Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ROLE TRADE MARKETINGU.... … JE MAXIMALIZOVAT PRODEJE … | 2 Užitím/prostřednictvím „5P“ – Product – Place – Merchandising – Price – Promotion (in store.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ROLE TRADE MARKETINGU.... … JE MAXIMALIZOVAT PRODEJE … | 2 Užitím/prostřednictvím „5P“ – Product – Place – Merchandising – Price – Promotion (in store."— Transkript prezentace:

1 ROLE TRADE MARKETINGU...

2 … JE MAXIMALIZOVAT PRODEJE … | 2 Užitím/prostřednictvím „5P“ – Product – Place – Merchandising – Price – Promotion (in store promotion) – Proposal Vytvoření Multiplying Touch points mezi naším brandem a kupujícím ve chvíli, kdy dochází k nákupnímu rozhodnutí Oenobiol 360° plan POINT OF SALE

3 … BÝT VE STŘEDU CELÉHO PROCESU… | 3 Trade Marketing Marketing Sales reps and sell out promoters Key account managers Finance External agencies (windows, merchandising Business analysis department Retailers and Pharma groups (to be developed) Supply POS material studio

4 …JAK INTERNĚ… SALES MANAGEMENT - Provide category insights to build customer propositions = “The ammunition” - Provide product training and key product messages (USP’s) - Plan and execute new product introductions - Work together to create annual cycle plan e.g. POS campaigns, detailing drives - Detailing strategies BRAND MARKETING - Adopt creative platform and translate into below the line communications - Leverage ATL spend in trade to maximise distribution and sales - Optimize new product introductions by working closely with brand teams - Work with brand team to optimize product range FINANCE - Optimize trade spend - Monitor and control - Minimize inventory write offs SUPPLY CHAIN - Optimize demand forecast to minimize out of stocks - Plan new product introductions - Ensure that plan reflects predicted uplift in sales from media and extended distribution - Ensure that forecasting methodology is in line with market needs e.g. customer stock management - Long range capacity planning - ensure that growth plans and capacity are aligned TRADE MARKETING

5 ...TAKÉ I EXTERNĚ… SHOPPER ENGAGEMENT - Understand shopper behaviour in store and leverage knowledge to maximise sales e.g. Effective offers, trial pack sizes RETAIL SPACE - Convert traffic into purchases - Effective POS materials - Store positioning : High traffic flow zones - Shelf positioning : space management - Pack format optimization : shelf profit CATEGORY BUYERS ( VIA SALES MANAGEMENT) - Understand customer strategies and tailor plans - Deliver category insights through analysis of market data to build propositions and maximise sales for retailer and Sanofi - Build company loyalty - Deliver detailed product information e.g. environmental credentials HEALTHCARE PROFESSIONALS - Build recommendation for brands - Educational materials to facilitate on going professional development of pharmacists and PCA’s - Product benefits TRADE MARKETING

6 …OVLIVNUJE HODNOTU KATEGORIE … Hodnota kategorie = Počet pacientů x Počet tablet x Cena za tabletu

7 … TÍM CO OVLIVNIT UMÍ…

8 …FAKTORY STANOVENÍ CENY... Marketingové cíle Marketingový mix Náklady Cenová organizace Typ trhu a poptávky Konkurence Ekonomika Regulace ROZHODNUTÍ

9 …OBECNÉ POSTUPY CENOTVORBY… Nákladově orientovaný přístup Stanovení ceny podle kupujícího Stanovení ceny podle konkurence Stanovení ceny podle přisuzované hodnoty Segmentace cen –Pro zákaznický segment –Podle typu produktu –Podle místa prodeje Cenová elasticita –CEP = %změny poptávky/ %změny ceny

10 …CENOVÝ POSITIONING… Ekonomická strategieStrategie nadsazené hodnoty Strategie vysoké ceny Strategie dobré hodnoty CENA KVALITA

11 … I PROSTŘEDNICTVÍM UPTRADINGU…

12 … ÚROVEŇ UPTRADINGU ZÁVISÍ NA EFEKTIVITĚ EXEKUCE …

13 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "ROLE TRADE MARKETINGU.... … JE MAXIMALIZOVAT PRODEJE … | 2 Užitím/prostřednictvím „5P“ – Product – Place – Merchandising – Price – Promotion (in store."

Podobné prezentace


Reklamy Google