Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá."— Transkript prezentace:

1 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiáluKlíčová aktivita V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Název materiálu10 - Další vlastnosti vlasů AutorMgr. Vladimíra Bagová Tematická oblastMateriály AnotaceVzdělávací materiál je určen pro výklad učiva v rámci odborného výcviku pro obory Kadeřník – kadeřnice. Další vlastnosti vlasů – směr růstu, přirozené zvlnění, tloušťka vlasu, tvary průřezu vlasu. Způsoby a význam měření vlasu. Ročník1., 3. Datum tvorbyListopad 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 DALŠÍ VLASTNOSTI VLASŮ

3 Další vlastnosti vlasů Vlastnosti, které mají význam pro vytváření krátkodobých trvanlivých účesů 1.Směr růstu vlasů 2.Přirozené zvlnění vlasů 3.Tloušťka vlasu 4.Tvary průřezu

4 1. Směr růstu Je určen polohou vlasového folikulu v kůži Výchozím bodem pro hlavní směr je tzv. vlasový vír pokud vezmeme v úvahu vlasový vír při vodové ondulaci, vzniká přirozeně působící účes, který déle vydrží

5 Obr. 1 směr růstu vlasů

6 2. Přirozené zvlnění Může být rovný, mírně nebo více zvlněný Tvar hraje důležitou roli při vytváření účesů a má vliv na jejich trvanlivost Přirozené kučery a vlny vznikají: a)Zahnutý tvar vlasového folikulu b)Silně zakřivený tvar vlasového folikulu c)Různě rychlé buněčné dělení

7 a) Zahnutý tvar - vlas má zahnutý tvar a lehce zakřivený vlasový folikul - buňky ve vnějším oblouku vlasu se více natahují - tvar se stabilizuje v oblasti rohovatění vlasu b) Různě rychlé buněčné dělení - změna tvaru vlasu během života (po pubertě, po lékařském ošetření) - buňky se různě rychle dělí v růstové zóně - tam, kde se buňky rychleji dělí, je vlas delší

8 c) Silně zakřivený tvar - přirozeně kudrnaté vlasy Afričanů - vlasy mají silně zakřivený vlasový folikul Obr. 2 Srpkovitý folikul

9 Obr. 3 Vlasové typy

10 3. Tloušťka vlasu Označuje se jako průměr vlasu Většina přípravků je pro střední vlasy V průběhu života se mění 3 skupiny pro středoevropské vlasy a)Tenký vlas (jemný) – 0,03 – 0,04 mm b)Normální vlas (střední) – 0,05 -0,07mm c)Silný vlas (husté) – nad 0,08 mm

11 4. Tvary průřezu a) Kruhový (kulatý) – do 25% b) Elipsovitý (oválný) – 25 až 50% c) Páskový (silně zploštělý) – nad 50% Obr. 4 Typy vlasů a jejich znaky

12 Zjišťuje se pomocí přístroje Liší se podle geografického původu člověka ◦ Kavkazské vlasy (evropské) – průřez oválný až kulatý, vlasy hladké nebo zvlněné, barva světlá – černá ◦ Mongolské vlasy (asijské, indiánské) – průřez kruhový, hladké, silné a pevné, barva černomodrá ◦ Negroidní vlasy (africké) – průřez zploštělý ovál, vlasy pevné a kudrnaté, barva černá

13 Měření vlasů slouží ke zjištění druhu a kvality vlasu Znalost tloušťky a tvaru průřezu vlasu ovlivňuje technologii a metody péče o vlasy, např.: 1.Volbu průměru natáček 2.Volbu vhodného preparačního prostředku 3.Volbu vhodného barviva 4.Volbu účinných regeneračních prostředků

14 Způsoby měření 1.Ploché měření Určuje tloušťku vlasu Provádí se na 2 a více místech vlasu a poté se určí průměrná tloušťka Hodnoty se uvádí v setinách milimetru 2.Smyčkové měření Vlas se ohne, aby vytvořil smyčku (oko) Změří se tloušťka vlasu v ohybu

15 Určování tvaru průřezu vlasu

16 Obr. 5 Měření v průměru - ploché Obr. 6 Měření ve smyčce

17 Použité zdroje HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, 356 s. ISBN PETERKA, Emanuel, František KOCOUREK a Miloslav PODZIMEK. Materiály pro učební obor Kadeřník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Informatorium, 2004, 140 s. ISBN Obr. 1 HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, str. 99 Obr. 2 HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, str. 100 Obr. 3 PETERKA, Emanuel, František KOCOUREK a Miloslav PODZIMEK. Materiály pro učební obor Kadeřník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Informatorium, 2004, str. 15,16 Obr. 4 HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, str. 101 Obr. 5,6 HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa- Sobotáles, 2005, str. 100


Stáhnout ppt "Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá."

Podobné prezentace


Reklamy Google