Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:"— Transkript prezentace:

1 Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 Anotace:  Materiál je určený pro žáky 4. ročníku, pro výuku přírodovědy - tématu živočichové, podtématu dělení živočichů.  Jedná se o prezentaci na interaktivní tabuli.  Prezentace je určena pro výklad nového učiva.  Na snímku 13 je opakování probrané látky pomocí otázek. Správná odpověď se objeví po kliknutí na políčko se šipkou. Zpět na otázky se dostanete kliknutím na tlačítko v pravém dolním rohu.  Pomůcky: interaktivní tabule, interaktivní pero  Materiál je určen k interaktivní výuce.

3 Dělení živočichů

4 Podle vnitřní stavby těla dělíme živočichy na dvě základní skupiny:  OBRATLOVCI  mají vnitřní kostru složenou z kostí a páteř složenou z obratlů  BEZOBRATLÍ  nemají kosti ani obratle

5 OBRATLOVCI Tělo obratlovců je složeno z hlavy, trupu a končetin ( které u některých druhů chybí)

6 DĚLENÍ OBRATLOVCŮ  ryby  obojživelníci  plazi  ptáci  savci

7 RYBY  žijí pouze ve vodě  tělo mají pokryté šupinami, místo končetin mají ploutve  dýchají žábrami  Např.: kapr obecný, pstruh potoční

8 OBOJŽIVELNÍCI  žijí ve vodě i na souši  z oplozených vajíček se líhnou larvy – pulci, ti dýchají žábrami  dospělí dýchají plícemi  Např.: skokan zelený, ropucha obecná, mlok skvrnitý

9 PLAZY  žijí většinou na souši  tělo mají pokryté např.: šupinami nebo krunýřem  dýchají plícemi  Např.: zmije obecná, ještěrka obecná, krokodýl nilský, želva bahenní

10 PTÁCI  pohybují se většinou ve vzduchu  tělo mají pokryté peřím, přední končetiny jsou přeměněny v křídla, hlava je zakončena zobákem  Např.: čáp bílý, sova pálená, papoušek vlnkovaný

11 SAVCI  Žijí na poušti, ve vodě i ve vzduchu ( netopýři)  tělo mají převážně pokryté srstí  většinou rodí živá mláďata – ta sají mateřské mléko  Např.: pes domácí, zajíc polní, jelen lesní, rys ostrovid

12 BEZOBRATLÍ  Nemají obratle ani jiné kosti  Žijí ve vzduchu, na souši i ve vodě HMYZ Tělo je členěno na hlavu, hruď a zadeček, na hlavě mají tykadla, oči a ústní ústrojí Patří sem: brouci, motýli, včely, mouchy, sarančata a vážky

13 Zopakuj si:  1/ Podle vnitřní stavby těla dělíme živočichy na dvě základní skupiny a to jsou?  2/ Na kolik skupin dělíme obratlovce? Vyjmenuj je.  3/ Jmenuj alespoň dva zástupce ryb.  4/ Jmenuj alespoň dva zástupce obojživelníků.  5/ Jmenuj alespoň dva zástupce plazů.  6/ Jmenuj alespoň dva zástupce ptáků.  7/ Jmenuj alespoň dva zástupce savců.

14 POUŽITÉ ZDROJE  MGR.VĚRA ŠTIKOVÁ. Člověk a jeho svět: Přírodověda pro 4.ročník. třetí vydání. Nový Malín: NOVÁ ŠKOLA,s.r.o., ISBN  Obrázky jsou použité ze zakoupeného CD PRVOUKA, rok.v,.2011, Mediadida s.r.o.; společností je udělen písemný souhlas s využitím do projektu OPVK


Stáhnout ppt "Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:"

Podobné prezentace


Reklamy Google