Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá."— Transkript prezentace:

1 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiáluKlíčová aktivita V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Název materiálu28 - Péče o pleť AutorMgr. Vladimíra Bagová Tematická oblastMateriály AnotaceVzdělávací materiál je určen pro výklad učiva v rámci odborného výcviku pro obory Kadeřník – kadeřnice. Přípravky k ošetření pleti, péče o pleť a jednotlivé typy pleti. Kosmetické emulze, emulgátory, výroba emulzí. Ročník3. Datum tvorbyListopad 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 PÉČE O PLEŤ

3 Přípravky k ošetření pleti  Existuje velké množství jednoduchých i složitých přípravků  Smyslem je:  Udržet přirozený a zdravý vzhled pleti  Oddálit známky stárnutí  Pomocí líčidel zakrýt přirozené vady či nedostatky pleti  Zvýšit atraktivnost vzhledu obličeje

4 Péče o pleť  Správná životospráva  Pestrá strava  Odolné tělo i nervová soustava (sport, řádný odpočinek)  Kouření, alkohol, černá káva a pohyb v nevětrané místnosti poškozuje nejen pleť, ale i celý organismus

5  Péče o pleť je základním požadavkem osobní hygieny  Zdravá kůže tomu napomáhá samořídícími vlastnostmi, ale není dostačující  Nejčastější forma je mytí, dojde k odstranění viditelné nečistoty anorganického i organického původu, potu a kožního mazu

6 Přípravky Voda – k čištění kůže vhodná, ale neodstraní vše Olej – rozpouští mastnou nečistotu včetně některých líčidel Smáčedla – odstraní nerozpustné a mastné nečistoty (mýdlo) Emulze – výhody vody, oleje a smáčedla je spojuje, ale odstraní i přirozený ochranný filtr (pleťové mléko)

7 Péče o jednotlivé typy pleti Normální pleť  lesklá, s rozšířenými póry, má sklon k ucpávání pórů a snadno se zanítí  Nesnáší oleje a mastné krémy  Vhodné mytí jemným toaletním mýdlem nebo čištění pleťovou vodou

8 Suchá pleť  mastná, dráždivá, snadno se olupuje a puká  K čištění měkká voda, olej a emulze  Nestačí mýdlo Smíšená pleť  Mastná a suchá pleť  Ošetřujeme jednotlivé partie pro každý typ jiným způsobem

9 Mastná pleť  Je lesklá  Viditelné póry  Sklon k ucpávání folikulů (černé tečky)  Snadno se zanítí  Nesnáší oleje a mastné krémy  Vyhovuje jemné toaletní mýdlo a čištění pleťovou vodou

10 Kosmetické emulze  mléka a krémy k ošetření hlavně pleti a krku  i k ošetření těla: masáž, po koupeli, na opalování atd.  směs tukových látek, vody a emulgátorů  směs kapalin, z nichž jedna je rozptýlená ve druhé  jsou nestálé, proto k dosažení stálosti emulze používáme emulgátory

11 Emulze  Olej ve vodě ( O/V) – jsou omyvatelné vodou, hydrofilní (smývatelné)  Voda v oleji (V/O) – jsou mastné, vytváří na kůži vrstvu, pouhou vodou se neodstraní  má 2 fáze - vnitřní a vnější  Vnitřní fáze – je nejednotná, vypadá jako drobné kuličky  Vnější fáze – je spojitá, obklopuje částice vnitřní fáze

12 Emulgátory  Shromažďují se na rozhraní obou fází, vytváří na kuličkách zpevňující film Olejová část emulze  Vytvářena všemi mastnými látkami  Tuky, oleje, vosky rostlinného, živočišného i minerálního původu Vodná část emulze  Složená z vody a dalších přísad (glycerin), které jsou v této fázi rozpustné

13 Obr. 1 typy emulzí

14 Výroba emulzí  Obě zahřáté fáze se za stálého míchání spojí  Použitím strojního zařízení – homogenizátoru – se vytvoří drobné, mikroskopické částečky  Emulze se vymíchává do studena a plní se do obalů (tub, lahviček, kelímků,…)

15 Použité zdroje HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, 356 s. ISBN PETERKA, Emanuel, František KOCOUREK a Miloslav PODZIMEK. Materiály pro učební obor Kadeřník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Informatorium, 2004, 140 s. ISBN Obr. 1 PETERKA, Emanuel, František KOCOUREK a Miloslav PODZIMEK. Materiály pro učební obor Kadeřník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Informatorium, 2004, str. 115


Stáhnout ppt "Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá."

Podobné prezentace


Reklamy Google