Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název."— Transkript prezentace:

1 Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_21_01_15 Název materiálu Větné členy - podmět Jméno vyučujícího Mgr. Marie Kufnerová Třída 6. Předmět Čj Datum vytvoření

2 Metodika: Tato cvičení jsou zaměřena na podmět, jakým slovním druhem může podmět být a zda se jedná o podmět holý, rozvitý, či několikanásobný Po cvičení následuje řešení

3 Větné členy - podmět - vyjádřený-nevyjádřený - vyjadřuje ve větě původce nebo nositele děje ( Petr píše úkol. ) -je známý z předchozí věty (Tatínek šel na houby. Našel hřiby.) - je zřejmý z tvaru slovesa (Půjdeme první.) - všeobecný podmět ( Mluvili o tom.) - ptáme se pádovou otázkou Kdo? Co? -holýBabička pekla. -rozvitýMoje babička pekla. - několikanásobnýBabička a vnučka pekly.

4 Vyhledejte podměty ve větách a určete slovní druhy podmětů: V autě se něco rozbilo. Hadi se vyhřívali na kamenech. Žákyně spočítala správně příklad. Ve schránce zůstaly dva dopisy. Tss zaznělo ze zadních lavic. Tři z pěti odmítli hlasovat. Kdosi na mě zavolal. Třetí doběhl o 2 sekundy později. Led včera roztál. Cesty se vinuly mezi vinicemi. Někdo za mnou vykřikl. Dva odpověděli správně.

5 Řešení: V autě se něco (3) rozbilo. Hadi (1) se vyhřívali na kamenech. Žákyně (1) spočítala správně příklad. Ve schránce zůstaly dva dopisy (1). Tss (10) zaznělo ze zadních lavic. Tři (4) z pěti odmítli hlasovat. Kdosi (3) na mě zavolal. Třetí (4) doběhl o 2 sekundy později. Led (1) včera roztál. Cesty (1) se vinuly mezi vinicemi. Někdo (3) za mnou vykřikl. Dva (4) odpověděli správně.

6 Najdi podměty ve větách a rozděl do tabulky: Hadi se vyhřívali na kamenech. Nejchytřejší žákyně spočítala správně příklad. Ve schránce zůstaly dva dopisy. Led včera roztál. Motýli létali z květu na květ. Petra a Jana šly na procházku. Tvoje sestra nevěděla výsledky? Kočky s koťaty si hrály na seně. Naše učitelka se na nás usmála. Rodiče odjeli na dovolenou bez nás. Po dešti rostly v lese hřiby a podhřiby. Milý přístup potěší každého. Rozbité auto stálo u silnice. Dřevěné figurky se polámaly.

7 Řešení: Hadi se vyhřívali na kamenech. Nejchytřejší žákyně spočítala správně příklad. Ve schránce zůstaly dva dopisy. Led včera roztál. Motýli létali z květu na květ. Petra a Jana šly na procházku. Tvoje sestra nevěděla výsledky? Kočky s koťaty si hrály na seně. Naše učitelka se na nás usmála. Rodiče odjeli na dovolenou bez nás. Po dešti rostly v lese hřiby a podhřiby. Milý přístup potěší každého. Rozbité auto stálo u silnice. Dřevěné figurky se polámaly.

8 -holý-rozvitý-několikanásobný hadinejchytřejší žákyněPetra a Jana leddva dopisyhřiby a podhřiby motýlitvoje sestra rodičekočky s koťaty naše učitelka milý přístup rozbité auto dřevěné figurky

9 Zdroje: Vlastní tvorba autora


Stáhnout ppt "Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název."

Podobné prezentace


Reklamy Google