Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/34.0236.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/34.0236."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/ TEMATICKÁ OBLAST: PSYCHOLOGIE AUTOR: PHDR. JAROSLAVA PAUCHOVÁ TÉMA: VĚDOMÍ A NEVĚDOMÍ ČÍSLO MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_PS_13_VĚDOMÍ A NEVĚDOMÍ DATUM TVORBY: ANOTACE: PREZENTACE JE URČENA PRO ŽÁKY 1. ROČNÍKU SŠ A SLOUŽÍ K POCHOPENÍ VÝZNAMU VĚDOMÍ A NEVĚDOMÍ JAKO OBLASTI LIDSKÉ PSYCHIKY. SOUČÁSTÍ JE PROCVIČOVÁNÍ FORMOU ÚKOLŮ. KLÍČOVÁ SLOVA: STAV, VĚDOMÍ, NEVĚDOMÍ Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“

2 V Ě D O M Í A N E V Ě D O M Í

3 Vědomí Stav bdělosti… Aktivace organismu… Stav uvědomování sebe sama… Stav bdělosti… Aktivace organismu… Stav uvědomování sebe sama…

4 Vědomí Podmínka pro činnost fungování psychických funkcí vnímánímyšlení prožívání řeči

5 VĚDOMÍ Umožňuje člověku Stanovovat cíle práce Realizaci práce

6 Stavy vědomí A) Bdělé vědomí - koncentrovaná pozornost - dobrá orientace - připravenost k reakci na podněty - jedinec vykonává různé aktivity A) Bdělé vědomí - koncentrovaná pozornost - dobrá orientace - připravenost k reakci na podněty - jedinec vykonává různé aktivity

7 Stavy vědomí B) Ospalost - horší pozornost - snížená orientace i reakce - vyvolávající faktor - únava a nedostatek spánku B) Ospalost - horší pozornost - snížená orientace i reakce - vyvolávající faktor - únava a nedostatek spánku

8 Stavy vědomí C) Spánek - výrazné snížení uvědomování sebe sama - reakce na podněty jsou minimální C) Spánek - výrazné snížení uvědomování sebe sama - reakce na podněty jsou minimální

9 Nevědomí Jsou to obsahy, které si momentálně ze svého duševního života neuvědomujeme - zautomatizovaná činnost (nacvičená chůze, psaní…) - potlačené touhy a přání, pudy (S. Freud) Jsou to obsahy, které si momentálně ze svého duševního života neuvědomujeme - zautomatizovaná činnost (nacvičená chůze, psaní…) - potlačené touhy a přání, pudy (S. Freud)

10 Úkol č. 1– co nám umožňuje vědomí? Možná řešení !!!! Stav bdělosti Aktivace organismu Uvědomování sebe sama Aktivita vnímání Aktivita myšlení Prožívání Řeč Stanovit cíle práce Realizace činnosti

11 Úkol č. 2 Nevědomí - jsou to obsahy, které si momentálně ze svého duševního života …………………(doplňte) Správné řešení: Neuvědomujeme Nevědomí - jsou to obsahy, které si momentálně ze svého duševního života …………………(doplňte) Správné řešení: Neuvědomujeme

12 Zdroje, použitá literatura Vágnerová, M.,: Základy psychologie, UK Karolinum, Praha ISBN Čechová, V., Rozsypalová, M.,: Obecná psychologie, IDVPZ, Brno, ISBN Obrázky galerie Klipart Vágnerová, M.,: Základy psychologie, UK Karolinum, Praha ISBN Čechová, V., Rozsypalová, M.,: Obecná psychologie, IDVPZ, Brno, ISBN Obrázky galerie Klipart


Stáhnout ppt "ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/34.0236."

Podobné prezentace


Reklamy Google