Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Olympijský marketing Ing. Alena Kindová Český olympijský výbor.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Olympijský marketing Ing. Alena Kindová Český olympijský výbor."— Transkript prezentace:

1 Olympijský marketing Ing. Alena Kindová Český olympijský výbor

2 Olympijský marketing Marketingový program Mezinárodního olympijského výboru Národní marketingový program – Projekt partnerství s Českým olympijským týmem CZECH TEAM – základní produkt českého olympijského marketingu

3 Cíle olympijského marketingu Nezávislá finanční stabilita olympijského hnutí Dlouhodobé marketingové programy Úspěšné marketingové aktivity a týmy Spravedlivé rozdělení zisku Vysoká celosvětová sledovanost hranice komercionalizace olympijských her spravedlnost, Šíření olympijských ideálů.

4 Příjmy olympijského marketingu Source 2005 – Broadcast US$ 2,570,000,0003,914,000,000 TOP Programme US$ 866,000, ,000,000 Domestic Sponsorship US$ 1,555,000,0001,838,000,000 Ticketing US$ 274,000,0001,238,000,000 Licensing US$ 185,000, ,000,000 Total US$ 5,450,000,0008,117,000,000

5 Zdroje olympijských příjmů

6 Dělení příjmů olympijského marketingu NOCs/IFs/OCOGs IOC

7 Vysílací práva OLYMPIJSKÁ CHARTA MOV přijme veškerá nezbytná opatření, s cílem zajistit co největší pokrytí různými médii a co nejširší publikum na celém světě pro olympijské hry. MOV založil Olympic Broadcasting Services (OBS) v roce 2001, 1992 Barcelona US$ LillehammerUS$ Atlanta US$ Nagano US$ Sydney US$ 1, Salt LakeUS$ Athens US$ 1, TurinUS$ Beijing US$ 1, VancouverUS$ 1, Londýn US$ 2,569

8 Marketingový TOP PROGRAM MOV Čtyřletý program vytvořený v roce 1985, v tuto chvíli je ve svém osmém cyklu TOP VIII., tento program generuje významné finanční zdroje, materiální a technologickou podporu Hlavním benefitem pro olympijské partnery je spojení s OLYMPIJSKÝMI KRUHY - jedním z nejrozšířenějších symbolů na světě

9 BENEFITY pro olympijské partnery – TOP program Dále v rámci marketingové exkluzivity partner dostává: Užití olympijské symboliky na svých produktech Hospitality program v rámci olympijských her Přímou reklamu a prezentační možnosti včetně přednostního přístupu k olympijskému reklamnímu vysílání Koncese /franchise a prodej produktů/výstava produktů na místě Ochranu proti „ambush marketingu“ Ocenění partnerské podpory prostřednictvím rozsáhlého olympijského prezentačního programu

10 Partneři marketingového programu TOP VIII The Coca-Cola Company Atos origin General Electric Company McDONALD´s Corporation Omega Ltd. Panasonic Corporation Samsung Electronics Co.Ltd. VISA International Service Association Dow Chemicals Procter & Gamble

11 Licenční program Sochi 2014 Více než druhů suvenýrů s logem SOCHI 2014 Tržby z prodeje dosáhly USD 500 mil Bylo prodáno více než 3,6 mil kusů plyšových suvenýrů

12 Program vstupenek Sochi 2014 Program vstupenek pro SOCHI 2014 byl jeden z nejrozsáhlejších v historii zimních olympijských her, tak umožnil co největšímu množství lidí zažít olympijské hry. Organizační výbor her prodal více než 1 milion ks vstupenek, dalších ks bylo prodáno vstupenek do Olympijského parku Některé vstupenky již za USD17, více než 40% vstupenek za cca USD 100, Olympijský park byl poprvé otevřen samostatně veřejnosti a nabídl zde sponzorské a regionální prezentace, hospitality domy a kulturní programy. Denní vstupné do olympijského parku – USD 6

13 Národní olympijský marketing Vychází z marketingového programu Mezinárodního olympijského výboru a je jím současně limitován – exkluzivita pro partnery, olympijské cykly apod. Musí respektovat zákonná a sportovně organizační opatření v České republice

14 Český olympijský výbor Jediný subjekt, který je oprávněn řídit olympijské hnutí v ČR na základě uznání Mezinárodního olympijského výboru. Spolek, který je ustaven a vyvíjí činnost dle Olympijské charty sdružuje sportovní svazy, federace, asociace, unie a další obdobné tělovýchovné a sportovní subjekty s působností na území ČR, které jsou členy mezinárodních sportovních federací řídících sporty, jejichž disciplíny jsou začleněné do programu olympijských her a další sportovní svazy, členy mezinárodních sportovních federací uznaných MOV.

