Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Strategie výstavby a financování dopravní infrastruktury ministr dopravy Gustav Slamečka.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Strategie výstavby a financování dopravní infrastruktury ministr dopravy Gustav Slamečka."— Transkript prezentace:

1 Strategie výstavby a financování dopravní infrastruktury ministr dopravy Gustav Slamečka

2 Dálnice v provozu: 1113 km Dálnice v realizaci: 171 km Dálnice v přípravě: 869 km Dálniční síť celkem 2153 km (dle usnesení vlády České republiky ze dne č. 741) 2

3 3 3

4 Návrh rozvoje dopravních sítí v České republice do roku 2010 (z roku 1999) uvádí: Konečného rozsahu sítě dálnic a rychlostních komunikací by bylo možno dosáhnout kolem roku

5 5

6 6

7 7

8 8

9 Plánované zdroje SFDI (2011 – 2020 běžné ceny) Podklad - OP v okolních zemích 9 9

10 Fáze výstavby – ŘSD (ceny 2009) Fáze výstavby Délka do dokončení Finanční nákladovost * Disponibilní zdroje na investice - zdrojová data - Bude dostavěno ** kmmld. Kč rok dokončení Fáze výstavby 0 – programy v realizaci17169,20 96, Fáze výstavby 1 – absolutní priorita rekonstr. D1 157, Fáze výstavby 2 – naléhavá potřeba17887, Fáze výstavby 3 – další potřeba491185, Celkem: rekonstr. D1 499,45 * Se zohledněním 10% úspory dle krizového plánu ministra dopravy – bližší informaceinformace ** Za předpokladu, že od roku 2021 bude na vybranou síť k dispozici na investice 2 mld. Kč ročně a na ostatní síť 2 mld. Kč Finanční možnosti a z nich vyplývající termíny dokončení 10

11 Nepokryté finanční potřeby - ŘSD Rok (částky v mld. Kč) Celkem Disponibilní investiční zdroje (v cenách 2009) 34,0018,009,8010,0510,325,792,152,031,921,521,1296,69 Potřebné zdroje na investice dle HMG výstavby (2020) 40,5344,9046,3647,7350,2950,4449,7247,5244,8040,1637,02499,45 Nedostatek prostředků -6,53-26,90-36,56-37,68-39,97-44,65-47,58-45,49-42,88-38,64-35, ,76 Dálnice, rychlostní silnice a I/11 (v cenách 2009) 11 Zdrojová data pro výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC

12 Fáze výstavby – SŽDC (ceny 2009) Finanční možnosti a z nich vyplývající termíny dokončení Fáze výstavby Finanční nákladovost Disponibilní zdroje na investice -zdrojová data – Bude dostavěno * mld. Kč rok dokončení Fáze výstavby 0 – programy v realizaci106,76 80, Fáze výstavby 1 – absolutní priorita53, Fáze výstavby 2 – naléhavá potřeba66, Fáze výstavby 3 – další potřeba143, Celkem:370,41 * Za předpokladu, že od roku 2021 bude na vybranou síť k dispozici na investice 1,7 mld. Kč ročně a na ostatní síť 1 mld. Kč 12

13 Nepokryté finanční potřeby - SŽDC Rok (částky v mld. Kč) Celkem Disponibilní investiční zdroje (v cenách 2009) 13,1422,1320,437,077,334,031,601,521,451,180,9180,78 Potřebné zdroje na investice dle HMG výstavby (2020) 19,9425,7629,9637,0938,4041,8643,0743,3440,0527,8123,14370,41 Nedostatek prostředků-6,79-3,63-9,53-30,02-31,06-37,83-41,47-41,82-38,60-26,63-22,23-289,62 Vybraná síť TEN-T (v cenách 2009) 13 Zdrojová data pro výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC

14 Polsko - rozestavěnost 14

15 Polsko současnost  2008 – 2009: do provozu uvedeno 685,4 km komunikací:  183,5 km dálnic  501,9 km rychlostních silnic, obchvatů a významnějších přestaveb  Současnost:  V provozu cca km dálnic a rychlostních silnic  ve výstavbě 317 km dálnic (13 úseků) km rychlostních silnic (23 úseků) km obchvatů (15 měst)  podepsáno 33 smluv na nové investice v hodnotě 5,2 mld EUR  probíhá dalších 59 výběrových řízení 15

16 Polsko výhled  Plány 2010 – 2015:  cca 1000 km nových dálnic  cca 1500 km rychlostních silnic  PPP projekty:  v provozu 2 úseky, 225 km, 1,36 mld. EUR  v realizaci 2 úseky, 168 km, 2,4 mld. EUR  Plánovaný rozsah sítě: celkem km  km dálnic  km rychlostních silnic 16

17 Slovensko 17

18 Slovensko přehled  Rozsah sítě na konci roku 2009: 602,5 km  Plánovaný rozsah sítě: celkem km (do 2029)  744 km dálnic  km rychlostních silnic  Plán investic do infrastruktury dle NDS:  2010: 496 mil. EUR  2011: 1,039 mld. EUR  2012: 1,706 mld. EUR  2013: 2,083 mld. EUR  2014: 1,763 mld. EUR 18

19 Slovensko PPP  Projekty PPP v realizaci: (stavební náklady)  2.balík PPP – R1 „Nitra- Tekovské Nemce“ - 51,6km - 0,74 mld.EUR  Projekty PPP v přípravě: (plánované stavební náklady)  1.balík PPP – D1 „Dubná Skala – Svina“ - 75km - cca 2,0 mld.EUR  3.balík PPP – D1 „Hričovské Podhradie – Dubná Skala“ - 29km - cca 1,99 mld.EUR 19

