Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci"— Transkript prezentace:

0 TVORBA PREZENTÁCIÍ Návrh štruktúry školenia zamestnancov PABK
7002P1E PR TVORBA PREZENTÁCIÍ Návrh štruktúry školenia zamestnancov PABK Pripravili: Stanislav Boledovič Peter Krišťák Tomáš Tichota Kateřina Makalová

1 ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci
7002P1E PR ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci Prečo a ako tvoriť efektívne profesionálne prezentácie? Úvod - ukážka stránok Základné pravidlá tvorby a prípravy prezentácie Základné pravidlá tvorby profesionálnych stránok Práca po skupinkách I. Zásady designovania grafov a základných grafických objektov Práca po skupinkách II. Nová šablóna a zásady designu prezentácií Poštovej banky Prestávka Ako vytvoriť profesionálnu stránku v PowerPointe? Najužitočnejšie tipy a triky tvorby profesionálnych stránok v PowerPointe Poskytnutie a návod na využívanie virtuálnej knižnice grafických objektov, šablón a grafov vytvorených pre Poštovú banku Interaktívna tvorba 2-3 modelových stránok s využitím trikov šetriacich čas pri práci v PowerPointe 9: :30 10 min. 15 min. 20 min. 20 min 5 min. 10:40 – 12:00 60 min. Stanislav Boledovič Peter Krišťák Kateřina Makalová Tomáš Tichota Kateřina Makalová/ Tomáš Tichota Diskusia Práca s PC Na úvodné školenie v pondelok/stredu naviažu operatívne dodatočné školenia v malých skupinkách podľa potrieb jednotlivých účastníkov

2 VÝSKUM KVALITY ZÁKAZNICKÝCH LINIEK BÁNK ČR
7002P1E PR VÝSKUM KVALITY ZÁKAZNICKÝCH LINIEK BÁNK ČR * Výzkum byl prováděn v termínu od do v průběhu dne od 9.00 do hod. * Do každé vybrané banky bylo celkem uskutečněno 10 hovorů za účelem zkoumání kvality reakcí pracovníků a okrajové (vzhledem k velikosti vzorku hovorů) telefonní dosažitelnosti. Při každém hovoru byla pokládána jedna z přiložených otázek (viz rámeček). * Zkoumaná čísla byla použita ze Zlatých stránek, z internetových prezentací společností. Jednalo se většinou o informační či zelené linky. VÝSLEDKY VÝZKUMU Výsledky jsou zpracovány v 2 úrovních - první rozebírá technické aspekty spojení (dosažitelnost a responční čas), druhá kvalitu nabízených služeb po telefonu (průměrná kvalita pro každou banku, ideální hodnota 100%, hodnocena je nejen faktická stránka odpovědi, ale i mluvený projev operátorů, styl komunikace, atmosféra telefonátu atd.) OBECNÉ ZÁVĚRY VÝZKUMU * Pokud se jedná o kvalitu telefonátů, zákaznicky orientovaný přístup - nejlépe obstála Česká spořitelna (94 %) následovaná ČSOB (90 %), naopak nejhůře dopadla Živnobanka (64 %), o něco lepšího výsledku dosáhla HVB Bank (66 %). Pro orientaci námi testované společnosti poskytující klientům po telefonu minimálně standardní služby dosahují průměrné kvality minimálně 50% (přepočteno na známku "jako ve škole" 3,5), ty nejlepší dokonce přes 80 % (přepočteno na známku "jako ve škole" 2,0). Průměr platný pro rok 2005 spočtený za testované společnosti z různých oborů (převážně v komerční sféře) je 66 %. Průměr pro bankovní sféru je na vyšší úrovni, průměrná kvalita při tomto testu byla 82 %. Mezi první a poslední bankou je 50 % rozdíl, což svědčí o poměrně velké nevyrovnanosti. Pro lepší představu jsou v tabulce 2 procentuální hodnoty přepočteny na známku "jako ve škole", 1 až 5. * Co se týká sondy telefonní dosažitelnosti, pak nejlepší dosažitelnost 100 % jsme zaznamenali u Raiffeisenbank, Citibank, Komerční banky, České spořitelny, nejhorší v léto oblasti byla opět Živnobanka (dosažitelnost 70 % - důvodem nedosažitelnosti bylo především čekání na lince déle než 2 minuty). * V ideálním případě je zaznamenána vysoká dosažitelnost a dostatečně vysoká kvalita reakcí pracovníků (tj. jejich profesionalita při podávání informací po telefonu). Nejvyrovnanější výkony v tomto ohledu odváděla Česká spořitelna, nejhůře obstála Živnobanka.

3 VÝSKUM KVALITY ZÁKAZNICKÝCH LINIEK BÁNKČR
7002P1E PR VÝSKUM KVALITY ZÁKAZNICKÝCH LINIEK BÁNKČR Percento telefonátov s pozitívnym výsledkom Kvalita* Dosiahnuteľnosť Najlepšie telefónne centrum ma Česká sporiteľna, najhoršie Živnobanka Bankové telefónne centrá sú kvalitnejšie než centrá v iných odvetviach Priemer Priemer * Faktická odpoveď, mluvený projev operátora, styl a atmosféra komunikace ** Čas odozvy Zdroj: Telefonický výskum na základe 10 telefonátu do každé banky (čísla byla použita ze Zlatých stránek, z internetových prezentací společností)

4 PRODUKTOVÉ PORTFOLIO Stav v kusech Stav v kusech + 270% + 90% + 480%
7002P1E PR PRODUKTOVÉ PORTFOLIO Stav v kusech Stav v kusech + 270% + 90% + 480% + 360% + 980%

