Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

COMTECH PR Prezentace výsledků PR strategie VTP UP + další doporučení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "COMTECH PR Prezentace výsledků PR strategie VTP UP + další doporučení."— Transkript prezentace:

1 COMTECH PR Prezentace výsledků PR strategie VTP UP + další doporučení

2 Úvod Na poradě ředitelů konané v loňském roce ve Zlíně prezentoval ředitel VTP UP Olomouc pan Jiří Herinek návrh společné komunikační strategie pro VTP v ČR, vypracovaný agenturou Comtech Group. Po rozhodnutí neúčastnit se společného projektu byl návrh po přepracování realizován pouze v rámci VTP UP Olomouc, a to mezi listopadem 08 a dubnem 09.

3 Cíle Posílení značky: Posílit povědomí o VTP UP, zejména o Podnikatelském inkubátoru (PI) Komunikace atributů značky: Sledovat a následně komunikovat stávající i připravované projekty VTP UP a služby PI, např. Výzkum a měření na zakázku (od července 08), respektive odborné konzultace Prezentovat klíčovým institucím, médiím a odborné veřejnosti odborný profil VTP UP a výhody PI Komunikovat úspěch firem působících v PI Podpora samotného VTP UP a PI: „Přitáhnout“ do PI progresivní společnosti a projekty

4 Cílové skupiny Deníky Zpravodajské servery Regionální média Odborná média Odborné servery Rozhlasové a televizní stanice Trade a marketing média Business média Finanční média Ekonomové, analytici, business, trade, marketing a finanční experti Nadaní studenti s podnikatelským duchem Úspěšní podnikatelé Privátní firmy Partnerské VTP Vědecké instituce a univerzity Vybrané orgány státní zprávy Sponzoři a donoři Vybraná občanská sdružení, neziskové organizace a nadační fondy Klienti

5 Navržené nástroje (původně pro VTP v ČR) Hlavní: Elektronický Newsletter Veřejné akce Virální marketing Další Tiskové zprávy, oznámení a prohlášení Tiskové konference/brífinky Prezentace zástupců společnosti v médiích: zajištění rozhovorů a komentářů Články Counseling Účast na odborných akcích Tvorba článků pro webové stránky Další veřejné akce Media monitorink Mediální školení * červeně označené nástroje byly nakonec realizovány v rámci VTP UP

6 Hlavní nástroje: společný Newsletter - původní návrh Návrh Sestavit redakční radu ze členů příslušných institucí, zejména dalších VTP v ČR, a vybraných studentů/podnikatelů za účelem publikace pravidelného elektronického newsletteru o výhodách VTP a PI v ČR. Zdůvodnění Současný časopis IP & TT je kvalitním a důležitým nástrojem, ovšem nefunguje jako nástroj „zviditelnění“ VTP, ale jako vnitřní informační bulletin. Elektronický newsletter, na druhou stranu, bude srozumitelnou a čtivou formou prezentovat VTP a PI v ČR jako odrazový můstek k úspěšnému podnikání. Vědeckotechnických parků s univerzitním zázemím je v současné době v ČR několik. Jejich vybavení, cíle a strategie jsou přitom velmi podobné. Vytvoření pravidelného společného výstupu bude přínosem pro všechny strany. Newsletter není určen primárně pro média, ale pro státní správu a podnikatelskou obec. Jeho zavedením dojde k prohloubení vztahu s klíčovými cílovými skupinami.

7 Klíčové nástroje: Newsletter VTP UP – skutečnost Dílčí úkoly a jejich rozdělení: - Redakční rada - plánování obsahu (VTP UP) - Tvorba příspěvků (VTP UP, Comtech) - Grafický návrh a technická výroba (Comtech) - Příprava a průběžná aktualizace distribučního listu (VTP UP, Comtech) Hodnocení: - Díky Newsletteru došlo k významnému nárůstu návštěvnosti stránek vtpup.cz a k rozšíření korespondenčních kontaktů (mailing list)

