy – doklad toho, že je televize „při tom“  konverzační tón moderátorů – moderátoři mezi sebou konverzují nebo „laškují“ a motivují tak zprávy, které přijdou  angažování celebrit – některé zpravodajské pořady uvádějí známé osobnosti (př. přímé volby prezidenta)

12  Kotel, Máte slovo … Moderátor:  a) se snaží vyvolat emoce, nejde mu o podstatu věci (i za hranici vkusu)  b) často nezná dostatečně problematiku  c) cituje slova hostů, často vytržená z kontextu INTOTAINMENT CITACEEMOCENEZNALOST

13  Porovnejte předpověď počasí z roku 1989 na ČT2 a počasí z roku 2011 na ČT24 a na Nově.   

14  1989 x 2011 (cca 20 let)  dnes velkolepá show, zejména na komerčních stanicích  vlastní předpověď počasí až na druhé koleji  důležitost „modelky“, celebrity  trikové efekty (film) – moderátorky „chodí“ po horách, „stojí“ ve vodě, pod deštníkem za mohutného deště, na rukou „odhánějí“ mráčky  3D grafika

15 i rozhlas, Internet, tištěná média:  řazení zpráv podle senzačnosti (ne důležitosti)  emocionálně zabarvené příběhy na prvních stránkách  negativní zprávy  palcové titulky, velké obrázky  grafické rozvržení média (layout)  dnes všechny deníky barevné

16  Nárůst agresivity  Neúcta k základním hodnotám  Neúcta k životu  Tendence věřit všem zprávám – nereálná představa o světě

17   

18  Pospíšil Jan, Závodná Lucie Sára: Mediální výchova, ComputerMedia, Kralice na Hané 2009, s.37-38, ISBN:  MIČIENKA, Marek a Jan JIRÁK. Základy mediální výchovy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 295 s. ISBN

19  Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.  Škola vlastní licence k software, pomocí kterých byl zpracován tento digitální učební materiál.  Pro citaci byla použita norma ISO 690.


Stáhnout ppt "Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0880."

Podobné prezentace


Reklamy Google