Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje Seminář pro žadatele v 1. výzvě Ústí nad Labem 9.4.2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje Seminář pro žadatele v 1. výzvě Ústí nad Labem 9.4.2008."— Transkript prezentace:

1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje Seminář pro žadatele v 1. výzvě Ústí nad Labem

2 Realizace GG v Ústeckém kraji
Ústecký kraj jako Zprostředkující subjekt: výkon ZS vykonává: Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů EU pro vzdělávání 5. patro – budova A KÚ

3 Globální granty – Prioritní osa 1
GG dle oblastí podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání 1.2 Rovné příležitosti žáků, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení

4 1. výzvy k předkládání GP průběžné výzvy vyhlášení 3. 4. 2008
počátek příjmu žádostí: ukončení: po vyčerpání alokace na výzvu, nejpozději info na Benefit7 – on-line žádost:

5 GG 1.1 Zkvalitnění počátečního vzdělávání v ÚK
Alokace na 1. výzvu 100 mil min. výše na GP mil. max. výše na GP mil Specifické požadavky Rozsah realizace aktivit projektu na území kraje Zkušenosti žadatele s řízením a administrací projektů v oblasti vzdělávání a lidských zdrojů na území Ústeckého kraje v období od roku 2003 Soulad cíle projektu s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Ústeckého kraje

6 Podporované aktivity pro 1. výzvu GG 1.1 ÚK OPVK (1)
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů, včetně zvyšování motivace žáků ke vzdělávání se v těchto oborech Rozvoj partnerství a síťování – partnerství, spolupráce a výměna zkušeností mezi školami a školskými zařízeními navzájem a mezi školami, školskými zařízeními, nestátními neziskovými organizacemi a dalšími aktéry v oblasti vzdělávání.

7 Podporované aktivity pro 1. výzvu GG 1.1 ÚK OPVK (2)
Spolupráce institucí počátečního vzdělávání na regionální úrovni s aktéry na trhu práce (včetně zahraničních) s možností uplatnění inovativních forem spolupráce (např. stáže studentů/učitelů u zaměstnavatelů) Rozvoj kariérového poradenství ve školách, včetně vyhledávání žáků ohrožených nesprávnou volbou nebo předčasným odchodem ze systému vzdělávání a osvětové a informační činnosti směřující k žákům a rodičům zaměřené na racionalizaci volby další vzdělávací cesty

8 Podporované aktivity pro 1. výzvu GG 1.1 ÚK OPVK (3)
Podpora informačních center ve školách, včetně marketingové podpory Rozvoj podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků v počátečním vzdělávání (ZŠ, SŠ) Rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj s důrazem na environmentální oblast včetně realizace praktických (environmentálních) programů

9 Cílové skupiny GG 1.1 žáci základních a středních škol
(musí být převažující CS) pracovníci škol a školských zařízení vedoucí pracovníci škol a školských zařízení pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání v oblasti volného času dětí a mládeže

10 Oprávnění žadatelé GG 1.1 města a obce školy a školská zařízení;
sdružení asociace škol; organizace působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství; profesní organizace zaměstnavatelů; profesní organizace odborové, zaměstnanecké, zaměstnavatelské, oborové; zaměstnavatelé; nestátní neziskové organizace vysoké školy

11 Alokace na 1. výzvu 50 mil Specifické požadavky
GG 1.2 Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Alokace na 1. výzvu 50 mil min. výše na GP mil. max. výše na GP mil Specifické požadavky Rozsah realizace aktivit projektu na území kraje Zkušenosti žadatele s prací s danou cílovou skupinou na území Ústeckého kraje: Soulad cíle projektu s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Ústeckého kraje Žadatel je držitelem certifikátu kvality

12 Podporované aktivity pro 1. výzvu GG 1.2 ÚK OPVK (1)
Uplatňování a zlepšování organizačních forem a výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání a individuální přístup k žákům, včetně tvorby individuálních vzdělávacích programů, využití IT a e-learningových aplikací Zvyšování kompetence pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech žáků ke vzdělávání.

13 Podporované aktivity pro 1. výzvu GG 1.2 ÚK OPVK (2)
Rozvoj poradenství, propracování a rozšíření nabídky asistenčních, speciálně pedagogických a psychologických služeb pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami Prevence rasismu a xenofobie prostřednictvím podpory multikulturní výchovy a vzdělávání.