5 POČET NOVĚ OTEVŘENÝCH ÚVĚRŮ
7002P1E PR POČET NOVĚ OTEVŘENÝCH ÚVĚRŮ Počet prodaných produktů, 2003 vs EOY 2003 2004 Bance se daří v oblasti aktivních obchodů Počet nově otevřených úvěrů výrazně meziročně vrostl u všech produktů Banka by se měla soustředit na účelově vázané úvěry Procentuelně nejvyšší nárůst byl zaznamenán u kontokorentních úvěrů + 980% Spotřeb. úvěr Povolený debet Hypotéka Kontokorent Revolving zásoby Revolving pohled. Investice Zdroj: Systémy banky

6 ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci
7002P1E PR ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci Prečo a ako tvoriť efektívne profesionálne prezentácie? Úvod - ukážka stránok Základné pravidlá tvorby a prípravy prezentácie Základné pravidlá tvorby profesionálnych stránok Práca po skupinkách I. Zásady designovania grafov a základných grafických objektov Práca po skupinkách II. Nová šablóna a zásady designu prezentácií Poštovej banky Prestávka Ako vytvoriť profesionálnu stránku v PowerPointe? Najužitočnejšie tipy a triky tvorby profesionálnych stránok v PowerPointe Poskytnutie a návod na využívanie virtuálnej knižnice grafických objektov, šablón a grafov vytvorených pre Poštovú banku Interaktívna tvorba 2-3 modelových stránok s využitím trikov šetriacich čas pri práci v PowerPointe 9: :30 10 min. 15 min. 20 min. 20 min 5 min. 10:40 – 12:00 60 min. Stanislav Boledovič Peter Krišťák Kateřina Makalová Tomáš Tichota Kateřina Makalová/ Tomáš Tichota Diskusia Práca s PC Na úvodné školenie v pondelok/stredu naviažu operatívne dodatočné školenia v malých skupinkách podľa potrieb jednotlivých účastníkov

7 PROFESIONÁLNA PREZENTÁCIA? A PREČO?
7002P1E PR PROFESIONÁLNA PREZENTÁCIA? A PREČO? Zvyšuje efektivitu komunikácie Šetrí čas Pridáva prezentujúcemu i jeho práci na dôveryhodnosti

8 AKO NA PROFESIONÁLNU PREZENTÁCIU?
7002P1E PR AKO NA PROFESIONÁLNU PREZENTÁCIU? 1. Zodpovedanie základných otázok 2. Tvorba prezentácie 3. Samotná prezentácia

9 ZODPOVEDNIE ZÁKLADNÝCH OTÁZOK
7002P1E PR ZODPOVEDNIE ZÁKLADNÝCH OTÁZOK Čo je cieľom mojej prezentácie? Prečo by som mal prezentáciu zrealizovať? Čo by som ňou chcel dosiahnuť? Čo by som chcel, aby si publikum po mojej prezentácii myslelo? Kto je mojím publikom? Kto sú kľúčoví ľudia rozhodujúci o využití výsledkov mojej práce? Ako dobre poznajú tému, ktorej sa moja prezentácia týka? Ako ich táto téma zaujíma? Prečo by mali povedať „NIE“? Aké sú tri najťažšie otázky, ktoré mi publikum môže počas prezentácie položiť? Koľko času na prezentáciu potrebujem? Som schopný naplniť svoj cieľ, ktorý som si určil, v poskytnutom čase? Akou formou budem komunikovať? Aký inštitút schôdzky využiť? Čo bude zobrazovať informácie? Ako to dám publiku k dispozícii? Akú formu a štruktúru podporných materiálov potrebujem?

10 Príbeh prezentácie – „Storyline“
7002P1E PR TVORBA PREZENTÁCIE Príbeh prezentácie – „Storyline“ Úvod Samotný obsah Záver ? ! Prečo tu sme? Ako je to pre nás dôležité? Aký máme program? Sumár najdôležitejších informácií Samotný obsah Veľmi detailný obsah a podporné stránky Zhrnutie A ešte raz zhrnutie

11 AKO SA V PREZENTÁCII NESTRATIŤ – AGENDA
7002P1E PR AKO SA V PREZENTÁCII NESTRATIŤ – AGENDA Framework Cornerstones of human nutrition Concepts of balanced nutrition Healthy lifestyle Nutrition policies Conclusion

12 AKO SA V PREZENTÁCII NESTRATIŤ – TRACKER
7002P1E PR AKO SA V PREZENTÁCII NESTRATIŤ – TRACKER 5-10 minutes of stretching 5-10 minutes more exercises Every exercise should take following form Warm-up Workout 20 or more minutes of continuous activity Cooldown Reverse pattern of warm-up 5-10 minute low intensity activity 5-10 stretching

13 INFORMÁCIE A DÁTA Dáta Informácie vs.
7002P1E PR INFORMÁCIE A DÁTA Dáta Informácie vs. Informácie od dát odlišuje schopnosť poskytnúť manažmentu pôdu pre rozhodovanie sa.

