Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

3 Vzdělávací obor: Matematika Třída: 6.D Vyučující: Mgr.Daniela Gongolová Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Dělení desetinného čísla desetinným číslem se zbytkem„ „ Dělení desetinného čísla desetinným číslem se zbytkem„ Vybavení učebny : PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

4 Zdroje informací COUFALOVÁ, Jana, Matematika pro šestý ročník ZŠ COUFALOVÁ, Jana, Matematika pro šestý ročník ZŠ

5 Dělení desetinného čísla číslem desetinným B) se zbytkem

6 Matematická rozcvička 0,16 : 0,4 0,16 : 0,4 0,42 : 6 0,42 : 6 12,8 : 0,8 12,8 : 0,8 0,18 : 0,2 0,18 : 0,2 8 : 0,8 8 : 0,8 14 : 0,7 14 : 0,7 4 : 0,5 4 : 0,5 0,8 : 0,4 0,8 : 0,4 2 : 0,4 2 : 0,4 9 : 0,6 9 : 0,6 0,4 0, ,

7 Vypočítej na jedno desetinné místo 1,4 : 0,6 = Dělence i dělitele vynásobíme stejným číslem tak, abychom dělili přirozeným číslem Dělence i dělitele vynásobíme deseti. 14 : 6 = 14 : 6 = Dělíme přirozeným číslem. 14 : 6 = 2, zbytek 0,2 2 zbytek 0,2 Dělence i dělitele jsme v původním příkladu vynásobili určitým číslem.Stejným číslem nyní musíme vydělit zbytek. Dělence i dělitele jsme násobili deseti, proto i zbytek musíme dělit deseti. 0,2 : 10 = 0,02 1,4 : 0,6 = 2,3 (zbytek 0,02)

8 Nezapomeň na zkoušku Zkoušku počítáme s původními čísly !!! Zkoušku počítáme s původními čísly !!! 2,3 1,38 2,3 1,38. 0,6 0,02. 0,6 0,02 1,38 1,40 1,38 1,40

9 Vypočítej na dvě desetinná místa Ale protože jsme dělence i dělitele násobili 10, musíme i zbytek vydělit 10 0,11 : 10 = 0,011 3,245 : 1,4 =.10 32,45 : 14 =2 4, zbytek 0,11 (zbytek 0,011)

10 Zkouška 2,31 3,234 2,31 3,234. 1,4 0,011. 1,4 0, , , ,234 3,234

11 Vypočítej na tři desetinná místa 13,5 : 0,82 = : 82 = , zbytek 0,034 : 100 = 0, (zbytek 0,000 34)

12 Zkouška 16,463 13, ,463 13, ,82 0, ,82 0, , , , ,49966

13 Zapiš si zadání domácího úkolu Str. 82 /cv. 16 b Str. 82 /cv. 16 b

14 Hodnocení vyučovací hodiny Netradiční forma výuky Netradiční forma výuky Názornost Názornost Možnost vracet se k probrané látce Možnost vracet se k probrané látce Postupné zobrazení textu Postupné zobrazení textu Klady Zápory Klady Zápory

15 Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje orientaci v textu Využití laserového ukazovátka usnadňuje orientaci v textu


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google