Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Perspektivy elektromobility Projekt CZ.1.07./2.3.00/47.0029 Věda pro život, život pro vědu Ing. Ondřej Smíšek ČVUT FD Děčín.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Perspektivy elektromobility Projekt CZ.1.07./2.3.00/47.0029 Věda pro život, život pro vědu Ing. Ondřej Smíšek ČVUT FD Děčín."— Transkript prezentace:

1 Perspektivy elektromobility Projekt CZ.1.07./2.3.00/ Věda pro život, život pro vědu Ing. Ondřej Smíšek ČVUT FD Děčín

2 Elektromobilita Kola Lodě Letadla Vlaky Automobily

3 elektricky asistovaná jízdní kola „pedelec“, „e-bike“ rychlost s asistencí elektromotoru max 25 km/h výkon elektromotoru max 250 Wattů Dopomoc elektromotoru může být aktivována pouze při aktivním šlapání akcelerátor může elektrokolo uvést pouze do rychlosti 6 km/h z klidového stavu

4

5

6 Tûranor PlanetSolar Loď dlouhá 31 metrů je pokryta 500 m2 solárních panelů o celkovém výkonu 93 kW Stála 12,5 milionu €. 4 x 60 kW

7 Elektroletadlo E-Fan je z kompozitních materiálů Měří na délku 6,7 metru a má rozpětí křídel 9,5 m Maximální vzletová hmotnost je 550 kg, vzletová rychlost je 110 km/h Cestovní rychlost je kolem 160 km/h a max. rychlost přes 220 km/h 2 x 60 kW dvou li-ion "balících" Kokam baterií po 65 kg elektroletadlo ve vzduchu minut při běžném letu a 30 minut při akrobatických kouscích

8

9 TGV V150, max 574,8 km/h, kW NS 999, cca 1000 kW, 24 h provozu

10 POHLED NA ELEKTROMOBILY V HISTORII Jako o prvním elektromobilu s praktickým využitím mluvíme o vozidle anglického vynálezce Thomase Parkera z roku 1884, elektromobily 19. století trpěly neduhy, které můžeme, byť ve zmenšené míře, sledovat i dnes: – malá rychlost kolem km/h – dlouhá doba nabíjení – krátký dojezd (cca 70 km), který jejich působnost omezil pouze na města – těžké baterie to vše činilo elektromobily ekonomicky neefektivními, byly nazývány také jako „women´s cars“

11 POHLED NA ELEKTROMOBILY V HISTORII přesto si elektromobil připsal zajímavý rekord, v roce 1899 Camille Jenatzy dosáhl s elektromobilem rychlostního rekordu 105,79 km/h o pět let už rekord - s vozidlem na benzínový pohon - patřil Henrymu Fordovi a cca od 20. let 20. století elektrické vozy z trhu prakticky vymizely, Přesto se dá říct, že jim patřil počátek 20. století, Např. Anderson Electric Car Company vyráběla na počátku 20. století až 2000 elektromobilů ročně, S příchodem levných a rychlejších aut Henryho Forda prodej rychle klesal, celkově Detroit Electric v období 1907 – 1939 prodal celkem elektromobilů.

12

13

14

15

16 JEŠTĚ KVALITNĚJŠÍ DETROIT ELECTRIC Tento model je ideální nástupce dlouhé řady vozidel, která udržují dominanci společnosti Detroit Electric. Perfektní harmonie křivek, ladný, osobitý, důstojný, vynikající komfort řízení, umělecký výběr čalounění, interiérové doplňky, které kombinují krásu, luxus a komfort. Ti, kdo již viděli tento nový model, vychvalují jej jako nejkvalitnější vůz z mnoha, které jsou určeny pro městské a příměstské využití. Vy z něj také budete nadšení. Tento nový Detroit Electric je k vidění v našem autosalónu předního distributora v celé zemi. Přijďte se podívat a užijte si důkladný test jeho jízdních kvalit. Reklama z roku 1920

17 VYNÁLEZ AUTOMOBILU SE SPALOVACÍM MOTOREM V roce 1886 získal Karl Benz patent na tříkolku poháněnou spalovacím motorem,

18 KARL BENZ Karl Benz se narodil v roce 1847, 1871 založil továrnu pro výrobu strojů, V roce 1884 sestrojil první čtyřdobý motor, Prodej automobilů byl zpočátku malý,

19 ROLE MANŽELKY Zlom nastal v okamžiku, kdy manželka Karla Benze Bertha podnikla propagační 100 km dlouhou jízdu, V roce 1893 se tak Benzova tříkolka stala prvním sériově vyráběným automobilem, Automobilka Benz se v roce 1926 spojila se společností Daimler, Gottlieb Daimler sestrojil v roce 1885 spalovací motor, který použil jako pohon motocyklu, Fůzí těchto dvou společností vznikla firma Mercedes - Benz

20

21 START AUTOMOBILISMU Z dnešního pohledu je klíčový okamžik, kdy se automobily začaly rozšiřovat mezi širší vrstvy obyvatel, V tomto ohledu je klíčový příspěvek Henryho Forda, Tento muž dokázal v praxi využít to, čemu se říká ÚSPORY Z ROZSAHU Přelom 19. a 20. století byl v řízení podniků ve znamení tzv. vědeckého managementu, Jeho základním představitelem byl Frederick Taylor – člověk byl považován za stroj, který je nutné úkolovat, motivovat a řídit, Jedním z typických představitelů vědeckého managementu byl i Henry Ford.

22

23 Náklady na provoz (12-18 kWh/100 km) Emise Opotřebení Jednoduší konstrukce

24

25

26 Největší počet v USA, přelom 19. a 20. století General Motors GM EV1 Tesla Roadster

27 Zaměstnanost Příjmy státního rozpočtu Energetická síť

28 Tesla Nissan Renault German E-CARS

29 Nissan Leaf Kč

30 Smart ED (už jen SRN) Kč

31 Citroen C-Zero Kč

32 Mitsubishi i-MiEV (už jen SRN) Kč

33 Peugot iOn Kč

34

35 Obsahuje benzínový motor se spotřebou cca 2,1 l/100km

36

37 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Perspektivy elektromobility Projekt CZ.1.07./2.3.00/47.0029 Věda pro život, život pro vědu Ing. Ondřej Smíšek ČVUT FD Děčín."

Podobné prezentace


Reklamy Google