Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY 32_11_32 VÝSADBA STROMKU Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace Anotace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY 32_11_32 VÝSADBA STROMKU Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace Anotace."— Transkript prezentace:

1 VY 32_11_32 VÝSADBA STROMKU Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace Anotace Interaktivní prezentace zaměřená na teorii výsadby stromku Vzdělávací oblast, vzdělávací oborČlověk a svět práce. Pěstitelské práce Tematický okruh, témaOvocné stromy. Výsadba stromku. Autor, datum vytvoření Jana Linhartová, JazykČeština Očekávaný výstup Žák zvládá jednoduchý pracovní postup práce na zahradě Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaStrom, výsadba, jáma, kůl Druh učebního materiáluInteraktivní prezentace Potřebné pomůckyInteraktivní tabule, PC Druh interaktivity Výklad, aktivita žáků Cílová skupina 6.ročník Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – druhý stupeň Potřebný čas 20 minut Řešení Ne Celková velikost 1832 kB ZdrojeZdroj obrázků v této prezentaci: Kliparty sady Microsoft Office dostupné pod licencí Microsoft office, Praktické činnosti pro ročník základních škol: Pěstitelství. Praha: Fortuna, ISBN

2 Výsadba stromů Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

3 Význam stromů Stromy patří do každé zahrady. Dodávají kyslík a absorbují kysličník uhličitý. Jsou prachovým filtrem a odstraňují i část hluku. Na stromech žijí ptáci, savci, hmyz, mechy a lišejníky

4 Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace Sázení stromků nejčastěji provádíme na jaře a na podzim. První věc, na kterou je třeba se zaměřit, je výběr vhodného stanoviště. Měli bychom se snažit sázet stromky na stanoviště, které jim co nejvíce vyhovuje. To je totiž první částí úspěchu. K tomu bychom měli znát, jaké podmínky má náš stromek nejraději. Mezi ty nejdůležitější určitě patří půdní reakce, vlhkost a půdní podmínky

5 Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace Co potřebuješ k výsadbě stromku? Stromek Motouz Lopatu Palici Zahradnické nůžky Konev Lať (kůl)

6 Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace POSTUP VÝSADBY STROMKU: 1.JÁMA – jámu kopeme v potřebné velikosti. Kořenový systém stromku se nesmí nikde dotýkat obvodu jámy. Při kopání ornici sypeme na jednu stranu jámy, spodinu na druhou stranu jámy. Na travnatém pozemku musíme sejmout drny. 2.KŮL – před výsadbou umístíme opěrný kůl. Před zaražením do jámy opálíme špičku a část, která bude zakryta půdou ( je pak odolnější proti hnilobě). Zarazíme do jámy. 3.VÝSADBA – Kořeny stromku v jámě prosypeme ornicí. Mírně stromkem potřepáme. Půdu lehce přišlápneme. Vsazený stromek zalijeme. Zbytek spodiny přihrneme. Kmínek stromku přivážeme ke kůlu.

7 DOPLŇ DO TEXTU ZJIŠTĚNÉ INFORMACE Z PŘEDCHOZÍ STRANY Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace Jámu kopeme v potřebné ____________.Kořenový systém stromku se nesmí nikde dotýkat ________ jámy.Při kopání ornici sypeme na jednu stranu jámy, spodinu na _____________ jámy. Na travnatém pozemku musíme sejmout_________. Před výsadbou umístíme opěrný ________. Před zaražením do jámy _________špičku a část, která bude zakryta půdou ( je pak odolnější proti _______. Kořeny stromku v jámě prosypeme _________.Mírně stromkem ___________. Půdu lehce přišlápneme. Vsazený stromek __________. Zbytek spodiny ____________. Kmínek stromku ___________ke kůlu.

8 Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace Metodika: Obr.3-6 výklad Obr.č.7 – aktivita žáků, doplňují získané informace do textu


Stáhnout ppt "VY 32_11_32 VÝSADBA STROMKU Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace Anotace."

Podobné prezentace


Reklamy Google