Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIrena Štěpánková
1
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0258 CZ.1.07/1.5.00/34.0258 Název projektu Název projektu Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Inovace a individualizace výuky na OA a HŠ Šablona Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení vzdělávacího materiálu Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_02_SVP_095_Bel VY_32_INOVACE_02_SVP_095_Bel Druh učebního materiálu Druh učebního materiálu prezentace prezentace Autor Autor Mgr. Iva Běloušková Mgr. Iva Běloušková VY_32_INOVACE_02_SVP_095_Bel
2
Vzdělávací obor, pro který je materiál určen Ekonomické lyceum, Obchodní akademie, Hotelnictví Předmět Občanská nauka, Základy společenských věd, Společenskovědní seminář Ročník 1., 3. Název tematické oblasti (sady) Kultura a civilizace Název vzdělávacího materiálu Věda – základní informace Anotace Cílem prezentace je seznámit žáky s pojmem věda a s jeho základní charakteristikou. Žáci mají ucelený přehled o jednotlivých druzích vědy. Materiál je určen pro 1. a 3. ročníky SOŠ. Zhotoveno, (datum/období) Září 2013 Ověřeno20. ledna 2014
3
Věda systematický způsob poznání skutečnosti objektem poznání jsou předměty, události nebo lidé využívá pozorování, rozvažování a experiment zaměřuje se na určitou oblast, kde usiluje o soustavné, kritické, pravdivé a obecné poznání
4
Vědecké metody 1. formulace problému – co chceme řešit 2. pozorování, popis a klasifikace skutečnosti 3. tvorba hypotéz – návrhů, které vysvětlují danou problematiku 4. analýza – rozložení celku na menší části 5. syntéza – zkoumání vlastností celku ve vzájemných souvislostech
5
6. indukce – nalezení obecných závěrů z jednotlivých pozorování 7. dedukce – postup od jednotlivého k obecnému 8. experiment (pokus)
6
Klasifikace vědy 1. Přírodní vědy: - fyzika - fyzika - chemie - chemie - biologie - biologie - medicína - medicína - botanika - botanika - geologie - geologie
7
2. Společenské vědy: - ekonomie - ekonomie - sociologie - sociologie - antropologie - antropologie - politologie - politologie - historie - historie
8
3. Technické vědy: - inženýrství - inženýrství - zemědělské vědy - zemědělské vědy - biotechnologie - biotechnologie - kybernetika - kybernetika
9
4. Duchovní vědy: - religionistika - religionistika - teologie - teologie - lingvistika - lingvistika - estetika - estetika
10
5. Formální vědy: - matematika - matematika - logika - logika
11
Teorie a praxe věda je teoretická disciplína, jejíž poznatky lze využít v praxi teorie – nezaujaté zkoumání bez zřetele k nějakému užitku praxe – činnost, působení, využití poznatků v činnosti
12
Použitá literatura: BARTONÍČKOVÁ, Klára. Občanský a společenskovědní základ - přehled středoškolského učiva. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 272 s. Maturity. ISBN 978-80-251-2631-8. DUDÁK, Vladislav. Občanská nauka pro střední odborné školy a pro studijní obory SOU. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2003, 326 s. ISBN 80-723-5233-4. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.