Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

S BĚRNICE PRO GRAF. KARTY Funkce graf. karet Rendering.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "S BĚRNICE PRO GRAF. KARTY Funkce graf. karet Rendering."— Transkript prezentace:

1 S BĚRNICE PRO GRAF. KARTY Funkce graf. karet Rendering

2 PCI Verze 1.0 z roku 1991 Sběrnice oddělená od procesoru Pracuje na 33 MHz, propustnost činí 132 MB/s

3 AGP PCI – „úzké hrdlo“ AGP – accelerated graphics port Šířka přenostu 32 bitů, frekvence 66 MHz, specifikaci AGP rozšiřuje o tzv „sideband“ signály Zřetězené (pipelined) operace s pamětí (čtení / zápis) Demultiplexing adredy a dat na sběrnici Časování signálu jakoby měla takt 133 MHz (AGP 2x)

4 AGP AGP 1x teoreticky umožňuje přenášet data rychlostí 264 MB/s ( * 4byte (32bit)* 1/s) AGP 2x disponuje max propustností 528 MB/s AGP 4x (1056 MB/s) přidává pak další dva řídící signály, takže lze bez zvýšení frekvence zdvojnásobit přenosovou rychlost AGP 8x (2112 MB/s) Funkce DIME (Direct Memory Execute) umožňuje data zpracovávat grafickým akcelerátorem přímo v operační paměti bez nutnosti data přenášet nejprve do lokální paměti karty

5 PCI E XPRESS Nejzákladnější spojení se skládá z dvou nízkonapěťových signálů – transmit a recieve Sběrnice PCI-Express komunikuje (oproti svým předchůdcům) sériově, pomocí paketů. To přineslo řadu výhod, mimo jiné možnost dále zvyšovat frekvenci, na které sběrnice pracuje Hodinový signál používá schéma 8/10b Počáteční frekvence je 2,5 GB/s v každém směru Lze dosáhnout až 10 GB/s Rychlost můžeme navyšovat skládáním těchto spojení do řady Fyzická vrstva podporuje šířku dat x1, x2, x4, x8, x12, x16 a x32 Je podporována jak 32bit tak 64bitová adresace Prog grafické karty se většinou používá PCIex x16

6 Propustnost PCI-Express 1.0 : 1× MB/s (obousměrně 500 MB/s) 4× - 1 GB/s (obousměrně 2 GB/s) 8× - 2 GB/s (obousměrně 4 GB/s) 16× - 4 GB/s (obousměrně 8 GB/s) Propustnost PCI-Express 2.0: 1× MB/s (obousměrně 1 GB/s) 4× - 2 GB/s (obousměrně 4 GB/s) 8× - 4 GB/s (obousměrně 8 GB/s) 16× - 8 GB/s (obousměrně 16 GB/s)

7 P RINCIP FCE. G RAF. KARTY Jednotlivé součásti viz. 1. prezentace Procesor (CPU) zapisuje obrazová data do videopaměti, tato data přebírá grafický čip a konstruuje z nich ve frame bufferu (paměti) digitální obraz Digitální obraz je pak posílán přes RAMDAC převodník na analogový výstup Signál je tedy změněn na měnící se hodnotu tří základních barev RGB

8 Paměť slouží nejen jako frame buffer ale také jako paměť pro textury Paměť může být také spotřebována při technice doouble buffering, kdy je obsah jednoho buffer zobrazen a v tom druhém se už počítá následující snímek Jakmile je výpočet dokončen, dojde k přepnutí bufferů a je zobrazen obsah právě toho dopočítaného Používá se také tripple buffering

9 Pokud je výstup zobrazován přes DVI výstup signál neprochází RAMDACem, ale je vysílán TMDS transmitterem (většinou ve frekvenci 165 MHz) – LCD panel pak signál přijme svým TMDS receiverem beze ztráty

10 R ENDERING Je postupný proces od získání dat až po vykreslení trojrozměrné scény na obrazovku Při dvojrozměrném zobrazování jsou pouze přemisťovány dvourozměrné obrázky (bitmapy) přemisťovány z jednoho paměťového místa na druhé 3D model – modelovaný svět je soubor objektů, z nichž každý je popsán sítí (mesh) polygonů (speciálně trojúhelníků). Každý trojúhelník je určen svými vrcholy (vertices). Každý vertex má několik atributů, včetně své pozice v 3D prostoru a barvu. Každý poligon může mít další vlastnosti, např. texturu.


Stáhnout ppt "S BĚRNICE PRO GRAF. KARTY Funkce graf. karet Rendering."

Podobné prezentace


Reklamy Google