Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Amatéři Naplněná utopie? X. 2 Média a kultura „V současnosti jsou všechny společenské instituce mediálními institucemi.“ Altheid, Snow „Technological.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Amatéři Naplněná utopie? X. 2 Média a kultura „V současnosti jsou všechny společenské instituce mediálními institucemi.“ Altheid, Snow „Technological."— Transkript prezentace:

1 1 Amatéři Naplněná utopie? X

2 2 Média a kultura „V současnosti jsou všechny společenské instituce mediálními institucemi.“ Altheid, Snow „Technological change is not additive; it is ecological.“ Neil Postman „Žijeme v post-digitální době.“ John Maeda

3 3 Obsah přednášky Amatéři - nová kulturní role Teorie „dlouhého chvostu“ Web 2.0 ~ sociální média Zaplňování mezer -- Kritika a umění

4 4 Je naplněná utopie opravdu utopií?

5 5 Bertolt Brecht The Radio as an Apparatus of Communication, 1926 „It is purely an apparatus for distribution, for mere sharing out. So here is a positive suggestion: change this apparatus over from distribution to communication.“

6 6 Nová kulturní role Producent + Konzument = Prozument McLuhan & Nevitt – Take Today, 1972 Alvin Toffler – Third Wave, 1980 Pasivní konzumentAktivní prozument

7 7 Co jsou to „nová média“? (Crosbie, 2006) transport Technologie... není nutnámůže být nutnáje nutná média

8 8 Many-to-many? Web 2.0 ~? Social Media

9 9 Pár čísel 12% USA MySpace 71% net traffic – P2P (1/06) 40% web traffic: and Nárůst obecně – 668 % (posl. 2 r.)

10 10 Ideál vs. Skutečnost

11 11

12 12 „Dlouhý chvost“ Chris Anderson, Wired 2004 Původně potřeba popsat nové ekonomické modely Mocninné rozdělení Vzdušné cesty, sociální preference, přirozený jazyk

13 13

14 14 „Chvost“ větší než „předek“ „We sold more books today that didn't sell at all yesterday than we sold today of all the books that did sell yesterday.“ Zaměstnanec Amazon.com „Lidé vědí víc než my.“ (We the Media, 2004) Dan Gillmor

15 15 World Wide Web

16 16 Tradiční média a „kamenné“ obchody

17 17 Je amatér konkurencí profesionála?

18 18 Realita dnes vzniká jinak +

19 19 Kritika sociálních médií Zábava je práce, práce je zábava Zákazník je zároveň zaměstnancem Komunita je produkt Upoutávání pozornosti pro reklamu Strach z egalitarismu a ochlokracie Web 2.0 is „factory without walls “ Trebor Scholz

20 20 Komunita jako produkt „immaterial activity is mistaken as leisure or plain ‘fun’.“ (Scholz) „virtuosic performance“ & „the act of being a speaker“ – nový typ nemateriální práce (eg. YouTube) (Virno, Lazzaroto) YouTube - 0,16 % producentů Wikipedia – 4,6 % p.

21 21 Reputace a důvěra Zplošťování hierarchií? Amazon.com (1994), /. (1997) Komentářový systém Google – PageRank (1998) Virtuální komunity a karma „Mezery“ zaplněné enkulturací Sociální sítě/kapitál (FOAF, MySpace)

22 22 Google Will Eat Itself by UBERMORGEN.COM feat. Alessandro Ludovico vs. Paolo Cirio

23 23 Being MTAA, Just for one Day... MTAA (M. River & T. Whid Art Assoc.) Chainmail performance Emily -> MTAA -> Penny Spankie Dress in a black t-shirt, blue jeans, black boots, and a black belt. Perform any or all of the following artworks/ actions. Each performance attempted should be documented with 2 photographs or 2 short videos. 1. lying propped up in bed 2. checking your hair in a mirror 3. tossing a paper airplane out of a window 4. pointing at public sculpture 5. jumping over things on the street. 6. holding an open umbrella inside your home. 7. listening to music with headphones on. 8. drinking a beer not in a bar

24 24 One Small Step: a MySpace LuvStory Mark G. Cooley

25 25 Last Tag Show Pash*

26 26 Kontakt


Stáhnout ppt "1 Amatéři Naplněná utopie? X. 2 Média a kultura „V současnosti jsou všechny společenské instituce mediálními institucemi.“ Altheid, Snow „Technological."

Podobné prezentace


Reklamy Google