14 7002P1E PR

15 7002P1E PR

16 7002P1E PR A NA ZÁVER EŠTE RAZ... Zhrnutie a zopakovať najdôležitejšie body (výsledky, návrhy, dohody) Komunikovať ďalšie kroky... ...alebo vyzvať na prácu akčným plánom

17 NA ČO NEZABUDNÚŤ PRI SAMOTNEJ PREZENTÁCII
7002P1E PR NA ČO NEZABUDNÚŤ PRI SAMOTNEJ PREZENTÁCII Pripraviť si miestnosť Predvídať otázky publika a pripraviť si odpovede s podporným materiálom Premyslieť si príbeh prezentácie pred jej realizáciou Materiál prezentácie skontrolovať, skontrolovať a ešte raz skontrolovať

18 ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci
7002P1E PR ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci Prečo a ako tvoriť efektívne profesionálne prezentácie? Úvod - ukážka stránok Základné pravidlá tvorby a prípravy prezentácie Základné pravidlá tvorby profesionálnych stránok Práca po skupinkách I. Zásady designovania grafov a základných grafických objektov Práca po skupinkách II. Nová šablóna a zásady designu prezentácií Poštovej banky Prestávka Ako vytvoriť profesionálnu stránku v PowerPointe? Najužitočnejšie tipy a triky tvorby profesionálnych stránok v PowerPointe Poskytnutie a návod na využívanie virtuálnej knižnice grafických objektov, šablón a grafov vytvorených pre Poštovú banku Interaktívna tvorba 2-3 modelových stránok s využitím trikov šetriacich čas pri práci v PowerPointe 9: :30 10 min. 15 min. 20 min. 20 min 5 min. 10:40 – 12:00 60 min. Stanislav Boledovič Peter Krišťák Kateřina Makalová Tomáš Tichota Kateřina Makalová/ Tomáš Tichota Diskusia Práca s PC Na úvodné školenie v pondelok/stredu naviažu operatívne dodatočné školenia v malých skupinkách podľa potrieb jednotlivých účastníkov

19 Vyberte formu stránky Určete vaše sdělení Data OD DAT K HOTOVÉ STRÁNCE
7002P1E PR OD DAT K HOTOVÉ STRÁNCE Data Určete vaše sdělení Vyberte formu stránky

20 ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ STRÁNEK PODLE OBSAHU
7002P1E PR ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ STRÁNEK PODLE OBSAHU

21 RYCHLÝ PŘEHLED GRAFŮ Součásti, komponenty Položka
7002P1E PR RYCHLÝ PŘEHLED GRAFŮ Součásti, komponenty Položka Větší než, menší než, rovnat se, nejvíce, nejméně Pořadí Časová řada Změna, nárůst, pokles, kolísat Trend Frekvence Koncentrace, vzor, výskyt, střed Distribuce Korelace Vztah Vztažený k, narůstá, klesá s, mění se s Podíl Procento z celku, odpovídat čemu, přispívat částí

22 7002P1E PR ČÁSTI STRÁNKY Legenda

23 ČÁSTI STRÁNKY Nálepka pomáhá v orientaci („nedodělané“, „příklad“)
7002P1E PR ČÁSTI STRÁNKY Nálepka pomáhá v orientaci („nedodělané“, „příklad“) Nadpis shrnuje obsah stránky/část příběhu Tracker udržuje přehled, kde v příběhu se nacházíme Jednotky použijeme, pokud se vztahují na celou stránku Legenda Legenda popisuje různé části grafů Jednotky u každé osy Stručné a přesné shrnutí, co ze zobrazovaných fakt vyplývá Jednotky u každé osy Upřesnění, poznámky, atd. Vždy uvádíme zdroj dat Číslování stránek

24 7002P1E PR SMĚRY ČTENÍ STRÁNKY Pro běžného Evropana je přirozené číst obsah stránky ve 3 směrech Zleva doprava Shora dolů Po směru hodinových ručiček

25 GRAFICKÉ FORMY ZVÝRAZŇOVÁNÍ – DESIGN STRÁNKY
7002P1E PR GRAFICKÉ FORMY ZVÝRAZŇOVÁNÍ – DESIGN STRÁNKY Trends in export Consumers demand simpler, uniform taste which creates a strong advantage for mass producer No Czech brewery will be able to compete on this field Reasons to export Necessary conditions Guaranteed quality Demanding international audits in plants Suitable partner Knowledge of local conditions Provides guaranty of quality of beer Building strong brand in abroad alone would be very costly Insufficient funds for this expansion strategy Low margins Very low margins on local market due to high price competition Possibility to expand Necessity to finance marketing activities and production modernization Design stránky jasně podporuje důležitost sdělení uprostřed Source: Team analysis

26 GRAFICKÉ FORMY ZVÝRAZŇOVÁNÍ – ZVÝRAZNĚNÍ
7002P1E PR GRAFICKÉ FORMY ZVÝRAZŇOVÁNÍ – ZVÝRAZNĚNÍ Market share, 2000 Percent Production, 2000 Thousand hl Brewery Foreign owner Comments Pilsen Group Market leader; still growing Merged with Radegast and Velkopopovický Kozel National player Unfavorable financial situation from the times of Bass ownership Still state-owned Fast-growing export Regional player Indicating strong growth since middle 90’s Losing market share Owned by Brau union 43.2% 13.0% 7.5% 4.4% 4.2% 3.2% SAB Interbrew No Binding BBAG 7,741 2,329 1,347 790 767 569 Pražské Pivovary Zvýraznění upozorňuje, kde podle podílu na trhu se firma nachází Budvar Krušovice The Brewery* Starobrno * Data for The Brewery imaginative, market share and production volume taken from other insignificant players Source: Press search, annual reports, analyst reports, team analysis

