Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DĚJEPIS 14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Lenka.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DĚJEPIS 14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Lenka."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DĚJEPIS 14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Lenka Zedníková Tematický celek 20. století Ročník kvarta Datum tvorby Listopad 2012 Anotace Nacistická antisemitská kampaň Metodický pokynprezentace je určena k řešení a analýze uvedených materiálů v hodině Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 Antisemitská čítanka Der Giftpilz = Jedovatá houba vydána 1938 nakladatelstvím Der Stürmer cíl - ukázat názorně dětem úlohu Židů demonstrovat základní antisemitské myšlenky: - rasa s negativními fyzickými i duchovními rysy - rození podvodníci, mohou podvádět křesťany - neštítí se vražd i zneužití křesťanských dívek čítanka rozdělena do kapitol – v každé kapitole je obrázek a k němu názorný text Der Stürmer: - nacistický týdeník vydávaný v letech 1923 – výrazně antisemitské zaměření  dole na titulní straně vždy tučně motto Die Juden sind unser Unglück! (= Židé jsou naše neštěstí) - vydavatel - Julius Streicher  po válce odsouzen tribunálem v Norimberku k trestu smrti Obr. 1

3 Co Hans s Elsou zažili s cizím mužem Hansova mladší sestřička Elsa nosí domů spoustu sladkým bonbonů, které dostává od nějakého cizího pána. Hans chce také bonbony, a tak jde s ní. Cizí pán vypadá podle Hanse divně a mluví nosem, takže usoudí, že to musí být Žid. Muž chce, aby šly děti s ním, že pak dostanou bonbony. Hans dostane najednou strach, vykřikne: "Ty jsi Žid!" popadne sestřičku a utečou. Vše řeknou policistovi a ten tajemného muže zatkne. Následně se zjistí, že jej policie již dlouho hledala a že unesl mnoho dětí. Obr. 2

4 Židovským Bohem jsou peníze tatínek Liselotte těžce pracuje, aby uživil rodinu, ale maminka jí vysvětluje, že díky A. Hitlerovi už je práce dost  maminka pokračuje: To Židé mají spoustu peněz, ale chtějí pořád víc a neznají žádný soucit. Žid totiž není člověk jako my ostatní. Je to ďábel, jeho Bohem jsou peníze a pro ně je schopen největších zločinů. S těmito penězi nás chce zotročit a získat vládu nad celým světem. Obr. 3

5 Jak Židé trápí zvířata Kurt chce Ottovi dokázat, že Židé jsou ti nejpodlejší lidé na zemi. Zavede jej na židovská jatka, kde tajně pozorují porážku krávy. Uvnitř jsou tři Židé v krvavých zástěrách a pak přichází další Žid. Vypadá jako ďábel, v rukou drží dlouhý ostrý nůž a má velikou radost z toho, že může ubohé zvíře pomalu zabít. Podřízne krávě krk. Chlapci vidí, jak z rány stříká krev a jak sebou ubohé zvíře hází. Kurt říká:  Ano, Židé jsou národ vrahů.  Se stejnou krvežíznivostí a surovostí, s jakou vraždí zvířata, zabíjejí Židé i lidi.  To dokazují rituální vraždy, které Židé páchají na mužích i ženách. Židé jsou ďáblové v lidské podobě. Obr. 4

6 Jak lze Židy rozeznat? V 7. třídě učitel vypravuje o Židech a na tabuli maluje jejich obrázky. Všechny děti to mimořádně zajímá a jsou pozorné.  Opakování. Všechny děti se hlásí: Židé se poznají podle nosu, je na špičce zahnutý a vypadá jako šestka. Lze je rozeznat také pole rtů, které jsou většinou odulé. Spodní ret často odstává. Také na očích Žida lze okamžitě poznat, že je to špatný a prolhaný člověk. Jsou většinou malí, mají krátké ruce a nohy. Židé mají nízké a šikmé čelo – přesně takové mají zločinci. Jejich vlasy jsou tmavé a kudrnaté. Žida lze rozeznat podle chůze, způsobu mluvy či zápachu. Mnozí Židé však nemají všechny tyto znaky. Proto je třeba dávat velký pozor, abychom Žida rozeznali. Obr. 5

7 Poznáte, kdo má židovský původ?! Obr. 6Obr. 7Obr. 8 Obr. 10 Obr. 9 Obr. 11 Obr. 13 Obr. 12

8 Správné odpovědi k obrázkům výše: Židovský původ: Obr. 8 – Alyson Hannigan Obr. 10 – Zac Efron Obr. 11 – Sigmund Freud Obr. 12 – Franz Kafka Nežidovský původ: Obr. 6 – Adolf Hitler Obr. 7 – Marta Goebbelsová Obr. 9 – Josef Mengele Obr. 13 – Richard Wagner

9 Zdroje: Obr. 1- Michal Frankl, Obr. 2 - Michal Frankl, Obr. 3 - Michal Frankl, Obr. 4 - Michal Frankl, Obr. 5 - Michal Frankl, Obr. 6 – ANGELUS, Obr. 7 - Bundesarchiv, Bild / CC-BY-SA, Obr. 8 - Patrick Lee, derivative work: Wildhartlivie (talk), Obr Obr Eva Rinaldi, Rinaldihttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zac_Efron_2012.jpg Obr Max Halberstadt, Obr Atelier Jacobi: Sigismund Jacobi, Obr. 13 – Franz Hanfstaengl,


Stáhnout ppt "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0200 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DĚJEPIS 14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Lenka."

Podobné prezentace


Reklamy Google