Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace Prezentace, která se zabývá počasím kolem nás. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží změřit základní meteorologické.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace Prezentace, která se zabývá počasím kolem nás. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží změřit základní meteorologické."— Transkript prezentace:

1 Anotace Prezentace, která se zabývá počasím kolem nás. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží změřit základní meteorologické prvky a umějí vysvětlit příčiny jejich vzniku. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Fyzika, tlak, vlhkost, srážky,vznik větru, teplota vzduchu. Druh učebního materiálu Procvičení Druh interaktivity Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina let Celková velikost 5461kB/únor-2012 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

2 Metereologie – čím se zabývá? Obr. 1 a,b

3 Atmosféra Země – rozdělení podle průběhu teploty? Obr. 2

4 Rozdělení atmosféry: Obr. 3

5 Změny hustoty a tlaku vzduchu s výškou: Obr. 4

6 Jaké znáš základní meteorologické prvky? Vlhkost vzduchu Srážky - oblačnost Tlak vzduchu Vítr – proudění vzduchu Teplota vzduchu

7 Vlhkost vzduchu – měříme vlhkoměrem Obr. 5 a,b

8 Jak funguje vlasový vlhkoměr? Napnutý svazek vlasů zbavených tuku. Zvětšuje-li se vlhkost vzduchu, svazek vlasů se prodlouží a naopak. ( % ) Obr. 6

9 Srážky a jejich měření: SrážkoměrOmbrograf Obr. 7 a,b

10 Srážkoměrem se v daném místě naměřilo 15 mm srážek za 10 hodin. Kolik litrů vody za tuto dobu napršelo na plochu o obsahu 1 m 2 ? h= 15 mm = 0,15 dm S= 1 m 2 = 100 dm 2 V = ? l V= S.h V= ( 100.0,15 ) dm 3 V= 15 l. Za uvedené období napršelo 15 litrů vody.

11 Tlak vzduchu měříme v hPa: Závislost tlaku na výšce:Izobary: Obr. 8 a,b

12 Jaké znáš přístroje na měření tlaku? Aneroid:Digitální barometr: Obr. 9 a,b

13 Jak vzniká vítr a čím měříme rychlost a směr větru? Směrovka: Anemometr se směrovkou: Obr. 10 a,b

14 Teplota vzduchu: Digitální teploměr:Analogový teploměr: Obr. 11 a,b

15 K čemu používáme přístroj na obrázku? Termograf – slouží k zapisování změn teploty. Obr. 12

16 K čemu používáme meteorologické stanice? Obr. 13K měření základních meteorologických prvků.

17 Jaké přístroje můžeme nalézt na meteorologické stanici Obr. 14Ombrograf, radar, teploměr, tlakoměr …….

18 Zdroje: Text: KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, c1999, 223s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 8. ročník základní školy: studijní část. 3. vyd. Praha: Prometheus, Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN Vlastní text z archivu autora Obrázky: Obr. 1-7 a autor Michal Gruber, únor 2012 Obr. 8 dostupný z [KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, c1999, 223s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN ]

19 Metodický pokyn: Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Jednotlivé obrázky a schémata je možné doplnit vhodnými pokusy. Žáci řeší zadané otázky a úlohy nejprve samostatně. Potom společně s pedagogem doplní a ověří správné odpovědi a tím procvičí dané téma.


Stáhnout ppt "Anotace Prezentace, která se zabývá počasím kolem nás. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží změřit základní meteorologické."

Podobné prezentace


Reklamy Google