27 ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci
7002P1E PR ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci Prečo a ako tvoriť efektívne profesionálne prezentácie? Úvod - ukážka stránok Základné pravidlá tvorby a prípravy prezentácie Základné pravidlá tvorby profesionálnych stránok Práca po skupinkách I. Zásady designovania grafov a základných grafických objektov Práca po skupinkách II. Nová šablóna a zásady designu prezentácií Poštovej banky Prestávka Ako vytvoriť profesionálnu stránku v PowerPointe? Najužitočnejšie tipy a triky tvorby profesionálnych stránok v PowerPointe Poskytnutie a návod na využívanie virtuálnej knižnice grafických objektov, šablón a grafov vytvorených pre Poštovú banku Interaktívna tvorba 2-3 modelových stránok s využitím trikov šetriacich čas pri práci v PowerPointe 9: :30 10 min. 15 min. 20 min. 20 min 5 min. 10:40 – 12:00 60 min. Stanislav Boledovič Peter Krišťák Kateřina Makalová Tomáš Tichota Kateřina Makalová/ Tomáš Tichota Diskusia Práca s PC Na úvodné školenie v pondelok/stredu naviažu operatívne dodatočné školenia v malých skupinkách podľa potrieb jednotlivých účastníkov

28 PRÁCA PO SKUPINKÁCH I.

29 PRÓFA JE TRPASLÍK S NEJVĚTŠÍ EFEKTIVITOU PRÁCE
Počet diamatů na 100 hodin těžby Únor 2005 Prófa Kejchal Prófa měl v únoru nejvyšší efektivitu práce Při stávající efektivitě by za 100 hodin práce v dole vytěžil o celý 1 diamant více než průměrný trpaslík Dřímal Bručoun Šmudla Průměr = 9,31 Zdroj: Údaje o těžbě, únor 2005

30 BRUČOUN BYL V ÚNORU OPĚT NEJPRACOVITĚJŠÍ TRPASLÍK
Těžba v dole V hodinách za měsíc YTD Leden Únor Bručoun 352 Kejchal 333 Tak jako v lednu, i v únoru byl Bručoun opět nejpracovitějším trpaslíkem Dřímal 324 Prófa 313 Šmudla 299 Zdroj: Údaje o těžbě, únor 2005

31 KEJCHAL ZVÝŠIL V ÚNORU SVOJE ÚSILÍ V TĚŽBĚ
Těžba v dole, leden – únor V hodinách Prófa Bručoun Kejchal Dřímal Šmudla Únor Leden 155 158 170 180 171 162 157 167 150 149 Kejchal jako jediný trpaslík zvýšil v únoru svoje úsilí v těžbě, zatímco ostatní polevili Zdroj: Údaje o těžbě, únor 2005

32 ŠMUDLA JE ZE VŠECH TRPASLÍKŮ NEJODDANĚJŠÍ
Posílání zamilovaných pohledů Sněhurce, únor 2005 V počtu hodin Šmudla Šmudla je trpaslík, který je do Sněhurky nejvíce zamilovaný. Vrháním zamilovaných pohledů strávil v únoru 48 hodin (tj. 14,3% svého času) Dřímal Kejchal Bručoun Prófa Zdroj: Sněhurka: „Měření časové vytíženosti trpaslíků“, únor 2005

33 ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci
7002P1E PR ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci Prečo a ako tvoriť efektívne profesionálne prezentácie? Úvod - ukážka stránok Základné pravidlá tvorby a prípravy prezentácie Základné pravidlá tvorby profesionálnych stránok Práca po skupinkách I. Zásady designovania grafov a základných grafických objektov Práca po skupinkách II. Nová šablóna a zásady designu prezentácií Poštovej banky Prestávka Ako vytvoriť profesionálnu stránku v PowerPointe? Najužitočnejšie tipy a triky tvorby profesionálnych stránok v PowerPointe Poskytnutie a návod na využívanie virtuálnej knižnice grafických objektov, šablón a grafov vytvorených pre Poštovú banku Interaktívna tvorba 2-3 modelových stránok s využitím trikov šetriacich čas pri práci v PowerPointe 9: :30 10 min. 15 min. 20 min. 20 min 5 min. 10:40 – 12:00 60 min. Stanislav Boledovič Peter Krišťák Kateřina Makalová Tomáš Tichota Kateřina Makalová/ Tomáš Tichota Diskusia Práca s PC Na úvodné školenie v pondelok/stredu naviažu operatívne dodatočné školenia v malých skupinkách podľa potrieb jednotlivých účastníkov

34 7002P1E PR TEXTOVÁ POLE Základní textové pole má předdefinované vlastnosti dle předlohy snímku, lze je měnit v menu Formát Nelze ho ovšem seskupovat s dalšími objekty – proto je lepší textové pole zkopírovat z jiné stránky Pozor, použitím standardní ikony „textové pole“ se načte pole bez vlastností z předlohy

35 7002P1E PR TEXTOVÁ POLE Pravým tlačítkem myši na jakémkoli tvaru se dostanete k formátovacím volbám

36 POUŽITÍ RŮZNÝCH FOREM ZVÝRAZNĚNÍ PÍSMA
7002P1E PR POUŽITÍ RŮZNÝCH FOREM ZVÝRAZNĚNÍ PÍSMA PŘÍKLAD Eliminace kurzových výkyvů směnných relací – EUR, USD, GBP, CHF, SKK a CZK FX spot a On-line konverze Zajištění kurzů směnných relací se splatností do 2 dní Minimální objem EUR Objednávka – pevná nebo „na zavolání“ Exotické měny - RUB FX forwardy Zajištění budoucích devizových toků s pevně stanovenou splatností delší než 3 dny Forward s klouzavou dobou splatností – splatnost ve zvoleném časovém období FX swap Slouží k efektivnímu řízení cash-flow FX opce *

37 ELIMINACE KURZOVÝCH VÝKYVŮ SMĚNNÝCH RELACÍ
7002P1E PR ELIMINACE KURZOVÝCH VÝKYVŮ SMĚNNÝCH RELACÍ FX spot a On-line konverze Zajištění kurzů směnných relací se splatností do 2 dní Minimální objem EUR Objednávka – pevná nebo „na zavolání“ Exotické měny – RUB FX forwardy Zajištění budoucích devizových toků s pevně stanovenou splatností delší než 3 dny Forward s klouzavou dobou splatností* FX swap Slouží k efektivnímu řízení cash-flow FX opce Možnost odkupu v termínu 1-15 týdnů Řízení kurzových rizik ve všech měnách EUR, USD, GBP, CHF, SKK a CZK * Splatnost ve zvoleném časovém období

