Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

II. Pohár motorových dvoukolek 16.7.2011. Hrad Kámen byl svědkem po pěti letech v pořadí již druhého setkání těchto motocyklů z počátku století. Jízda.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "II. Pohár motorových dvoukolek 16.7.2011. Hrad Kámen byl svědkem po pěti letech v pořadí již druhého setkání těchto motocyklů z počátku století. Jízda."— Transkript prezentace:

1 II. Pohár motorových dvoukolek

2 Hrad Kámen byl svědkem po pěti letech v pořadí již druhého setkání těchto motocyklů z počátku století. Jízda tenkrát vyžadovala sportovního ducha. Za vstupem do hradních prostor uvítal návštěvníky spokojeně předoucí stabilní parní stroj. Topilo se kvalitním palivem a stroj byl velmi tichý, takže ekologové by jásali. Ta vůně byla nám staromilcům opravdu velmi příjemná…. Modely lokomotiv a strojů na páru velmi vkusně a s citem doplnily výstavu motocyklů.

3 Za cimbuřím vyrostly už v pátek zahradní pavilony, které poskytly přístřeší před možnou přeháňkou a v sobotu hlavně před sluníčkem. Vlevo pavilon maďarské výpravy, vpravo pavilon Slováckého VCC Uherské Hradiště. Slovácký VCC Uherské Hradiště představil celkem 6 motocyklů: - Rover, - Sunbeam, - Rudge- Multi, - Triumph, - Rex, - Orion. Další motocykl - Premiér patřil našemu kamarádovi.

4 Účelem tohoto setkání nebylo, není a jak všichni doufají ani nikdy nebude soutěž, ale pouze radost ze setkání se stejně nakaženými (nebo postiženými) kolegy. Samozřejmě, že všichni jsou také zvědavi, co kdo má nového, co kdo dal dohromady nebo zprovoznil a kdo co prodává. Samozřejmostí je pozdravit staré přátele a hlavně si pokecat a kecat a kecat. Proto i ceny se rozdávaly pouze symbolicky dle náhodně řečených čísel.

5 Hrad Kámen byl mlčícím svědkem návratu tohoto u nás vyráběného a vzácného motocyklu ORION ze zámořského muzea zpět do vlasti. Karburátor tohoto motocyklu Orion je opatřen nejen vypouštěcím kohoutkem na plovákové komoře, ale ve spodní části rozstřikové komory i ventilkem (na obr. vlevo) pro odpuštění paliva, je-li znečištěno nebo je-li „přeplaveno“.

6 Laurin & Klement typ B.Z. se začal vyrábět v roce 1902 a měl objem 331 cm 3. Motocykl NSU 3,5HP je z roku Laurin & Klement typ CC objem 500 cm 3, výkon 3 HP. Výroba začala v roce 1903.

7 Firma z Kolína František Trojan & Alois Nagl vyráběla motocykly pod obchodním názvem TORPEDO. Švýcarská firma ZEDEL je známa hlavně jako výrobce motorů, které dodávala řadě firem. Vyráběla i vlastní motocykly – na fotografii motocykl z roku 1908 o obsahu 350 cm 3. Za pozornost stojí řešení odpružení kyvné přední vidlice a umístění magnetky před válcem.

8 Firma Walter vyrobila tento motocykl roku Známý neúnavný cestovatel a znalec motocyklů pan Hošťálek přivezl z Muzea v Českých Budějovicích NSU roku výroby Tento motocykl má obsah 498 cm3 a 6,5 ks při ot./min.

9 Motocykl JAP o objemu 1000 cm 3, 9 HP. LURQUIN A COUDERT - jedná se o model D, objem 250 cm 3 – 1906.

10 Švýcarská firma MOTOSACOCHE se sídlem v Ženevě vyrobila tento motocykl s objemem 225 cm 3 v roce Firma je známa také jako výrobce motorů, které dodávala pod názvem MAG (MOTOSACOCHE/ACACIAS/GENEVE).

