Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

3 Téma vyučovací hodiny : „Pravoúhlé promítání“ „Pravoúhlé promítání“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor Vzdělávací obor: Technické práce Třída: 9.ABC Vyučující: Mgr. Martin Zvěř Datum:

4 Zdroje informací Technické kreslení podle mezinárodních norem I., František Drastík, Montanex 1994 Technické kreslení podle mezinárodních norem I., František Drastík, Montanex 1994 Metodická příručka k učebnici Základy techniky v 7. ročníku ZŠ, SPN 1982 Metodická příručka k učebnici Základy techniky v 7. ročníku ZŠ, SPN 1982

5 Pravoúhlé promítání

6 Opakování čtení technických výkresů kóty popisové pole měřítko Technický výkres

7 Opakování Druhy čar Druh čáryPoužití Velmi tlustáZvláštní použití TlustáObrysy, viditelné hrany Tenká čárkovanáNeviditelné hrany Tenká plnáPomocné, kótovací čáry Tenká čerchovanáOsy

8 Základní pravidla zobrazování

9 Přehled metod promítání Střed promítání Umístění promítací roviny vzhledem ke směru promítání Poloha hlavních prvků vzhledem k promítací rovině Počet promítacích rovin Obraz Metoda promítání Neurčitý (rovnoběžné promítání) Pravoúhlé Rovnoběžná / pravoúhlá Jedna nebo více 2D dvourozměrný Pravoúhlé promítání Šikmá Jedna 3D třírozměrný Axonometrické promítání Kosoúhlé Rovnoběžná / pravoúhlá Šikmá Určitý Středové promítání

10 Přehled metod promítání Rovnoběžné promítání je promítání, při němž jsou myšlené promítací přímky navzájem rovnoběžné a současně rovnoběžné se směrem promítání, který nesmí být rovnoběžný s průmětnou.

11 Přehled metod promítání Kosoúhlé promítání je rovnoběžné promítání, při němž promítací přímky svírají s průmětnou jiný než pravý úhel, promítací rovina je rovnoběžná s jednou ze souřadných rovin a s čelní stěnou zobrazovaného předmětu, jejíž rozměry tak zůstávají v průmětu zachovány v měřítku.

12 Přehled metod promítání Středové promítání je takové promítání, při němž vycházejí promítací přímky ze společného bodu (středu), který nesmí ležet v průmětně.

13 Pravoúhlé promítání Pravoúhlé promítání je rovnoběžné promítání, jehož směr svírá s průmětnou pravý úhel (90°). Obrazy jsou dvourozměrné, systematicky umístěné ve vzájemném vztahu. V praxi se užívá promítání na několik navzájem kolmých hlavních průměten (obvykle na tři), popř. na další pomocné průmětny.

14 Pravoúhlé promítání Předmět se může zobrazit až v šesti hlavních směrech. Za hlavní obraz („pohled zepředu“) se volí takový obraz, který obsahuje nejvíce informací. Směry jsou uvedeny v pořadí priority: a – pohled zepředu b – pohled shora c – pohled zleva d – pohled zprava e – pohled zdola f – pohled zezadu

15 Metoda promítání v 1. kvadrantu Promítání v 1. kvadrantu je způsob pravoúhlého promítání, při němž je zobrazovaný předmět umístěn mezi pozorovatelem a průmětnami.

16 Metoda promítání v 1. kvadrantu Umístění sdružených obrazů na kreslicí ploše výkresu vzhledem k hlavnímu obrazu.

17 Úkoly k procvičení

18 U pravoúhlých předmětů doplňte označení jednotlivých bodů 1 až 9.

19 Správné řešení

20 Dokreslete pravoúhlé průměty vyobrazených součástí a doplňte rovněž očíslování vrcholů v souladu se zadáním.

21 Správné řešení

22 N P B Z následující tabulky vyberte vždy trojici odpovídajících obrazů (nárys, půdorys a bokorys), které odpovídají určité součásti. Čísla odpovídajících obrazů zapište do tabulky.

23 Správné řešení N P B

24 U jednotlivých zobrazení součástí doplňte chybějící pravoúhlý průmět.

25 Správné řešení

26 Hodnocení vyučovací hodiny názornost názornost atraktivnost atraktivnost snadná a rychlá kontrola správného řešení úkolů snadná a rychlá kontrola správného řešení úkolů Klady Zápory Klady Zápory

27 Poznámky k prezentaci prezentace je připravena na 2 vyučovací hodiny prezentace je připravena na 2 vyučovací hodiny


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google