20 PPP Německo, Rakousko Německo plánuje zahájit čtyři pilotní projekty v celkových stavebních nákladech 1,2 mld. Euro. První PPP projekt v rakouském "Ostregion" zahrnuje 4 balíčky v celkové délce 110 km dálnic a rychlostních silnic v předpokládané ceně cca 3,1 mld. Euro. Německo:stav km (2009) plán km dálnic (k roku 2025) Rakousko: stav km (2009) plán km (k roku 2020) 20

21 Rakousko 21

22 Napojení na českou dálniční síť komunikacepředpokládané uvedení do provozu Navazující komunikace v ČR (zprovoznění) PolskoS3 (Legnica-st.hranice)2015R11 výhled PolskoA1 (Belk-Gorzyczki)03/2012D1 03/2012 SlovenskoR6 (Půchov-st.hranice)11/2017R49 výhled SlovenskoR5 (Svrčinovec-st. hranice)2018 až 2019I/11, výhledově čtyřpruhová RakouskoA5 (Eibesbrunn-st. hranice)asi 2014R52 výhled RakouskoS10 (Unterweitersdorf- st. hranice) v přípravěR3 výhled 22

23 Srovnání rozvoje sítí

24 Srovnání hustoty sítí

25 Závěr  Současné výhledy ohledně finančních zdrojů nám neumožní vybudovat do roku 2020 ani dálnice v nejvyšší prioritě. Dostavba celé sítě by byla zcela v nedohlednu.  Ve všech okolních zemích funguje financování výstavby, provozu a údržby dálnic formou PPP (v hodnotách miliard Eur).  V zemích s nutností dalšího rozvoje výstavby dálniční sítě (Polsko a Slovensko) mají investice v dalších letech vzrůstající tendenci. U nás je tomu zcela opačně. 25

26 Realistický scénář - finance 26

27 Realistický scénář - finance 27

28 Realistický scénář 2025 – ŘSD (běžné ceny) Scénář s posílením rozpočtu tak, aby do roku 2017 byly dobudovány stavby priorit 1 a 2 a započata výstavba staveb priority 3  stavby v realizaci (171 km):  na dostavbu do roku 2013 je třeba 69,71 mld. Kč  stavby v prioritě 1 (200 km + rekonstr. D1):  na roky je třeba 173,74 mld. Kč  stavby v prioritě 2 (178 km):  na roky je třeba 102,47 mld. Kč  stavby v prioritě 3 (491 km):  na výstavbu do roku 2025 je třeba 228,60 mld. Kč  priority celkem (1 040 km + rekonstr. D1) 574,52 mld. Kč Zdrojová data 28

29 Realistický scénář 2025 – SŽDC (běžné ceny) Scénář s posílením rozpočtu tak, aby do roku 2017 byly dobudovány stavby priorit 1 a 2 a započata výstavba staveb priority 3  stavby v realizaci:  na roky je třeba 114,75 mld. Kč  stavby v prioritě 1:  na roky je třeba 58,45 mld. Kč  stavby v prioritě 2:  na roky je třeba 76,38 mld. Kč  stavby v prioritě 3:  na výstavbu do roku 2025 je třeba 182,43 mld. Kč  priority celkem představují 432 mld. Kč Zdrojová data 29

30 Realistický scénář 2025 – Potřeby (běžné ceny) V běžných cenách Výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC24,8725,6325,5128,9029,4630,0330,0430,03 ŘSD silnice I. třídy13,006,534,204,664,894,504,594,69 SŽDC regionální dráhy3,295,535,112,712,762,822,872,93 Potřeby ŘSD D+R33,8538,5742,2841,6440,4148,7040,1340,57 Potřeby SŽDC - vybraná síť TEN-T19,9422,7620,4623,0526,5040,0846,5043,60 Celkem94,9499,0297,56100,95104,01126,13124,13121,81 V běžných cenách Výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC30,0130,5931,2031,9532,7233,5034,3135,14 ŘSD silnice I. třídy4,784,884,975,075,175,285,385,49 SŽDC regionální dráhy2,993,053,113,173,233,303,363,43 Potřeby ŘSD D+R41,3042,0642,6637,4028,0620,6019,0917,21 Potřeby SŽDC - vybraná síť TEN-T26,3126,2025,3025,4225,7625,0722,0812,99 Celkem105,38106,77107,24103,0194,9487,7584,2374,27 30

31 Možné scénáře Graf potřeb a zdrojů – Základní model Graf potřeb a zdrojů – Model PPP Graf potřeb a zdrojů – Model dluhopisy a PPP Viz excelové modely a grafy 31

32 Dálnice D1 nutně potřebuje generální rekonstrukci povrchu a technické úpravy tak, aby vždy v rámci současných pozemků byly zachovány 2x2 pruhy 32

33 První typ profilu, stav 2x2 pruhy po rekonstrukci, 3x3 pruhy nelze z technického důvodu provést (úzké mosty atd.) 33

34 Druhý typ profilu, stav 3x3 pruhy po rekonstrukci bez odstavného pruhu s pravidelnými bezpečnostními zálivy (v rámci současných pozemků) 34

35 D1, administrativně a finančně náročný výhledový stav plnohodnotného 3x3 pruhu 35

36 Děkuji za pozornost ! 36


Stáhnout ppt "Strategie výstavby a financování dopravní infrastruktury ministr dopravy Gustav Slamečka."

Podobné prezentace


Reklamy Google