Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rozvoj dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Kaas náměstek ministra dopravy.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rozvoj dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Kaas náměstek ministra dopravy."— Transkript prezentace:

1 Rozvoj dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Kaas náměstek ministra dopravy

2 Pilíře konkurenceschopnosti The Global Competitiveness Report 2009–2010

3 Globální index konkurenceschopnosti porovnání let vs

4 Globální index konkurenceschopnosti

5 základní požadavky

6 Infrastruktura Hodnocená oblast Pořadí České Republiky Počet získaných bodů Celková kvalita infrastruktury 524,5 Silniční síť793,3 Železniční síť244,3 Letecká doprava245,9 1 = velmi málo rozvinuté 7 = rozsáhlé a efektivní dle mezinárodních norem Průměr = 4,1 bodu

7 Srovnání hustoty sítí

8 Dílčí výsledky výpočtů reálných výdajů na dopravní infrastrukturu Reálné výdaje na dopravní infrastrukturuHodnota •Výdaje na dopravní infrastrukturu ve výši• 100 mil. Kč •Zvýšení počtu nově vytvořených pracovních míst:  V oblasti projektové přípravy  V oblasti zhotovitele infrastruktury • 16 pracovních míst • 34 pracovních míst •Příjmy Státního rozpočtu ČR (daně FO, PO)• 8,815 mil. Kč •Snížení výdajů Státního rozpočtu (se snížením nezaměstnanosti) • 7,395 mil. Kč  Uvedené hodnoty neobsahují celospolečenské přínosy související s výstavbou dopravní infrastruktury

9 Návrh rozvoje dopravních sítí v České republice do roku 2010 (z roku 1999) uvádí: Konečného rozsahu sítě dálnic a rychlostních komunikací by bylo možno dosáhnout kolem roku 2020.

10

11

12

13 Plánované zdroje SFDI (ceny 2009) Podklad - OP v okolních zemích 13

14 Dokončení páteřní sítě - ŘSD Fáze výstavby Délka do dokončení Finanční nákladovost * Disponibilní zdroje na investice - zdrojová data - Bude dostavěno ** kmmld. Kč rok dokončení Fáze výstavby 0 – programy v realizaci17165,73 96, Fáze výstavby 1 – absolutní priorita rekonstr. D1 168, Fáze výstavby 2 – naléhavá potřeba17887, Fáze výstavby 3 – další potřeba491177, Celkem: rekonstr. D1 499,45 * Se zohledněním 10% úspory dle krizového plánu ministra dopravy – bližší informaceinformace ** Za předpokladu, že od roku 2021 bude na vybranou síť k dispozici na investice 2 mld. Kč ročně a na ostatní síť 2 mld. Kč Finanční možnosti a z nich vyplývající termíny dokončení

15 Nepokryté finanční potřeby - ŘSD Rok (částky v mld. Kč) Celkem Disponibilní investiční zdroje (v cenách 2009) 34,0018,009,8010,0510,325,792,152,031,921,521,1296,69 Potřebné zdroje na investice dle HMG výstavby (2020) 40,5344,9046,3647,7350,2950,4449,7247,5244,8040,1637,02499,45 Nedostatek prostředků -6,53-26,90-36,56-37,68-39,97-44,65-47,58-45,49-42,88-38,64-35, ,76 Dálnice, rychlostní silnice a I/11

16 Dokončení páteřní sítě - SŽDC Finanční možnosti a z nich vyplývající termíny dokončení Fáze výstavby Finanční nákladovost Disponibilní zdroje na investice -zdrojová data – Bude dostavěno * mld. Kč rok dokončení Fáze výstavby 0 – programy v realizaci106,76 80, Fáze výstavby 1 – absolutní priorita53, Fáze výstavby 2 – naléhavá potřeba66, Fáze výstavby 3 – další potřeba143, Celkem:370,41 * Za předpokladu, že od roku 2021 bude na vybranou síť k dispozici na investice 1,7 mld. Kč ročně a na ostatní síť 1 mld. Kč