8 Klíčové nástroje: Newsletter VTP UP – náhled

9 Hlavní nástroje: soutěž v měření Návrh akce v Olomouci Za účelem propagace služby VTP UP „Výzkum a měření na zakázku“ uspořádat soutěž v přeměření olomoucké radnice (náměstí). Přesnou výšku nakonec změří odborníci z VTP UP. Zdůvodnění Soutěž na frekventovaném místě je ověřená aktivita, která zajistí dostatečnou pozornost veřejnosti, včetně médií -> zviditelnění značky VTP UP a propagace služby Neměl by být problém pro soutěž získat spoluprácí olomoucké radnice, pro kterou může rovněž znamenat zviditelnění -> prohloubení vztahů s orgány místní samosprávy

10 Klíčové nástroje: soutěž v měření - příprava Dílčí úkoly a jejich rozdělení: - Tvorba mediálních podkladů a kontakt s médii (Comtech) - Tvorba mechaniky soutěže a příslušných dokumentů (Comtech) - Zajištění potřebných povolení a souhlasů (VTP UP) - Technické zajištění akce (Comtech, VTP UP) - Management a moderování akce (Comtech) - Grafický návrh a technická výroba reklamních materiálů (VTP UP) Hodnocení: - Akce zúčastnilo 15 novinářů (mimo fotografů a techniků) - O akci referovalo 28 výstupů v 17 různých médiích - Došlo k výraznému rozšíření seznamu novinářů (press list) a seznamu korespondenčních kontaktů (mailing list)

11 Klíčové nástroje: soutěž v měření - výstupy Televizní a rozhlasové stanice Tv Nova – ranní zprávy ve Snídani s Novou – (počet opakování 2 - 3)Snídani s Novou ČT 1 – Zprávy z regionů (počet opakování 2 - 3)Zprávy z regionů Čt 24 – Zprávy v každou celou hodinu (počet opakování 4 - 5) TV R1 – Aktuality, video téma týdne ČRo 1, Radiožurnál ČRo Olomouc Tištěná média (výběr) MF DNES – 3x Lidové noviny – 1x Olomoucký deník – 3x

12 Klíčové nástroje: soutěž v měření - výstupy MF DNES I.

13 MF DNES II.

14 Klíčové nástroje: soutěž v měření - výstupy Elektronická média (výběr) lidovky.cz 28.3.200928.3.2009 Čtk (2x) 26.3.09 ČIA (2x) 26.3.0926.3.09 Olomoucký deník (3x) článek 26.3.09, video 27.3.0926.3.0927.3.09 Olomouc.cz (3x) 16.3. a 27.3.200916.327.3.2009

15 Další spolupráce: VTP UP Od podzimu 2009 je naplánováno pokračování komunikační kampaň pro VTP UP (čeká se na zajištění potřebných finančních prostředků). Hlavní nástroje: - Prohlubování media relations (tvorba tzv. media pool) - Vyhledávání příležitostí pro profilaci značky a pro podporu projektů formou poskytování „záštity“ a „partnerství“ - Regionální soutěž v překládání podnikatelských záměrů s pracovním názvem „Podnikavá hlava“

16 Doporučení pro VTP ČR: Propagaci vlastní značky a specifických produktů, projektů a služeb, zejména těch regionálních, je výhodné komunikovat samostatně. To, co je vědeckotechnických parkům společné – t.j. např. témata podpory podnikání či inovativních technologií, je výhodné komunikovat společně a na celonárodní úrovni. Doporučení společných nástrojů: Společný elektronický Newsletter informující veřejnost o tématice VTP s celospolečenským dopadem (VTP = zázemí pro progresivní nápady, VTP = odrazový můstek k úspěšnému podnikání atd.) Media relations – koordinovaný přístup k celostátním médiím – tiskové konference, PR články, Press tripy atd. Mediální plánování – odborné naplánování umístění placené inzerce Mediální školení – Vybraní zástupci všech VTP zapojených od projektu by měli být proškoleni v praktických mediálních dovednostech (psaní tiskových zpráv, fungování médií, sestavování media listu atd.) Upgrade webové prezentace svtp.cz

17 Děkuji za pozornost http://www.lidovky.cz/studenti-merili-slavny-sloup-d24- /ln_noviny.asp?c=A090328_000120_ln_noviny_sko&klic=230790&mes=090328_0 http://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/kolik-meri-trojice-dnes-to-zjisti-muzete-tipovat-i.html


Stáhnout ppt "COMTECH PR Prezentace výsledků PR strategie VTP UP + další doporučení."

Podobné prezentace


Reklamy Google