14 Cílové skupiny GG 1.2 děti se speciálními vzděl. potřebami z MŠ a ZŠ
děti a žáci mimořádně nadaní rodiče dětí a žáků se sociálním znevýhodněním žáci ZŠ a SŠ se speciálním vzděl. potřebami pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti volného času

15 Oprávnění žadatelé GG 1.2 města a obce školy a školská zařízení;
sdružení asociace škol; organizace působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství organizace působící v oblasti volného času a mládeže nestátní neziskové organizace vysoké školy ostatní vzdělávací instituce

16 GG 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v ÚK
Alokace na 1. výzvu 50 mil min. výše na GP mil. max. výše na GP mil Specifické požadavky Rozsah realizace aktivit projektu na území kraje Zkušenosti žadatele s řízením a administrací projektů na území Ústeckého kraje v období od roku 2003 Akreditace pro oblast vzdělávání dospělých Soulad cíle projektu s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Ústeckého kraje

17 Podporované aktivity pro 1. výzvu GG 1.3 ÚK OPVK (1)
Další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení včetně realizace odborných praxí a zahraničních stáží pedagogických pracovníků s důrazem na realizaci kurikulární reformy, na jazykové vzdělávání, využívání ICT ve výuce a environmentální vzdělávání, včetně osvojení si dalších moderních pedagogických metod, souvisejících se systematickým zvyšováním kvality a efektivity vzdělávání.

18 Podporované aktivity pro 1. výzvu GG 1.3 ÚK OPVK (2)
Metodická podpora výuky cizích jazyků, včetně konzultační a poradenské činnosti a tvorby metodických nástrojů a dokumentů v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení. Zvyšování kompetencí řídících pracovníků škol a školských zařízení v oblasti řízení a personální politiky. Zvýšení dostupnosti, kvality a atraktivity nabídky dalšího vzdělávání pro pracovníky škol

19 Cílové skupiny GG 1.3 Oprávnění žadatelé GG 1.3
pracovníci škol a školských zařízení vedoucí pracovníci škol a školských zařízení Oprávnění žadatelé GG 1.3 města a obce školy a školská zařízení; sdružení asociace škol; nestátní neziskové organizace vysoké školy ostatní vzdělávací instituce

20 Základní dokumenty Prováděcí dokument OPVK Příručka pro žadatele OPVK
Metodika způsobilých výdajů Text výzvy včetně příloh aktuální informace na stránkách ZS:

21 Podmínky pro GP (1) Délka trvání GP - max. 3 roky
Monitorovací ukazatele (příl. č. 1 výzvy) sankce za nenaplnění ve smlouvě 50% a více = vrácení 100% 15% - 50% = vrácení 25% 5% - 15% = vrácení 5% Udržitelnost projektu 5 let po skončení projektu min 40% výstupů a výsledků (viz Příručka pro žadatele) Křížové financování V 1. výzvách 10% z závěrečných způsobilých výdajů

22 Podmínky pro GP (2) Oprávněnost žadatele: Oprávněnost partnera
Právnická osoba se sídlem v ČR U podnikatelských subjektů a NNO založení před více než 2 roky Oprávněnost partnera Realizace GP pouze na území ÚK Partnerství (není podmínkou) definováno ve výzvě

23 Náležitosti pro předložení GP
Správný formulář – finálně uložená žádost se specifickým klíčem vytištěná z + CD se žádostí ve formátu *pdf včetně příloh Povinné přílohy: Právní subjektivita Prohlášení o partnerství (je-li partner) Souhlas zřizovatele – pouze příspěvkové organizace Žádost musí být PEVNĚ spojena v levém horním rohu, přelepena pásku a podepsána statut. zástupcem (viz Příručka pro žadatele)

24 Hodnocení GP Hodnocení formálních kritérií – opravitelné
Hodnocení kritérií přijatelnosti – neopravitelné Věcné hodnocení – min.2 hodnotitelé zaregistrovaní v Centrální databázi hodnotitelů MŠMT min. počet dosažených bodů – 65 ze všech obdržených hodnocení Výběrová komise Rada Ústeckého kraje Zastupitelstvo Ústeckého kraje do 30 dnů může být Smlouva o poskytnutí finanční podpory

25 a mnoho dobrých nápadů přeje
Za pozornost děkuje a mnoho dobrých nápadů přeje Martina Černá


Stáhnout ppt "Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje Seminář pro žadatele v 1. výzvě Ústí nad Labem 9.4.2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google