Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Efektivní vystavení v lékárně Rudolf Matějka CEO BENU Česká republika a.s. Trade Marketing ve farmaceutickém prostředí 13. 10. 2014 Aquapalacehotel Čestlice.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Efektivní vystavení v lékárně Rudolf Matějka CEO BENU Česká republika a.s. Trade Marketing ve farmaceutickém prostředí 13. 10. 2014 Aquapalacehotel Čestlice."— Transkript prezentace:

1 1 Efektivní vystavení v lékárně Rudolf Matějka CEO BENU Česká republika a.s. Trade Marketing ve farmaceutickém prostředí 13. 10. 2014 Aquapalacehotel Čestlice

2 Efektivní vystavení, co to vlastně je? 2

3 3

4 4

5 5

6 6

7 7

8 8 Všechny použité fotografie jsou nafocené přímo v lékárnách, případně stažené z jejich aktuálních prezentací v posledních 12 měsících! Varování

9 9 Efektivní vystavení v BENU

10 10

11 11 Marketingový mix – dobře známý všem productpricepropagationplacement

12 12 Dlouhá cesta Který produkt je ten správný? drahý levný exkluzivní propagovaný poptávaný ziskový široká nabídka omezená nabídka konkurence v okolí Rozhodující slovo má zákazník. Ptáme se jej však? Nebo raději posloucháme názory výrobců?

13 13 Dlouhá cesta Jaké je vlastně správné umístění? lokalita regálu i v regálu počet facingů orientace krabiček organizace do skupin brand vs. Kategorie velikost balení propagace, podpora sezona Rozhodující slovo má zákazník. Ptáme se jej však? Nebo raději posloucháme názory výrobců?

14 14 Naše cesta Prodejný přijatelná cena – sleva z běžné ceny? zajímavá marže unikátní vlastnosti podpora prodeje – TV, tisk, instore!!! atraktivní balení odpovídající šíře (economy, premium, special) přístup konkurence – nejen Dr.MAX!

15 15 Kde jej zákazník hledá frekvence vs. umístění category first snadno dostupné odpovídající facing velikost balení kampaně propagace, podpora sezona Naše cesta

16 16 BolestAktivní stáří KašelOči, uši, rty RýmaPéče o tělo ChřipkaPéče o zuby VitamínyImunita Vše pro dítěPéče o vlasy ZažíváníPrvní pomoc Péče o kloubySpeciální výživa IntimitaInkontinence Kategorie v BENU

17 17 Pravidelně vyhodnocujeme objem prodejů celek i segment a Pharmacy ranking Například kloubní preparáty se za 6 let propadly o 5 míst Bonita regálu odpovídá významu kategorie Slabé kategorie slučujeme Silné rozdělujeme (např. rýma, kašel) Přiřazení do kategorie provádí kategorizační komise odborně i prakticky Snažíme se vždy naplnit očekávání zákazníka Kategorie v BENU

18 18 V roce 2013 jsme zahájili detailnější členění na subkategorie. Kategorie v BENU

19 19 Kategorie v BENU Další dělení je dle lékové formy : tableta, krém, spray, gel, nápoj atd.

20 20 Subkategorie v planogramech

21 21 Product placement nyní:700Kč x14 461121472412,7% Tržby v tisících Kč regálů (cm) celé BENU HC NS 032 nynínyní dle obratu Obrat celkem:2 628 4441 206 60547 615 Obrat RX: 36 304 Obrat non Rx:1 018 639 38,8% 252 743 20,9% 11 311 23,8% Obrat pozitivní list:792 360 77,8% 200 326 79,3% 9 583 84,7% 14 461 z toho: BEZPROBLÉMOVÉ STÁŘÍ44 274 5,6% 14 042 7,0% 621 6,5% 700 4,8%7,0% 1 013,7 BOLEST79 911 10,1% 19 827 9,9% 886 9,3% 1 137 7,9%9,9% 1 431,2 DERMOKOSMETIKA55 063 6,9% 7 132 3,6% 334 3,5% 0 0,0%3,6% 514,9 CHŘIPKA59 494 7,5% 12 508 6,2% 593 6,2% 1 137 7,9%6,2% 902,9 INKONTINENCE27 779 3,5% 15 826 7,9% 984 10,3% 437 3,0%7,9% 1 142,4 INTIMNÍ ŽIVOT25 579 3,2% 5 673 2,8% 201 2,1% 700 4,8%2,8% 409,5 KAŠEL, RÝMA92 474 11,7% 21 953 11,0% 906 9,5% 1 575 10,9%11,0% 1 584,7 OČI, UŠI, NOS32 424 4,1% 7 511 3,7% 426 4,5% 255 1,8%3,7% 542,2 OSLABENÍ, IMUNITA39 255 5,0% 11 405 5,7% 616 6,4% 700 4,8%5,7% 823,3 PÉČE O KLOUBY29 409 3,7% 7 920 4,0% 362 3,8% 437 3,0%4,0% 571,7 PÉČE O TĚLO30 301 3,8% 7 512 3,7% 357 3,7% 875 6,1%3,7% 542,2 PÉČE O VLASY14 368 1,8% 2 942 1,5% 127 1,3% 0 0,0%1,5% 212,4 PÉČE O ZUBY32 654 4,1% 8 857 4,4% 364 3,8% 700 4,8%4,4% 639,4 PRVNÍ POMOC29 537 3,7% 6 963 3,5% 336 3,5% 0 0,0%3,5% 502,6 SPECIÁLNÍ VÝŽIVA32 437 4,1% 7 801 3,9% 404 4,2% 700 4,8%3,9% 563,1 VETERINA3 240 0,4% 780 0,4% 17 0,2% 0,0%0,4% 56,3 VITAMÍNY59 087 7,5% 14 816 7,4% 768 8,0% 1 137 7,9%7,4% 1 069,6 VŠE PRO DÍTĚ30 792 3,9% 7 909 3,9% 289 3,0% 1 400 9,7%3,9% 570,9 VŠE PRO DÍTĚ NONFOOD13 465 1,7% 3 076 1,5% 152 1,6% 0 0,0%1,5% 222,1 ZAŽÍVÁNÍ44 060 5,6% 10 897 5,4% 604 6,3% 1 100 7,6%5,4% 786,6 CAJE16 756 2,1% 4 974 2,5% 234 2,4% 875 6,1%2,5% 359,1 100,0% 9 583 100,0% Analýza lékáren

22 22 Změna layoutu

23 23 Nové layouty

24 24 Když vystavení nestačí

25 25 Když vystavení nestačí

26 26 Jak jde čas v BENU – lékárna Litovel 2007 2009 2014

27 27 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "1 Efektivní vystavení v lékárně Rudolf Matějka CEO BENU Česká republika a.s. Trade Marketing ve farmaceutickém prostředí 13. 10. 2014 Aquapalacehotel Čestlice."

Podobné prezentace


Reklamy Google