Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/54.0055 www.kvalitaskoly.cz/podnikavost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/54.0055 www.kvalitaskoly.cz/podnikavost."— Transkript prezentace:

1 Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/

2 Podnikatelský záměr Gymnázium a Obchodní akademie Orlová, p. o. Ing. Pavlína Palová a Ing. Hana Jiříčková

3 Podnikatelský záměr je dlouhodobá strategie podnikání, která přehledně zobrazuje záměry podnikání přesně definuje, v jaké fázi se podnik či podnikatelská myšlenka nachází a kolik úsilí bude pro zahájení podnikání či jeho rozvoj potřeba

4 Proč sestavit podn. záměr 1)plánování se součástí každodenního života, a proto pokud chceme začít podnikat, je velmi důležité všechno si naplánovat 2)pokud by podnikatel neplánoval, mohl by později zjistit, že jeho podnikání je neperspektivní 3)umožní kvalitní řízení podniku – kontrola, zda podnik dosahuje vytyčených cílů

5 4) poskytne objektivní pohled – podnikatel má reálnější obraz o problémech, které jej mohou při založení a řízení podniku potkat 5) během přípravy PZ se podnikatel hodně naučí 6) předpoklad pro získání finančních prostředků na zahájení podnikání od úřadu práce (nebo např. od banky, ale v počátku podnikání je to méně pravděpodobné)

6 Délka podnik. záměru závisí na tom, pro jaký účel se záměr sestavuje nejčastěji se délka pohybuje mezi 15 a 20 stranami

7 Přínos podn. záměru 1)PZ dodá potřebnou energii pro zahájení podnikání  k dosažení podnikatelského snu je jednodušší cesta, pokud je k dispozici plán, podle kterého se plní dílčí kroky 2) PZ dá podnikání velmi dobrou šanci na úspěch  ověří se, zda je podnik. nápad vhodný pro podnikání  pokud se při sestavování naráží na hodně problémů, může to znamenat, že podnik. příležitost není příliš perspektivní

8 Struktura PZ 1)Úvod a charakteristika PZ 2)Průzkum 3)Plán realizace 4)Zakladatelský rozpočet 5)Posouzení reálnosti 6)Oficiální zahájení podnikání

9 1) Úvod a charakteristika PZ název podniku (obchodní jméno) zakladatelé podniku datum předpokládaného založení nosná podnikatelská myšlenka poslání podniku účel PZ (buď pro sebe nebo pro jiný subjekt – např. banka) kontaktní údaje

10 Název podniku FO obvykle používá své jméno a příjmení pokud nechce podnikat pod svým jménem, musí si založit právnickou osobu Jak zvolit dobrý název podniku? základem úspěchu je: –snadná zapamatovatelnost –jednoduchost –snadná vyslovitelnost

11 Podnikatelská myšlenka vlastní nebo lze využít nápadů ostatních, se kterými se spojíme stavěná na vzdělání, zkušenostech, znalostech a dosavadní praxi odvozená od koníčků odvozená z okolního prostředí – potřeba malé prodejny potravin na sídlišti

12 2) Průzkum nápad je potřeba ověřit musíme ověřit, zda bude o nabízený statek či službu zájem zjišťujeme výši poptávky a také vhodnou výši ceny

13 3) Plán realizace stanovíme se postupné kroky: –co přesně a v jakém rozsahu budeme nabízet –rozhodneme, zda budeme podnikat sami nebo se společníky –vyčíslíme potřebu výrobních faktorů = materiálu, strojů, budov, zaměstnanců aj.

14 4) Zakladatelský rozpočet vyčíslíme: –předpokládané náklady, výnosy a zisk –finanční prostředky, které budeme potřebovat do začátku (na nákup materiálu, strojů, na reklamu, na mzdy atd.)

15 5) Posouzení reálnosti jestli se náš záměr setká s dostatečnou poptávkou jestli je odhadovaný zisk dostačující k zahájení podnikání jestli jsme schopni získat finanční prostředky pro naše podnikání

16 6) Oficiální zahájení podnikání získáme živnostenské oprávnění vložíme potřebný majetek splníme různé registrační a administrativní povinnosti

17 Zjednodušený vzor PZ zamer/vzor-podnikatelskeho-zameru- kavarna.htmlhttp://www.ipodnikatel.cz/Podnikatelsky- zamer/vzor-podnikatelskeho-zameru- kavarna.html

18 Zdroje Klínský P., Münch O.: Ekonomika 2 pro obchodní akademie a ostatní střední školy, 2014


Stáhnout ppt "Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/54.0055 www.kvalitaskoly.cz/podnikavost."

Podobné prezentace


Reklamy Google