38 ELIMINACE KURZOVÝCH VÝKYVŮ SMĚNNÝCH RELACÍ
7002P1E PR ELIMINACE KURZOVÝCH VÝKYVŮ SMĚNNÝCH RELACÍ Použití bezpatkového písma a jedné velikosti po celé stránce FX spot a On-line konverze Zajištění kurzů směnných relací se splatností do 2 dní Minimální objem EUR Objednávka – pevná nebo „na zavolání“ Exotické měny – RUB Uvozovky samy o sobě upozorňují na zvláštní termín Jednotlivé kategorie lze oddělit graficky FX forwardy Zajištění budoucích devizových toků s pevně stanovenou splatností delší než 3 dny Forward s klouzavou dobou splatností* Vysvětlení nepodstatné věci – do poznámky Stejná stránka - lépe :) FX swap Slouží k efektivnímu řízení cash-flow U každé vyjmenované kategorie by měl být alespoň nějaký popis FX opce Možnost odkupu v termínu 1-15 týdnů Řízení kurzových rizik ve všech měnách EUR, USD, GBP, CHF, SKK a CZK Hlavní sdělení graficky odlišit, stínování není třeba * Splatnost ve zvoleném časovém období

39 PÍSMA – POUŽITÍ Bezpatkové písmo Užití Prezentace Internetové stránky
7002P1E PR PÍSMA – POUŽITÍ Bezpatkové písmo Užití Prezentace Internetové stránky Plakáty Arial Tahoma Verdana ARIAL TAHOMA VERDANA Patkové písmo Užití Knihy Noviny Times New Roman Courier Bookman Serif TIMES NEW ROMAN COURIER BOOKMAN SERIF Patkové písmo se lépe čte v souvislém textu přes celou stránku Bezpatkové písmo se používá pro prezentace a webové stránky Některé zvláštní fonty jsou dobře čitelné i malé

40 PÍSMA – VELIKOST A ZVÝRAZNĚNÍ
7002P1E PR PÍSMA – VELIKOST A ZVÝRAZNĚNÍ Velikost písma 9 Velikost písma 10 Velikost písma 12 Velikost písma 14 Velikost písma 16 Velikost písma 18 Velikost písma 20 Při prezentaci na plátno před publikem používat font od velikosti 16 Při tisku a hustotě informací bývá obvykle nejmenší používané písmo 10 Jako zvýraznění postačí použití tučného písma a kurzívy Tučné Kurzíva Horní index Dolní index Podtržení Barva Stínování Reliéf Ozdobná písma Zvláštní efekty

41 7002P1E PR ODRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ Text Je dobré ve 2 po sobě jdoucích úrovních používat různé odrážky Na druhou stranu, 2 znaky stačí pro všechny potřebné úrovně Použití obrázků a zvláštních znaků příliš přitahuje pozornost Text

42 Nikdy nepoužívejte jediné textové pole a tabulátor na oddělení sloupců
7002P1E PR TABULKY S TEXTEM Nadpis 1 Nadpis 2 Nadpis 3 Kategorie 1  Text 1  Text 1  Text 2  Text 2 Kategorie 2  Text 3  Text 3  Text 4  Text 4 Kategorie 3  Text 5  Text 5 Nikdy nepoužívejte jediné textové pole a tabulátor na oddělení sloupců

43 7002P1E PR TABULKY S TEXTEM Nadpis 1 Nadpis 2 Nadpis 3 Kategorie 1 Kategorie 2 Kategorie 3 Text 1 Text 2 Text 3 Text 4 Text 5 Text 1 Text 2 Text 3 Text 4 Text 5 Text v tabulkách je možné organizovat podle sloupců (nahoře), nebo řádek (dole). Nadpis 1 Nadpis 2 Nadpis 3 Kategorie 1 Text 1 Text 2 Text 1 Text 2 Kategorie 2 Text 3 Text 4 Text 3 Text 4 Kategorie 3 Text 5 Text 5

44 AUTOMATICKÉ TVARY Vložení automatického tvaru asdfg asdfg
7002P1E PR AUTOMATICKÉ TVARY Vložení automatického tvaru asdfg asdfg Změna automatického tvaru

45 RYCHLÝ PŘEHLED GRAFŮ Součásti, komponenty Položka Časová řada
7002P1E PR RYCHLÝ PŘEHLED GRAFŮ Součásti, komponenty Položka Časová řada Frekvence Korelace Podíl Pořadí Trend Distribuce Vztah Procento z celku, odpovídat čemu, přispívat částí Větší než, menší než, rovnat se, nejvíce, nejméně Změna, nárůst, pokles, kolísat Koncentrace, vzor, výskyt, střed Vztažený k, narůstá, klesá s, mění se s

46 7002P1E PR

47 KOLÁČOVÝ GRAF Jednotky
7002P1E PR KOLÁČOVÝ GRAF Jednotky Koláčový graf se používá na vyznačení velikosti podílů, jednotlivých částí na celku Nejdůležitější segment by měl začínat na 12. hodině, další podle velikost/důležitosti mají následovat podle hodinových ručiček U procentních podílů nezapomeňte Vyznačit nad grafem, kolik jednotek je rovno 100% Zkontrolovat, zda podíly opravdu dávají dohromady 100% 100% = xxx Segment 5 Segment 4 Nejdůležitější segment* Segment 3 Segment 2 * Oči jsou navyklé číst ve směru hodinových ručiček Zdroj: Zdroj dat

