Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKateřina Vítková
1
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146 Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. 22 Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada 22 _ M, DUM č.8 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Desetinná čísla – sčítání a odčítání pro 6. třídu Autor: Ing. Petra Antlová Stručná anotace: Stručné zopakování pojmu desetinné číslo a pravidel pro sčítání a odčítání desetinných čísel, procvičení těchto matematických operací; upevnění učiva porovnávání desetinných čísel zábavnou formou – odkrývání obrázku; tato prezentace současně pracuje s některými pojmy učiva Přírodopisu (Nižší živočichové) a Zeměpisu (planeta Země), se kterým se žáci v 6.ročníku také seznamují. Metodické zhodnocení: Pilotováno 22.10.2012 ve třídě 6.C, Petra Antlová.
2
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Desetinná čísla Sčítání a odčítání
3
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Jak vypadá desetinné číslo Skládá se z celé části, desetinné čárky, desetin, setin, tisícin, …. Skládá se z celé části, desetinné čárky, desetin, setin, tisícin, …. 1 2 3, 9 8 7 6 celá část desetinná čárka desetiny setiny tisíciny desetitisíciny
4
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Pravidla sčítání a odčítání des. čísel Je nezbytné dodržet správný zápis při písemném sčítání či odčítání: Je nezbytné dodržet správný zápis při písemném sčítání či odčítání: Řády jednotek, desítek, stovek, …. a též řády desetin, setin, tisícin, ….. musí být u všech sčítanců nebo menšenců a menšitelů přesně Řády jednotek, desítek, stovek, …. a též řády desetin, setin, tisícin, ….. musí být u všech sčítanců nebo menšenců a menšitelů přesně Menšenec a menšitel nesmí být zaměněn Sčítance můžeme libovolně sdružovat do skupin, součet se nezmění Součet nebo rozdíl v závorce má vždy přednost POD sebou
5
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Příklad 1: Napiš pod sebe a vypočítej 1. 0, 3 + 0,29 2. 1,8 – 0,4 3. 2,5 + 5,5 4. 1,4 + 0,3 5. 24,5 + 17,6 6. 8,2 – 2,5 7. 38,45 – 27,35 8. 9,2 – 0,8 9. 9,407 + 8,09 – 12,103
6
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Příklad 2 Seřaď výsledky z příkladu 1 od nejmenšího po největší. Seřaď výsledky z příkladu 1 od nejmenšího po největší. ____________________________________________________ Pokud jsi správně seřadil desetinná čísla dle velikosti, na následujícím snímku odkryješ obrázek Pokud jsi správně seřadil desetinná čísla dle velikosti, na následujícím snímku odkryješ obrázek
7
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová 0,59 1,7 11,1 1,4 42,1 8,4 8,0 5,7 5,394
8
3. Poznal jsi co je na obrázku? a) Do jaké říše patří tento organismus? b) Dokážeš ho dále zařadit do kmene a třídy? NIŽŠÍ ŽIVOČICHOVÉ, BEZOBRATLÍ Kmen: MĚKKÝŠI Třída: PLŽ OKRUŽÁKOVEC
9
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Příklad 4: Vypočítej 1. 24,5 – (12,6 + 3,2)2. (0, 3 + 0,7) + 0,8 3. 0,12+(0,501+3,28) 4. 7,5 – (3,3 + 1,6) 5. 0,18 + (2,4 – 1,6)6. 4,5 – (3,01+0,2) 7. (56,2 – 45,8) – 1,098. (38,45 – 27,35)+8,45 9. 2,7 + (12,91 – 11,97)
10
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Příklad 5 Seřaď výsledky z příkladu 4 od největší ho po nejmenší. Seřaď výsledky z příkladu 4 od největší ho po nejmenší. ____________________________________________________ Pokud jsi správně seřadil desetinná čísla dle velikosti, na následujícím snímku odkryješ obrázek Pokud jsi správně seřadil desetinná čísla dle velikosti, na následujícím snímku odkryješ obrázek
11
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová 8,7 2,6 9,31 1,8 0,98 19,55 3,901 1,29 3,64
12
6. Poznal jsi co je na obrázku? a) Co víš o postavení planety Země ve Sluneční soustavě?
13
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Řešení: Příklad 1: 1. 0,59 2. 1,4 3. 8,0 4. 1,7 5. 42,1 6. 5,7 7. 11,1 8. 8,4 9. 5,394 Příklad 2: 0,59; 1,4; 1,7; 5,394; 5,7; 8,0; 8,4; 11,1; 42,1 Příklad 3: Okružákovec a) Nižší živočichové, bezobratlí b) Měkkýši, plži Příklad 4: 1. 8,7 2. 1,8 3. 3,901 4. 2,6 5. 0,98 6. 1,29 7. 9,31 8. 19,55 9. 3,64 Příklad 5: 19,55; 9,31; 8,7; 3,901; 3,64; 2,6; 1,8; 1,29; 0,98 Příklad 6: Planeta Země a Slunce a) třetí planeta Sluneční soustavy nejblíže Slunci
14
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Citace: [cit. 2012-20-10]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Planorbella_trivolvis.jpg [cit. 2012-20-10]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Full_Sunburst_over_Earth.JPG [cit. 2012-20-10]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:NovaSlunecniSoustava.jpg
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.