Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vize a jejich naplňování při založení a rozvoji rodinné společnosti Jiří Kočárek EcoGlass, a.s. Jablonec nad Nisou.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vize a jejich naplňování při založení a rozvoji rodinné společnosti Jiří Kočárek EcoGlass, a.s. Jablonec nad Nisou."— Transkript prezentace:

1 Vize a jejich naplňování při založení a rozvoji rodinné společnosti Jiří Kočárek EcoGlass, a.s. Jablonec nad Nisou

2 Témata •Založení a počáteční vize, pokusy o privatizace •Změny sídla, změny přístupu – výroba v “garážích“ •Zahraniční zkušenosti, konference •Reálné aktivity, korekce představ a možností •Změny vlastnické struktury •Rozvoj výroby, vstup do automobilového sektoru •Jaké naše aktivity jsou přínosné? •Současné postavení na trhu a perspektivy

3 Start před 21 lety 1991

4 Start před 21 lety

5 Start před 21 lety

6 Start před 21 lety

7 Počáteční vize Co chceme •Vyvíjet skla pro konkrétní aplikace •Vyrábět výrobky, u kterých bude rozhodující kvalita a ne cena •Držet se na špici v oboru ve světovém měřítku •Dosáhnout toho, aby naše výrobky byly žádané

8 Počáteční vize Co nechceme •Být závislí na exkluzívních smlouvách •Dělat něco, co vyrábí víc než 5 firem na světě •Mít mnoho zaměstnanců, o které se musíme starat •Riskovat zdraví a existenční jistoty našich rodin

9 Zahraniční zkušenosti •Absolvování manažerského studia v Anglii 1993 •Zkušení kolegové – společníci uměli poradit •Aktivní účast na konferencích

10 Některé zajímavé projekty 1995 •sklo pro IR komunikaci použité v dešťových senzorech aut •vývoj softwaru pro predikci barevnosti skla •výroba prvních lisovaných asférických čoček 1996 •získání první ceny za lisovanou optiku na veletrhu Silicium Bohemica v Praze 1997 •opětovné získání první ceny za dešťový senzor na veletrhu Silicium Bohemica 1998 •vyvinut nový typ lisu pro zpřesněnou výrobu (+/- 5 mikronů) 1999 •certifikace systému řízení jakosti podle ISO •certifikace systému řízení kvality podle ISO/TS •násobný rozvoj výrobních kapacit

11 Některé zajímavé projekty 2004 •podpis smluv na dodávky hranolů pro osvětlení ranvejí 2005 •zahájení výroby malých čoček pro LED informační panely •vybudování nástrojárny a 3D kontroly 2007 •vyvinuta zcela nová technologie pro lisování levných malých čoček pro LED informační panely 2009 •překonávání krize v automobilovém a leteckém průmyslu 2010 •nastartován vlastní optický vývoj a návrh čoček pro LED •opětovný růst výroby po oživení na trhu •zahájení výroby čoček pro solární elektrárny nové generace 2012 •návrh a vývoj čoček pro pouliční osvětlení a další rozvojové projekty

12 Reflektory automobilů •Dříve sklo dominovalo v reflektorových krytech •Dnes jsou kryty z plastů a sklo jako optický prvek se přesunulo do reflektoru •Skleněné doplňky jsou také v interiéru automobilů •Současný trh zásobují 4 hlavní dodavatelé, možná vznikají další

13 Ford Mondeo Jaguar XF250 Chevrolet Corvette Land Rover Tesla Roadster Ford Focus Některé značky s našimi čočkami

14 Bentley

15 Aston Martin

16 Příklad návrhu čoček rovnoměrně nasvícený kruh asymetrická charakteristika pouličního osvětlení

17 Pouliční osvětlení •S nástupem LED zdrojů dostalo sklo novou šanci •Návrh optiky je pro sklo jednodušší – místo reflektoru kompletní optika •Vysoká odolnost proti UV záření •Možnost aplikace samočistících vrstev

18 Světlo s 1W LED

19 Světlo s 50W LED

20 Solární elektrárny •Současné typy panelů jsou málo účinné •Nová řešení pracují se zrcadly a optikou a natáčením za sluncem •Sklo je zde nenahraditelným materiálem •Sice je to obor závislý na dotacích, ale popohání technologii lisování skla kupředu

21 Současné řešení panelů

22 Panely s optikou

23 Změny vlastnické struktury Počet společníků kolísal ww.ginzel.cz 1 s.r.o. a.s.

24 Faktory úspěchu – - vše je jen dočasné... •Inovace •Podpora zákazníků, spolehlivost •Zaměření na obtížný sortiment •Vlastní vývoj •Motivace zaměstnanců •Cash-flow, finance •Selekce zákazníků

25 Inovace •Obrana proti „východní“ konkurenci •Cenová výhoda

26 Podpora zákazníků Vývoj čočky pro mlhové světlo

27 Složité výrobky •Aston Martin •Bentley •Boeing

28 Vlastní vývoj •Výhoda pro výrobu – respektujeme technologická omezení •Vývoj technologie

29 Motivace zaměstnanců •Podpora soukromých aktivit •Podíl na zisku •Porozumění v nesnázích

30 Cash-Flow, finance •Musíme mít na zaplacení nákladů •Tvrdý postup proti neplatičům •Žádné úvěry •Žádné dotace (jsou nejisté a tedy rizikové) •Řešení kurzového rizika

31 Selekce zákazníků •Hledáme jen solidní zákazníky •Aktivní účast na veletrzích •Aktivní účast na konferencích •Dlouhodobé osobní vazby •Hledání nových oborů – diverzifikace •Exkluzívní smlouvy jen zcela výjimečně •....naše výrobky musí zákazník chtít a potřebovat

32 Pozice na trhu, perspektivy •Podařilo se opustit low-end trh •Výrobky vyšší úrovně a ceny nejsou krizí tolik zasaženy •Jsme vývojovými partnery nadnárodních společností •Vše je jen dočasné

33 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Vize a jejich naplňování při založení a rozvoji rodinné společnosti Jiří Kočárek EcoGlass, a.s. Jablonec nad Nisou."

Podobné prezentace


Reklamy Google