48 Porovnání prvků/položek/kategorií, pořadí
7002P1E PR BAR CHART Unit of measure Label 1 Label 2 Label 3 Label 4 Label 5 Porovnání prvků/položek/kategorií, pořadí * Poznámka Zdroj: Zdroj

49 Časové řady, frekvenční distribuce
7002P1E PR SLOUPCOVÝ GRAF Jednotky Label 1 Label 2 Label 3 Label 4 Label 5 Časové řady, frekvenční distribuce * Poznámka Zdroj: Zdroj

50 POČET PRODANÝCH PRODUKTŮ – 2002
7002P1E PR POČET PRODANÝCH PRODUKTŮ – 2002 Jednotky 160 135 110 90 80 Produkt 1 Produkt 2 Nejblíže dolní ose by měla být nejdůležitější řada Produkt 3 Produkt 4 Q4 2001 Q1 Q2 Q3 Q4 Vývoj částí/podílů celku v čase * Poznámka Zdroj: Zdroj

51 PODÍL NA CELKOVÉM POČTU PRODANÝCH PRODUKTŮ – 2002
7002P1E PR PODÍL NA CELKOVÉM POČTU PRODANÝCH PRODUKTŮ – 2002 Počet prodaných kusů Jednotky mohou být v kusech nebo procentech 100%= 80 90 110 135 160 Produkt 1 Produkt 2 Vývoj částí/podílů celku v čase – v procentech Produkt 3 Nejblíže dolní ose by měla být nejdůležitější řada Produkt 4 Label 1 Label 2 Label 3 Label 4 Label 5 * Poznámka Zdroj: Zdroj

52 ČÁROVÝ GRAF Jednotky Trend, časová řada Label 1 Label 2 Label 3
7002P1E PR ČÁROVÝ GRAF Jednotky Label 1 Label 2 Label 3 Label 4 Trend, časová řada * Poznámka Zdroj: Zdroj

53 ROZPTÝLENÝ, BODOVÝ GRAF
7002P1E PR ROZPTÝLENÝ, BODOVÝ GRAF Jednotky Korelace * Poznámka Zdroj: Zdroj

54 KASKÁDOVÝ GRAF – COST BREAKDOWN
7002P1E PR KASKÁDOVÝ GRAF – COST BREAKDOWN CZK million Spojovací čáry, pokud už je používáte, je třeba zarovnávat v co největším zvětšení Waterfall graf - rozložení celku na části Overhead* Operations Investments Marketing and PR Total costs * Including social security Source: Controlling

55 7002P1E PR ÚPRAVY GRAFŮ Úpravy grafů zásadně dělejte v „rozkliknutém“ grafu jinak se změní velikost a proporce fontů (písmo se pokřiví) Používejte co nejjednodušší typy grafů Kromě číselných popisků hodnot používejte raději textová pole Přizpůsobte velikost písma a měřítko celé stránce 500 U extrémně velkých hodnot nepoužívejte graf v měřítku, ale přerušení osy (simulace)

56 7002P1E PR FLOW - PROCESY Header Header Header Header Text Text Text Text Text Kromě toho můžete mít uloženu řadu předloh pro použití v nejběžnějších případech * Footnote Source: Source

57 GANTT – ČASOVÝ PLÁN 2005 Akce 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10
7002P1E PR GANTT – ČASOVÝ PLÁN 2005 Akce 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 Pilot ve 3 pobočkách Výběr poboček Školení zaměstnanců Pilot Prezentace vedení divize * Footnote Source: Source

58 LEVEL 04 PYRAMID Text Text Text Text * Footnote Source: Source
7002P1E PR LEVEL 04 PYRAMID Text Text Text Text * Footnote Source: Source

59 ZAROVNÁVÁNÍ, ROVNOMĚRNÉ ROZMÍSTNĚNÍ, VODÍTKO A SESKUPOVÁNÍ
7002P1E PR ZAROVNÁVÁNÍ, ROVNOMĚRNÉ ROZMÍSTNĚNÍ, VODÍTKO A SESKUPOVÁNÍ Text Text

60 7002P1E PR

61 7002P1E PR

62 7002P1E PR

63 7002P1E PR

64 7002P1E PR

65 7002P1E PR POUŽITÍ BAREV V každé prezentaci jsou nastaveny 4 barvy (resp.8) jako základní. Každá z barev má své určení (stín, čáry, zvýraznění, apod.) Barevná schémata umožňují tyto barvy rychle změnit v celé prezentaci – pokud ovšem používáte v prezentaci výhradně tyto základní barvy! Ostatní barvy se při změně schématu nezmění! Tyto barvy jsou použitelné i v rámci grafů

66 POUŽITÍ BARVY A OBRÁZKŮ
7002P1E PR POUŽITÍ BARVY A OBRÁZKŮ Vždy víte na koho se obrátit Připravit produkty a služby „šité na Vaší míru“ Navrhnout a operativně měnit financovaní v souladu s Vašimi potřebami Neustále sledovat a zdokonalovat naše služby měnícím se podmínkám na trhu

67 POUŽITÍ BARVY A OBRÁZKŮ
7002P1E PR POUŽITÍ BARVY A OBRÁZKŮ Vždy víte na koho se obrátit Připravit produkty a služby „šité na Vaší míru“ Navrhnout a operativně měnit financovaní v souladu s Vašimi potřebami Neustále sledovat a zdokonalovat naše služby měnícím se podmínkám na trhu Obrázky a barvy odtahují pozornost od sdělení

