Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."— Transkript prezentace:

1 Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana

2 Porovnávání celých čísel Matematika 7. ročník Jana Míková

3 Obsah Opakování absolutní hodnoty Porovnávání celých čísel Uspořádání celých čísel

4 Vypočítej: │-6│+│-12│-│9│= – 9 = nejprve odstraníme absolutní hodnotu 1. │-12│-│-8│+│15│= 2. │-7│.│6│-│-13│= 3. │35│:│-5│+│-14│= 4. │-6│.│8│-│-9│.│-3│= 5. │-23│-│-3│.│6│= 6. │-6│.│-8│-│49│:│-7│=

5 Porovnávání celých čísel Je to stejné jako s teplotou nebo s penězi: Pokud je venkovní teplota +4°C, je tepleji, než když je mráz -10°C. Pokud mám v peněžence 50Kč, je to víc, než když někomu 50Kč dlužím. 8 > <

6 < 20 < 7-6 < 0 Každé kladné číslo je větší než číslo záporné. Každé záporné číslo je menší než nula. Každé kladné číslo je větší než nula. Doplň

7 Na číselné ose jsou čísla vlevo vždy menší než čísla vpravo -10 < -8-5 < -2 Doplň správně u záporných celých čísel:

8 Úkoly:

9 Vypiš z celých čísel vyznačených barevnými kroužky ty, pro která platí: a)Jsou větší než 0 b)Jsou menší než -1 c)Jsou větší než -4 d)Jsou větší než -5 a zároveň menší než 6 e)Jsou menší než 8 a zároveň větší než -6 Řešení: a)2, 4, 6, 9 b)-3,-4, -5, -8, -9 c)-3, -1, 0, 3, 4, 6, 9 d)-4, -3, -1, 0, 3, 4 e)6, 4, 3, 0, -1, -3, -4, -5

10 Uspořádání celých celých čísel Zapiš všechna celá čísla x, pro která platí: 1 ≤ x < 7 -3 < x < ≤ x ≤ < x ≤ -2

11 Uspořádej celá čísla od nejmenšího po největší: 12; -21; 0; -6; -10; 7; ; -54; 26; 62; 0; -8; -26; 45 23; 32; -232; -323; 0; -23; 230; ; -17; 71; -35; 65; 0; -7; -65;

12 Zdroje: Rosecká, Z.-Čuhajová V.: Aritmetika pro 7. ročník, nakl. Nová Škola, Brno 2003 Odvárko, O.-Kadleček, J.: Matematika pro 7. ročník ZŠ, 1. díl, nakl. Prometheus, Praha 1998 Trejbal, J.-Kučinová, E.: Sbírka úloh z matematiky pro 6. a 7. ročník ZŠ, SPN- pedagogické nakladatelství, Praha 1999


Stáhnout ppt "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."

Podobné prezentace


Reklamy Google