Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá."— Transkript prezentace:

1 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiálu Klíčová aktivita V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Název materiálu 10 - Další vlastnosti vlasů Autor Mgr. Vladimíra Bagová Tematická oblast Materiály Anotace Vzdělávací materiál je určen pro výklad učiva v rámci odborného výcviku pro obory Kadeřník – kadeřnice. Další vlastnosti vlasů – směr růstu, přirozené zvlnění, tloušťka vlasu, tvary průřezu vlasu. Způsoby a význam měření vlasu. Ročník 1. , 3. Datum tvorby Listopad 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 DALŠÍ VLASTNOSTI VLASŮ

3 Další vlastnosti vlasů
Vlastnosti, které mají význam pro vytváření krátkodobých trvanlivých účesů Směr růstu vlasů Přirozené zvlnění vlasů Tloušťka vlasu Tvary průřezu

4 1. Směr růstu Je určen polohou vlasového folikulu v kůži
Výchozím bodem pro hlavní směr je tzv. vlasový vír pokud vezmeme v úvahu vlasový vír při vodové ondulaci, vzniká přirozeně působící účes, který déle vydrží

5 Obr. 1 směr růstu vlasů

6 2. Přirozené zvlnění Může být rovný, mírně nebo více zvlněný
Tvar hraje důležitou roli při vytváření účesů a má vliv na jejich trvanlivost Přirozené kučery a vlny vznikají: Zahnutý tvar vlasového folikulu Silně zakřivený tvar vlasového folikulu Různě rychlé buněčné dělení

7 Různě rychlé buněčné dělení
Zahnutý tvar - vlas má zahnutý tvar a lehce zakřivený vlasový folikul - buňky ve vnějším oblouku vlasu se více natahují - tvar se stabilizuje v oblasti rohovatění vlasu Různě rychlé buněčné dělení - změna tvaru vlasu během života (po pubertě, po lékařském ošetření) - buňky se různě rychle dělí v růstové zóně - tam, kde se buňky rychleji dělí, je vlas delší

8 - přirozeně kudrnaté vlasy Afričanů
Silně zakřivený tvar - přirozeně kudrnaté vlasy Afričanů - vlasy mají silně zakřivený vlasový folikul Obr. 2 Srpkovitý folikul

9 Obr. 3 Vlasové typy

10 3. Tloušťka vlasu Označuje se jako průměr vlasu
Většina přípravků je pro střední vlasy V průběhu života se mění 3 skupiny pro středoevropské vlasy Tenký vlas (jemný) – 0,03 – 0,04 mm Normální vlas (střední) – 0,05 -0,07mm Silný vlas (husté) – nad 0,08 mm

11 4. Tvary průřezu Kruhový (kulatý) – do 25%
Elipsovitý (oválný) – 25 až 50% Páskový (silně zploštělý) – nad 50% Obr. 4 Typy vlasů a jejich znaky

12 Zjišťuje se pomocí přístroje
Liší se podle geografického původu člověka Kavkazské vlasy (evropské) – průřez oválný až kulatý, vlasy hladké nebo zvlněné, barva světlá – černá Mongolské vlasy (asijské, indiánské) – průřez kruhový, hladké, silné a pevné, barva černomodrá Negroidní vlasy (africké) – průřez zploštělý ovál, vlasy pevné a kudrnaté, barva černá

13 Měření vlasů Volbu průměru natáček
slouží ke zjištění druhu a kvality vlasu Znalost tloušťky a tvaru průřezu vlasu ovlivňuje technologii a metody péče o vlasy, např.: Volbu průměru natáček Volbu vhodného preparačního prostředku Volbu vhodného barviva Volbu účinných regeneračních prostředků

14 Způsoby měření Ploché měření Určuje tloušťku vlasu Provádí se na 2 a více místech vlasu a poté se určí průměrná tloušťka Hodnoty se uvádí v setinách milimetru Smyčkové měření Vlas se ohne, aby vytvořil smyčku (oko) Změří se tloušťka vlasu v ohybu

15 Určování tvaru průřezu vlasu
Zjišťujeme z rozdílu hodnot plochého a smyčkového měření Hodnoty se uvádí v procentech - % Výpočet 𝑥= tloušťka smyčky× 100 ploché měření

16 Obr. 5 Měření v průměru - ploché
Obr. 6 Měření ve smyčce

17 Použité zdroje HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, 356 s. ISBN PETERKA, Emanuel, František KOCOUREK a Miloslav PODZIMEK. Materiály pro učební obor Kadeřník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Informatorium, 2004, 140 s. ISBN Obr. 1 HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, str. 99 Obr. 2 HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, str. 100 Obr. 3 PETERKA, Emanuel, František KOCOUREK a Miloslav PODZIMEK. Materiály pro učební obor Kadeřník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Informatorium, 2004, str. 15,16 Obr. 4 HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, str. 101 Obr. 5,6 HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa- Sobotáles, 2005, str. 100


Stáhnout ppt "Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá."

Podobné prezentace


Reklamy Google