11 Národní technické muzeum z Prahy přivezlo dochované torzo vodou chlazeného tricyklu Laurin&Klement z roku1912. Byl stavěn pro tři osoby o objemu 780 cm 3 a výkonu 5 HP.

12 Národní technické muzeum také přivezlo zrenovovaný motocykl PERUN z roku 1912, který vyráběl J. Žďárský v Podolí u Svijan. Motocykly v oné době vyráběl v objemech 327 cm 3 a 454 cm 3. Motocykl VULKAN typ CD s výkonem 4,5÷5 HP byl vyroben v Turnově bratranci J.&F. Žďárskými v roce 1906.

13 Zbrusu novou kopii čtyřválcového motocyklu Torpedo přivezl pan Malaník z Luhačovic. Firma tento motocykl vyrobila pro posílení své prestiže. Vycházela z konstrukce leteckého motoru. Motor měl udávaný výkon HP. Dvoustupňová převodovka je schovaná se spojkou v náboji zadního kola.

14 Motocyklová firma ARDIE vyráběla tento motocykl - typ 3 PS v letech Motocykl měl objem 288 cm 3, výkon 2,3 HP a maximální rychlost 75 km/hod. Motocykl ADLER z roku 1903 měl objem 200 cm 3 a výkon 2 HP.

15 Laurin & Klement typ B.Z. side o objemu 331 cm 3. Tento byl vyroben v roce Nastavování směsi je vždy „alchymie“. Namíchat tu správnou směs benzinu a lihu pro odpařovací karburátor a s přihlédnutím ke klimatu je úkol pro pojízdnou laboratoř.

16 Motocykl TORPEDO byl vyroben v roce PUCH typ R2 byl vyroben v Rakousku v roce Zajímavě je řešeno odpružení přední vidlice.

17 Laurin & Klement v takzvaném „dámském“ provedení.

18 Počátky bateriového zapalování. Zapalování bylo uloženo nejčastěji v části nádrže nebo kastlíku. U motocyklu JAP bylo ale umístěno vně - na trubce rámu. To působí poněkud nešťastně.

19 Důmyslné nasávání teplého vzduchu od válce přispívá k zlepšení odpařování benzinu a tím zlepšení funkce karburace. Karburace u motocyklu NSU vyplňuje skoro celý prostor mezi válci. Zde se benzin zahříval od válce, ale jen díky nízké kompresi se zadní válec tolik nepřehříval. Dvě páčky znamenalo většinou i dvě šoupátka. Jedno šoupátko regulovalo množství benzinu a druhé množství vzduchu. Zajímavý detail řídítek s poněkud větším počtem páček ( nahoře dvě páčky karburace ).

20 Důmyslný vývod od dekompresního ventilku přímo do výfukového potrubí. Zajímavé řešení - lankem ovládaný pákový převod na zadní špalíkovou brzdu. Na motocyklu PUCH bylo řešeno napínání řemene pomocí šroubového mechanismu, který otáčel na excentru umístěnou řemenicí.

21 Zajímavé sání vzduchu přes dírky v bloku karburátoru. Podtlak stačil na vytažení benzinu i z nízko uložené plovákové komory pod karburátorem. Karburace u NSU vyplňuje opět skoro celý prostor mezi válci. Zajímavý detail sepnutí konců řemene působí trochu nouzově.

22 Vystavovány byly motory a součástky nejrůznějších značek, stavu a kompletnosti.

23 K vidění byly i nejrůznější zajímavé řešení pérování nejen předního kola, ale i zadního kola.

24 Závěrem bych rád poděkoval Všem, kdo se této akce zúčastnili. Největší dík patří panu Liboru Marčíkovi a těm, kdo mu pomáhali. Díky. BT


Stáhnout ppt "II. Pohár motorových dvoukolek 16.7.2011. Hrad Kámen byl svědkem po pěti letech v pořadí již druhého setkání těchto motocyklů z počátku století. Jízda."

Podobné prezentace


Reklamy Google