Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra"— Transkript prezentace:

1 Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra

2 Pozadí a cíle výzkumu Jedním z důležitých témat města Rakovník je v současné době otázka výstavby nového obchodního centra s parkovištěm společnosti Kaufland, které má stavebník zájem umístit severně od místní komunikace „Luženská“. Výzkum zjišťoval postoj občanů Rakovníka k této otázce a poslouží jako podklad při rozhodování o výstavbě. Hlavním cílem výzkumu veřejného mínění je zjištění zájmu občanů o výstavbu obchodního centra společnosti Kaufland. Dalším cílem výzkumu bylo zjištění hlavních důvodů pro postoje občanů ke stavbě (vnímané přínosy a zápory). Výzkum dále obecně zmapoval spokojenost občanů Rakovníka se současnými nákupními možnostmi ve městě. 2

3 Metodologie VZOREK = 400 RESPONDENTŮ
400 respondentů z populace obyvatel Rakovníka je z hlediska významnosti postačující (počet obyvatel Rakovníka straších 18 let je 13tis. /zdroj ČSÚ/). VZOREK = 400 RESPONDENTŮ Osobní dotazování F2F CAPI s přímým zápisem pořízených dat do tabletu /notebooku Reprezentativní vzorek 18 +, obyvatelé Rakovníku, kvótní výběr podle pohlaví, věku a vzdělání. Kvóta designována podle aktuálních dat ČSÚ. Doba rozhovoru cca 7 minut, strukturovaný dotazník, standardy realizace ESOMAR Sběr dat: Dotazování probíhal rovnoměrně v různých lokalitách Rakovníka tak, aby pokryl různé typy zástavby, lokalit a cílových skupin. 3

4 Shrnutí 4

5 Shrnutí 78% respondentů je spokojeno s nákupními možnostmi v jejich městě. Nižší spokojenost s nákupem u „hobby potřeb (40%)“, nábytku (45%) a oděvů / obuvi (49%). 58% je PRO výstavbu nového OC Kaufland a pouze 24% PROTI, (17% je to jedno). Spontáně převažuje názor, že nově plánované OC bude spíše přínosem (především díky většímu výběru a levnějšímu zboží). Také při doptání převažují důvody PRO výstavbu (především vlastní parkoviště a provozovatel společnost Kaufland. Důvody PROTI výstavbě rezonují mezi respondenty méně a týkají se malé informovanosti o výstavbě, obav z nárůstu dopravy a přebytku obchodů. 5

6 Spokojenost s možnostmi nákupu v Rakovníku
6

7 V Rakovníku je nízká spokojenost s možností nákupu „hobby potřeb“, nábytku a oděvů/obuvi.
Spokojenost s nakupováním v Rakovníku (T2B) celkově potravin a zboží každodenní spotřeby (např. drogerie... atd.) ostatního zboží (např. hračky, sportovní potřeby…atd.) elektroniky a elektrických spotřebičů oděvů a obuvi nábytku potřeb pro dům, byt, zahradu (tzn. hobby markety) Q1.1) Do jaké míry jste celkově spokojen/a se současnými nákupními možnostmi v Rakovníku? Q1.2-Q1.7) Do jaké míry jste v Rakovníku spokojen/a se současnými možnostmi nákupu…? (N=400) (Stat chyba: max. 4,1 %) 7

8 Výstavba nového OC Kaufland
8

9 O plánované výstavbě OC Kaufland ví 54% respondentů.
Znalost plánované výstavby OC Kaufland: Pozn.: Těm, kteří nevěděli o plánované výstavbě byl v této otázce plán představen – tzn. na postoj k výstavbě byli dále dotazováni všichni respondenti (viz. následujíc slide). „V Rakovníku v lokalitě severně od ulice Luženská (tzn. severní okraj města, kde se již nachází hypermarket Tesco a Obchodní centrum Stop/Shop), plánuje společnost Kaufland výstavbu nového obchodního centra s parkovištěm.“ Q2.1) Víte, že v Rakovníku v lokalitě severně od ulice Luženská plánuje společnost Kaufland výstavbu nového obchodního centra s parkovištěm? (N=400) (Stat chyba: max. 4,1 %) 9

10 Z celkového počtu respondentů je 58% PRO výstavbu nového OC Kaufland, PROTI je 24% a 17% je to jedno. Postoj k výstavbě OC Kaufland: Výstavbu podporují častěji respondenti ve věku let a se středoškolským vzděláním. 58% 24% PROTI jsou častěji senioři nad 76 let . Q2.2) Do jaké míry jste Vy osobně pro výstavbu tohoto nového obchodního centra? (N=400) (Stat chyba: max. 4,1 %) 10

11 Mezi těmi, kteří věděli o plánované výstavbě je 65% PRO a 20% PROTI.
Postoj k výstavbě u těch, kteří věděli o plánované výstavbě (54%): Postoj k výstavbě u těch, kteří nevěděli o plánované výstavbě (46%): 65% 48% 20% 28% Pozn.: Těm, kteří nevěděli o plánované výstavbě byl plán představen Q2.2) Do jaké míry jste Vy osobně pro výstavbu tohoto nového obchodního centra? (N=400) (Stat chyba: max. 4,1 %) 11

12 Celkově převažují přínosy výstavby OC Kaufland.
Legenda: Přínosy výstavby OC Kaufland Zápory výstavby OC Kaufland Pozn.: Velikost písma odpovídá četnosti jmenování jednotlivých přínosů/záporů – čím větší písmo tím častěji zmiňováno. Q2.3) Co je podle Vás největším přínosem výstavby tohoto nového OC od společnosti Kaufland? Q2.4) A naopak v čem vidíte největší zápor/problém výstavby tohoto nového OC? (N=400) 12

13 Nejčastějším důvodem PRO výstavbu je vlastní parkoviště a provozovatel Kaufland (celkově jsou silnější důvody PRO). Je důvodem PROTI Je důvodem PRO vlastní parkoviště provozovatel společnost Kaufland dobrá dopravní dostupnost lokalita na okraji města nedostatek stávajících nákupních možností v lokalitě jsou další OC nárůst dopravy v lokalitě malá informovanost veřejnosti o projektu NEHODNOCENO NEHODNOCENO NEHODNOCENO Q2.5) Nyní Vám přečtu různé důvody, PRO výstavbu tohoto nového OC. U každého mi řekněte, do jaké míry je to důvodem PRO výstavbu. Q2.6) A nyní Vám přečtu různé důvody, PROTI výstavbě tohoto nového OC. U každého mi řekněte, do jaké míry je to důvodem PROTI výstavbě. (N=400) (Stat chyba: max. 4,1 %) 13

14 Struktura vzorku 14

15 Struktura vzorku (Stat chyba: max. 4,1 %) 15


Stáhnout ppt "Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra"

Podobné prezentace


Reklamy Google