68 PHYSICAL ACTIVITY PYRAMID
7002P1E PR PHYSICAL ACTIVITY PYRAMID Cut down on Watching television, reading, using computer Leisure activates Gardening, golf Flexibility and stretch Stretching, weight lifting At least twice each week Leisure activates Aerobics, Jogging Biking, Walking Recreational Tennis, basketball, squash At least 3 times each week Be as much active as you can, as often as possible Everyday Source: Perspectives in Nutrition

69 PHYSICAL ACTIVITY PYRAMID
7002P1E PR PHYSICAL ACTIVITY PYRAMID At least 3 times each week Leisure activates Aerobics, Jogging Biking, Walking Recreational Tennis, basketball, squash Cut down on Watching television, reading, using computer At least twice each week Gardening, golf Flexibility and stretch Stretching, weight lifting Everyday Be as much active as you can, as often as possible Source: Perspectives in Nutrition

70 7002P1E PR POUŽITÍ ANIMACÍ Information and education policies are the key areas for improving health habits Also wide involvement of the following sectors must be ensured Legislation and policymakers Monitoring and research Media Schools Health services, especially primary health care NGOs Supermarkets, food industry Restaurants, catering

71 7002P1E PR

72 PŘECHODY SNÍMKŮ, ANIMACE NA STRÁNCE
7002P1E PR PŘECHODY SNÍMKŮ, ANIMACE NA STRÁNCE Přechod snímku a animace na stránce lze nastavit na kliknutí myši (tabulátoru), nebo automaticky po určité době. Animace objektů na stránce mohou pomáhat při prezentaci, nicméně Jednotlivé části, které se mají objevovat samostatně, je třeba vytvořit jako samostatné objekty – nebo je naopak sloučit. Jejich nastavení dlouho trvá U grafů to znamená roz-grupovat graf (tzn. vzdát se možnosti jakékoliv editace později) Každý počítač přehrává tyto animace jinak rychle. Obzvlášť u starších modelů mohou velmi zdržovat Je třeba prezentaci dobře nacvičit a synchronizovat s animacemi 50 40 30 20 10

73 ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci
7002P1E PR ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci Prečo a ako tvoriť efektívne profesionálne prezentácie? Úvod - ukážka stránok Základné pravidlá tvorby a prípravy prezentácie Základné pravidlá tvorby profesionálnych stránok Práca po skupinkách I. Zásady designovania grafov a základných grafických objektov Práca po skupinkách II. Nová šablóna a zásady designu prezentácií Poštovej banky Prestávka Ako vytvoriť profesionálnu stránku v PowerPointe? Najužitočnejšie tipy a triky tvorby profesionálnych stránok v PowerPointe Poskytnutie a návod na využívanie virtuálnej knižnice grafických objektov, šablón a grafov vytvorených pre Poštovú banku Interaktívna tvorba 2-3 modelových stránok s využitím trikov šetriacich čas pri práci v PowerPointe 9: :30 10 min. 15 min. 20 min. 20 min 5 min. 10:40 – 12:00 60 min. Stanislav Boledovič Peter Krišťák Kateřina Makalová Tomáš Tichota Kateřina Makalová/ Tomáš Tichota Diskusia Práca s PC Na úvodné školenie v pondelok/stredu naviažu operatívne dodatočné školenia v malých skupinkách podľa potrieb jednotlivých účastníkov

74 ZNALOSŤ BÁNK NA TRHU BANKOVÝCH SLUŽIEB
Spontánna znalosť bánk Spontánne najznámejšie banky medzi klientmi sú Slovenská sporiteľňa, VÚB banka, Tatra banka, a ČSOB. Medzi bankami, ktoré zástupcovia firiem spontánne poznajú je ako prvá najčastejšie menovaná Slovenská sporiteľňa (83 percent dotázaných). Druhý najvyšší podiel v spontánnej znalosti dosahuje VÚB banka (82% dotázaných). Tretí najvyšší podiel v spontánnej znalosti dosahuje Tatra banka (57%). Ostatné banky dosahujú v spontánnej znalosti menej než 50%. Poštová banka dosahuje v spontánnej znalosti 42%. Podporená znalosť bánk Pri zisťovaní podporenej znalosti bola meraná znalosť 18 značiek bánk. Pri každej z nich sa zástupcovia firiem mali vyjadriť, či uvedenú banku poznajú dobre, poznajú podľa názvu alebo nepoznajú. Prvých päť najznámejších bánk poznajú v podstate všetci respondenti. Medzi tieto banky patria VÚB banka, Tatra banka, Slovenská sporiteľňa, Poštová banka a ČSOB. Najvyšší podiel respondentov, ktorí sledovanú banku dobre poznajú dosahuje Slovenská sporiteľňa. Pozná ju dobre až 90% respondentov (zvyšných menej ako 10% respondentov pozná Slovenskú sporiteľňu podľa názvu). VÚB banku dobre pozná 88% a až 95% ju pozná podľa názvu. Podiel respondentov, ktorí dobre poznajú ČSOB sa nachádza v pásme od takmer 40% do takmer 50%, aspoň podľa názvu pozná ČSOB 79% respondentov. Tatra banku dobre pozná takmer 60% respondentov a podľa názvu približne 86% respondentov. Poštovú banku pozná dobre 60% respondentov a aspoň z názvu ju pozná až 90% opýtaných. Zdroj: GfK výskum trhu Navigator 2003, výstupná správa

