Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název."— Transkript prezentace:

1 Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_16_02_09 Název materiálu Slovesné tvary Jméno vyučujícího Mgr. Eva Dékányová Třída 9.A Předmět Český jazyk Datum vytvoření 27.1.2013

2  Vzdělávací oblast : Jazyk a jazyková komunikace  Vzdělávací obor: Český jazyk a literatury  Tematický okruh: Jazyková výchova  Určeno: pro 9.ročník ZŠ  Anotace: žáci si pomocí prezentace zopakují a osvojí slovesné tvary a jejich mluvnické významy práce je zaměřena na určování mluvnických kategorií opakujeme nepravidelná slovesa/ být,jíst,vědět,mít, vidět,jít/ procvičování- doplňovací cvičení Využití v hodině mluvnice při výkladu- 20 minut

3  Slovesa -jsou ohebný slovní druh,které vyjadřují děj,činnost a stav  Časujeme  Určujeme slovesné kategorie –osobu - číslo - čas - způsob - rod - vid - třídu - vzor

4  Vyhledejte slovesné tvary a vyznačte barevně Patří k nim i prací prostředky ve špatně vymáchaném prádle. Mikina se máchá ve 30 l studené vody. Výsledek zlepšíme,pokud máchání prodloužíme. Stále přibývá lidí,kteří mají citlivou reakci na různé látky. Zvýšíme efekt ještě vyždímáním prádla. Někteří lidé používají aviváže. Ale i tyto prostředky způsobují reakce na kůži. Volíme proto nejraději ekologické prostředky.

5  Řešení  Vyhledejte slovesné tvary a vyznačte barevně  Stále přibývá lidí,kteří mají citlivou reakci na různé látky.  Patří k nim i prací prostředky ve špatně vymáchaném prádle.  Mikina se máchá ve 30 l studené vody.  Výsledek zlepšíme,pokud máchání prodloužíme.  Zvýšíme efekt ještě vyždímáním prádla.  Někteří lidé používají aviváže.  Ale i tyto prostředky způsobují reakce na kůži.  Volíme proto nejraději ekologické prostředky.  

6  Utvořte slovesné tvary podle zadání běžet- 1.os.,č. mn.,zp. rozkazovací mluvit- 3.os.,č.j.,čas budoucí,zp. ozn. dokázat- 1.os.,č.mn.,zp.podmiňovací přítomný povědět- 2.os.,č.mn,zp.podmiňovací minulý psát- 2.os.,č.j.,zp.rozkazovací

7  Utvořte slovesné tvary podle zadání- řešení běžet - běžme ! mluvit - bude mluvit dokázat- dokázali bychom povědět - byli byste pověděli psát - piš!

8  Nepravidelná slovesa  být,jíst,vědět,vidět,mít, jít  Doplň cvičení Včera jsem …..sousedku.Tuto odpovědˇjsem ………úplně sám. Večer …….jen lehký salát.Dnes ……do divadla.K obědu jsme ……….dobrou polévku.V neděli jste……na koncertě ?

9  Řešení  Doplň cvičení Včera jsem viděla sousedku.Tuto odpovědˇ jsem věděl úplně sám. Večer jíme jen lehký salát.Dnes jdeme do divadla.K obědu jsme měli dobrou polévku.V neděli jste byli na koncertě ?

10  Vlastní zdroje autorky.


Stáhnout ppt "Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název."

Podobné prezentace


Reklamy Google