Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PROJEKT ZACHRÁNÍME PLANETU ROČNÍK 3. – 4. ROČNÍK 3. – 4.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PROJEKT ZACHRÁNÍME PLANETU ROČNÍK 3. – 4. ROČNÍK 3. – 4."— Transkript prezentace:

1 PROJEKT ZACHRÁNÍME PLANETU ROČNÍK 3. – 4. ROČNÍK 3. – 4.

2 ORIENTACE V KRAJINĚ  1) Co je to krajina? a) je to název nížiny a) je to název nížiny b) je to část zemského povrchu b) je to část zemského povrchu c) je vysočina c) je vysočina

3 ORIENTACE V KRAJINĚ  2) Co je to mapa? a) znázorňuje zmenšený zemský a) znázorňuje zmenšený zemský povrch povrch b) slouží jen ke sledování vodních b) slouží jen ke sledování vodních toků toků c) znázorňuje pouze vysočiny c) znázorňuje pouze vysočiny

4 ORIENTACE V KRAJINĚ  3) Víte, co je to navigační systém? a) slouží jen k prohlížení mapových a) slouží jen k prohlížení mapových značek značek b) naviguje nás jen k obchodním b) naviguje nás jen k obchodním domům domům c) navede nás přesně do cíle, c) navede nás přesně do cíle, informuje nás o nadmořské výšce informuje nás o nadmořské výšce

5 ORIENTACE V KRAJINĚ  4) Jak se nazývá navigační systém systém? systém? a) GPS (dží pí es) a) GPS (dží pí es) b) W (west) b) W (west) c) E (est) c) E (est)

6 ORIENTACE V KRAJINĚ  5) Podle čeho se orientujeme na mapě a v krajině? a v krajině? a) podle cyklistů a) podle cyklistů b) podle světových stran b) podle světových stran c) podle chodců c) podle chodců

7 ORIENTACE V KRAJINĚ  6) ZOPAKUJME SI URČOVÁNÍ hlavních SVĚTOVÝCH STRAN SEVER SEVER JIH JIH VÝCHOD VÝCHOD ZÁPAD ZÁPAD

8 ORIENTACE V KRAJINĚ  7) ZOPAKUJME SI URČOVÁNÍ VEDLEJŠÍCH SVĚTOVÝCH STRAN SV SV JV JV SZ SZ JZ JZ

9 ORIENTACE V KRAJINĚ  Příloha č. 1  Viz příloha A –Smart Notebook  Vyznač hlavní světové strany a vedlejší světové strany.  Hlavní světové strany S – sever J – jih J – jih V – východ V – východ Z – západ Z – západ  Vedlejší světové strany SV – severovýchod SV – severovýchod SZ – severozápad SZ – severozápad JV – jihovýchod JV – jihovýchod JZ – jihozápad JZ – jihozápad

10 Krajina skutečná

11 Krajina zakreslená v mapě

12 Krajiny  Každá krajina má výrazné orientační body, podle kterých se orientujeme a ty se znázorňují mapovými značkami:  KOSTEL ZŘÍCENINA ZŘÍCENINA

13 AKTIVIZACE  ŽÁCI, pojďte si vybrat kartičky s mapovými značkami a najděte správné názvy těchto mapových značek. s mapovými značkami a najděte správné názvy těchto mapových značek.

14 Mapové značky  Dům Alej  Nádraží Železnice

15 Mapové značky  Silnice Polní a lesní pěšina  Les

16 Mapové značky Zřícenina Myslivna Zřícenina Myslivna  Kostel Most

17 Mapové značky  Rybník Vodní tok  Pošta Osamělý strom

18 Mapové značky Příloha č. 3 Spoj správně mapové značky s jejími názvy.  Viz Smart Notebook – příloha B

19 HRA – VETŘELEC- příloha č. 4 Vetřelec – mezi uvedenými čísly ve čtverci, tedy vzdálenostmi mezi jednotlivými mapovými značkami je ukryt „matematický vetřelec“, tj. číslo, které mezi ostatní z jistých důvodů nepatří. Vetřelcem je číslo _____, protože POČET ČTVERCŮ_____

20 HRA - BINGO –příloha č. 4

21 ORIENTACE V KRAJINĚ  Prohlédni si krajinu na Smart Notebook příloha C a pomocí vysvětlivek zakresli jednoduchou mapu krajiny.  Vysvětlivky: kostel železnice kostel železnice dům osamělý strom dům osamělý strom hrad (zřícenina) les hrad (zřícenina) les potok potok

22 Zakreslení  Viz Smart Notebook příloha D

23 Sebehodnocení  Viz Smart Notebook příloha E

24 OPAKOVÁNÍ UČIVA  Pojmenuj tyto mapové značky:

25 OPAKOVÁNÍ UČIVA  Pojmenuj tyto mapové značky:


Stáhnout ppt "PROJEKT ZACHRÁNÍME PLANETU ROČNÍK 3. – 4. ROČNÍK 3. – 4."

Podobné prezentace


Reklamy Google