15 Zákon o ochraně olympijské symboliky č.60/2000 OLYMPIJSKÁ SYMBOLIKA: olympijský symbol - je definován v zákoně č. 60/2000 SB., tvoří jej 5 olympijských kruhů. vlajka, heslo, oheň, pochodeň, hymna OLYMPIJSKÉ EMBLÉMY - jsou emblémy uvedené v § 6 odst. 1 zákona č. 60/2000 Sb. včetně dalších odvozených emblémů, které by ČOV na základě zmocnění daného MOV vytvořil. VÝRAZY OLYMPIJSKÝ A OLYMPIÁDA

16 Marketing Českého olympijského výboru oficiální marketingová agentura ČOV Česká olympijská a.s. dbá na ochranu olympijské symboliky na území ČR vytváří projekt partnerství s Českým olympijský týmem a vyhledává partnery tohoto projektu sjednává smlouvy o využití olympijských symbolů realizuje smluvní závazky směrem k partnerům ČOV tvoří aktivační programy pro partnery ČOV vytváří nové projekty na území ČR pro celoroční pokrytí prezentace partnerů sestavuje mediální a komunikační plán pro olympijské cykly plánuje a organizačně zajišťuje mediální, sportovní, společenské a propagační akce a tiskové konference organizuje pobyt partnerů Českého olympijského týmu na olympijských hrách a realizuje Český dům v místě konání OH

17 Filozofie projektu partnerství s Českým olympijským týmem Sestavení skupiny finančních a mediálních partnerů a dodavatelů, Finanční partneři Generální partneři - maximální počet jsou 4 Oficiální partneři – maximální počet oficiálních partnerů je 8 Mediální partneři Generální mediální partner - 1 Hlavní mediální partneři- maximální počet jsou 4 Mediální partneři – maximální počet jsou 3 Dodavatelé

18 Přínos partnerství s Českým olympijským týmem spojení s významnou, celosvětově nejsledovanější sportovní událostí, olympijskými hrami spojení s nejuznávanějším symbolem na světě – olympijskými kruhy příležitost využít pro svou marketingovou komunikaci jako jediný z oboru spojení s olympismem a českými sportovci, kteří tvoří Český olympijský tým dlouhodobý projekt, který je schopen promítat se ve strategických marketingových plánech, současně projekt flexibilní, který lze koncipovat dle individuálních potřeb partnera možnost uplatnit spojení s ČOV a Českým olympijským týmem při vlastní prezentaci ve vztahu k domácím i zahraničním obchodním, finančním, politickým a sportovním kruhům platforma pro oficiální i neformální setkání s ostatními partnery (většinou významné firmy) a osobnostmi politického, kulturního a sportovního života v rámci čtyř i víceletého projektu zviditelnění jména a loga společnosti

19 Jaké jsou benefity? Právo na využití loga ČOT ve své vlastní komunikační strategii Právo na využití sloganu “Generální (oficiální) partner Českého olympijského týmu " k vlastním komerčním aktivitám a označení vlastních výrobků a služeb Prezentace v ČOD - panely a logy partnerů, tiskové konference, večer partnera, prezentace produktu (ZOH v Sochi 2014 a LOH v Rio de Janeiru 2016).

20 Jaké jsou benefity? Právo být prezentován v rámci akcí z každoročního komunikačního plánu pořádaných ČOV a Českou olympijskou a.s. (ČO) Právo být prezentován společně s ostatními generálními partnery ČOT v rámci 25% z celkového poskytnutého prostoru všemi mediálními partnery Právo být prezentován společně s ostatními partnery ČOT v rámci zbývajícího poskytnutého prostoru všemi mediálními partnery. Velikost loga generálního partnera bude při každé prezentaci vždy nejméně o 1/4 větší než velikost loga oficiálního partnera ČOT. Právo na prezentaci v Českém olympijském domě v místě konání ZOH a LOH Součinnost při získávání práva na použití archivních záběrů a dokumentů z vlastního sportovního výkonu členů Českého olympijského týmu na OH Právo na využití zdarma 6 slavných českých olympioniků ročně – neaktivních sportovců (členů klubu olympioniků) k vlastním akcím

21 Jaké jsou benefity? Umístění prezentační stránky partnera na www stránkách ČOV a vzájemné propojení se stránkami partnera Umístění loga partnera na hlavičkové papíry ČOV, ČO a.s. a ČOT Umístění sumarizační stránky s logy všech partnerů ČOT v publikacích ze ZOH 2014 a LOH 2016 vydávaných ČOV Právo na objednání “vlastních mutací” publikací ze ZOH 2014 a LOH 2016 vydávaných ČOV Umístění loga partnera na reprezentačním kalendáři ČOV, který bude vydán na roky 2014, 2015 a 2016 Umístění loga partnera na venkovní billboard v areálu sídla ČOV Umístění loga partnera ve vstupní hale sídla ČOV

22

23

24

25

26

27

28 Děkuji za pozornost Ing. Alena Kindová Český olympijský výbor


Stáhnout ppt "Olympijský marketing Ing. Alena Kindová Český olympijský výbor."

Podobné prezentace


Reklamy Google