75 ZNALOSŤ BÁNK NA TRHU BANKOVÝCH SLUŽIEB
% z opýtaných respondentov Spontánna znalosť * Podporená znalosť ** PABK 42% 90% Spontánna znalosť bankových klientov (i potenciálnych) PABK v porovnaní so spontánnou znalosťou konkurencie je iba polovičná. Podporená znalosť PABK je približne rovnako veľká, ako podporená znalosť jej hlavných konkurentov. SLSP 83% 99% VÚB 82% 95% TB 57% 86% ČSOB 38% 79% * Respondenti spontánne sami menovali danú banku ** Z menovaných bánk respondenti uviedli že banku dobre poznajú alebo poznajú podľa názvu Zdroj: Výskum trhu – GfK November 2003 (1 519 respondentov)

76 ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci
7002P1E PR ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci Prečo a ako tvoriť efektívne profesionálne prezentácie? Úvod - ukážka stránok Základné pravidlá tvorby a prípravy prezentácie Základné pravidlá tvorby profesionálnych stránok Práca po skupinkách I. Zásady designovania grafov a základných grafických objektov Práca po skupinkách II. Nová šablóna a zásady designu prezentácií Poštovej banky Prestávka Ako vytvoriť profesionálnu stránku v PowerPointe? Najužitočnejšie tipy a triky tvorby profesionálnych stránok v PowerPointe Poskytnutie a návod na využívanie virtuálnej knižnice grafických objektov, šablón a grafov vytvorených pre Poštovú banku Interaktívna tvorba 2-3 modelových stránok s využitím trikov šetriacich čas pri práci v PowerPointe 9: :30 10 min. 15 min. 20 min. 20 min 5 min. 10:40 – 12:00 60 min. Stanislav Boledovič Peter Krišťák Kateřina Makalová Tomáš Tichota Kateřina Makalová/ Tomáš Tichota Diskusia Práca s PC Na úvodné školenie v pondelok/stredu naviažu operatívne dodatočné školenia v malých skupinkách podľa potrieb jednotlivých účastníkov

77 7002P1E PR príloha

78 TIPY A RADY NA DODRŽOVANIE PRI NÁVRHU STRÁNKY
7002P1E PR TIPY A RADY NA DODRŽOVANIE PRI NÁVRHU STRÁNKY Štrukturovanie stránky Stránku navrhujeme vždy pri pomyslení na poslucháča Komunikujeme „top-down“ = najprv základné informácie, potom (na ďalších stránkach, detail) Na stránku dáme radšej menej informácií než viac (vždy je možné stránku rozdeliť na dve) Uvádzame stručné závery „take-aways“ „so whats“ čo daná stránka hovorí Okrem záveru, na stránke nepíšeme text, ale myšlienky štrukturujeme do prehľadných tabuliek s grafickými ikonami Stránka musí byť „samovysvetľujúca“ – ak stránku máme za pár sekúnd prezentovať a začíname s komentárom „nie je to tu uvedené ale...“ tak je niečo zle a „to“ tam treba uviesť Uvádzanie údajov Os grafu má vždy reálnu mierku začínajúcu od nuly* Na každej stránke zobrazujúcej dáta vždy uvádzame: Zdroj - odkiaľ dáta, závery máme (napr. NBS, Dátový sklad PABK, názor tímu/oddelenia XYZ) Jednotky a obdobie (napr. Milióny Skk, Júl 2004) K všetkým symbolom či grafom uvádzame vždy zrozumiteľnú legendu Skratky používame len v nevyhnutnej miere, a ku všetkým skratkám (i tým nám známo pripadajúcim) uvádzame v poznámke vysvetlenie Zaokrúhľujeme a volíme rozumné jednotky (aby prezentované čísla mali max 4 číslice) Nepoužívať naše slangovo-odborné výrazy Grafický štýl Veľkosť písma aspoň 12 (min. 11) - pre distribuované materiály, a 16 (min.14) pre projekciu Štandardne využívame len 1 štýl (font, veľkosť, farbu) bezpatkového** písma Stránka je biela a jednotlivé objekty (texty, grafy, symboly) sú jednej farby a zároveň volíme čo najstriedmejšie tvary objektov. Variácie farieb a tvarov využívame prísne účelovo len tam kde potrebujeme niečo zvýrazniť – nikdy nie len na „spestrenie“ stránky. Pri zvýrazňovaní zároveň dodržujeme maximálnu striedmosť,a to nasledovne : Len odtiene (1 max. 2) danej farby (nie inú farbu). Len 1 spôsob zvýraznenia písma či objektu (buď tučné, alebo italika, alebo podčiarknuté, alebo tienené, alebo väčšie písmená – nikdy nie všetko naraz) * v prípade potreby jasne vyznačíme jej prerušenie ** napr. Arial, Verdana , nie Times či Courier Zdroj: Stanislav Boledovič

79 KLÁVESOVÉ ZKRATKY CTRL + A CTRL + C CTRL + X CTRL + V CTRL + S
7002P1E PR KLÁVESOVÉ ZKRATKY CTRL + A CTRL + C CTRL + X CTRL + V CTRL + S CTRL + B CTRL + I CTRL + F CTRL + G CTRL + Z F5 F1 SHIFT + F3 SHIFT + ALT SHIFT + ALT + ←↑→↓ SHIFT + potažení CTRL + potažení CTRL + SHIFT + potažení SHIFT + ENTER ALT ALT Vybrat vše Zkopírovat Vyjmout Vložit Uložit Tučné Kurzíva Najít Zobrazení vodítka O krok zpět Spuštění prezentace Nápověda Přepínání majuskule/minuskule Přepínání klávesnice Posunování odstavců v textu Přímé přesunutí objektu Zkopírování objektu Zkopírování + přímé přesunutí Odsazení odstavce znak „–“ tvrdá mezera Klávesová zkratka Funkce


Stáhnout ppt "ŠTRUKTÚRA ŠKOLENIA Čas Prezentujúci"

Podobné prezentace


Reklamy Google