17 Nepokryté finanční potřeby - SŽDC Rok (částky v mld. Kč) Celkem Disponibilní investiční zdroje (v cenách 2009) 13,1422,1320,437,077,334,031,601,521,451,180,9180,78 Potřebné zdroje na investice dle HMG výstavby (2020) 19,9425,7629,9637,0938,4041,8643,0743,3440,0527,8123,14370,41 Nedostatek prostředků-6,79-3,63-9,53-30,02-31,06-37,83-41,47-41,82-38,60-26,63-22,23-289,62 Vybraná síť TEN-T

18 Realistický scénář - finance

19

20 Závěr  Současné výhledy ohledně finančních zdrojů nám neumožní vybudovat do roku 2020 ani dálnice v nejvyšší prioritě. Dostavba celé sítě by byla zcela v nedohlednu.  Ve všech okolních zemích funguje financování výstavby, provozu a údržby dálnic formou PPP (v hodnotách miliard Eur).  V zemích s nutností dalšího rozvoje výstavby dálniční sítě (Polsko a Slovensko) mají investice v dalších letech vzrůstající tendenci. U nás je tomu zcela opačně. 20

21 Scénář ŘSD Scénář s posílením rozpočtu tak, aby do roku 2017 byly dobudovány stavby priorit 1 a 2 a započata výstavba staveb priority 3  stavby v realizaci (171 km):  na dostavbu do roku 2013 je třeba 65,73 mld. Kč  stavby v prioritě 1 (200 km + rekonstr. D1):  na roky je třeba 168,77 mld. Kč  stavby v prioritě 2 (178 km):  na roky je třeba 87,27 mld. Kč  stavby v prioritě 3 (491 km):  na výstavbu do roku 2025 je třeba 177,69 mld. Kč Zdrojová data

22 Scénář SŽDC Scénář s posílením rozpočtu tak, aby do roku 2017 byly dobudovány stavby priorit 1 a 2 a započata výstavba staveb priority 3  stavby v realizaci:  na roky je třeba 106,76 mld. Kč  stavby v prioritě 1:  na roky je třeba 53,31 mld. Kč  stavby v prioritě 2:  na roky je třeba 66,84 mld. Kč  stavby v prioritě 3:  na výstavbu do roku 2025 je třeba 143,49 mld. Kč Zdrojová data

23 Scénář finance V cenách roku 2009 (meziroční inflace 2%) Výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC24,8725,6325,5126,7026,6826,6626,1525,63 ŘSD silnice I. třídy13,006,534,204,314,424,00 SŽDC regionální dráhy3,295,535,112,50 Potřeby ŘSD D+R40,5344,3546,2047,3549,0542,0836,8424,15 Potřeby SŽDC - vybraná síť TEN-T19,9422,7620,4621,2924,0035,5940,4837,21 Celkem101,62104,80101,48102,14106,66110,84109,9793,49 Předpokládáné zdroje96,0275,8259,0550,6351,2642,9836,3935,68 Nedostatek zdrojů-5,60-28,98-42,43-51,51-55,39-67,86-73,58-57,81 V cenách roku 2009 (meziroční inflace 2%) Výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC25,1125,09 25,1925,2925,3925,4925,60 ŘSD silnice I. třídy4,00 SŽDC regionální dráhy2,50 Potřeby ŘSD D+R24,2923,7423,4822,8222,5521,5516,8013,67 Potřeby SŽDC - vybraná síť TEN-T22,0121,4920,3520,0419,9119,0016,419,46 Celkem77,9176,8375,4274,5574,2672,4465,2055,23 Předpokládáné zdroje34,9834,2933,6228,4627,9127,3626,8226,30 Nedostatek zdrojů-42,94-42,54-41,80-46,09-46,35-45,08-38,38-28,93 Zdrojová data pro výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC

24 Potřeby – model 2025 (CÚ 2009) – pokrytí zdroji – současný výhled

25 Model výdajů na DI Využití PPP 25

26 Bilance výdajů a zdrojů

27 Model výdajů na DI s PPP

28 Bilance výdajů a zdrojů s PPP

29 Model výdajů na DI s PPP a dluhopisy

30 Bilance výdajů a zdrojů s PPP a dluhopisy

31 Porovnání jednotlivých modelů

32 Děkuji za pozornost ! 32 Ing. Tomáš Kaas


Stáhnout ppt "Rozvoj dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Kaas náměstek ministra dopravy."

Podobné prezentace


Reklamy Google