Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_07.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_07."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_07 Jméno autora:Ing. Aneta Florianová Třída/ročník:3.A HT / 3. ročník HT Datum vytvoření:7. září 2012

2 Vzdělávací oblast: Cestovní ruch Tematická oblast: Řízení a organizace CR Předmět: Cestovní ruch Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Studenti se na základě odprezentovaného učiva naučí, kdo řídí v ČR CR a jaké organizace podporují CR a jak. Klíčová slova: MMR ČR, Czech Tourism Druh učebního materiálu: Prezentace

3 Řízení a organizace CR v ČR  CR v ČR je předmětem zájmu a pravomocí několika orgánů na různých úrovních  Hlavní instituce, které zasahují do CR:

4 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR  Hlavní činnosti: -Návrhy příslušných právních norem, které upravují CR -Tvorba a realizace programů zaměřených na rozvoj CR -Koordinace činnosti ostatních orgánů působících v CR -Získávání a rozdělování finančních prostředků pro rozvoj CR -Sledování a analýza statistických údajů o CR

5 Agentura Czech Tourism  Organizace podřízená MMR a je odpovědná za propagaci ČR na světovém trhu CR  Hlavní činnosti -Natáčení netradičních reklamních spotů, které zaujmou diváky v globálním mediálním prostředí; reklama bude vysílána na evropských satelitních televizních kanálech -Vytváření multimediální prezentace ČR obsahující tematické filmy, soubory fotografií a trojrozměrné digitální obrazy

6 Agentura Czech Tourism -Strategická práce při prezentacích zaměřených na dialog s potencionálními turisty a využívání kreativních doprovodných programů s interaktivními zábavně-vzdělávacími prvky a audiovizuálními scénami -Účast na propagačních akcích CR např. veletrhy CR ITB Berlin, GO Brno, WTM Londýn… -Poskytování informací o ČR u nás i v zahraničí -Organizace pobytů pro novináře v ČR s cílem přiblížit atraktivity ČR pro nejširší okruh osob v zahraničí -Podpora ucelených projektů poznávání ČR -Zajišťování regionální prezentace – cesty skupin novinářů a pracovníků CK do regionů ČR -Vydávání propagačních materiálů o ČR

7 Regionální orgány státní správy  Působí na úrovni krajských úřadů a na úrovni jednotlivých městských a obecních úřadů

8 Orgány samosprávy v oblasti CR  Působí na nejvyšší úrovni – tj. Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR, kde jsou zřízeny Podvýbor pro obchod a CR a Podvýbor pro propagaci ČR v zahraničí.  Hlavním posláním je volba a schvalování právních norem v cestovním ruchu.  Na úrovni regionů jsou samosprávnými orgány jednotlivá zastupitelstva krajů, měst a obcí.  Zde zpravidla fungují Komise CR.

9 Regionální, občanská sdružení CR  Jsou utvářena spojením několika měst, obcí, podnikatelských subjektů aj. za účelem podpory CR v dané oblasti  Sdružení může aktivně působit: -Ve vymezeném územním regionu ČR -Ve vymezené profesní oblasti -Ve vymezeném nadnárodním regionu

10 Informační centra  Subjekty CR, které poskytují prvotní informace návštěvníkům regionu a současně by měly danou oblast propagovat  Dělí se na: -Kategorie A – republikové infocentrum -Kategorie B – oblastní infocentrum -Kategorie C – místní celoroční infocentrum -Kategorie D – sezonní infocentrum

11 Profesní sdružení CR  Působí v této oblasti služeb -Ubytovacích a stravovacích – např. Asociace hotelů a restaurací, Sdružení podnikatelů v pohostinství a cestovním ruchu -Informačních – např. A.T.I.C. (Asociace turistických informačních center) -Dopravních – např. Společenství autodopravců Čech a Moravy, Svaz provozovatelů lanovek a vleků, Autoklub ČR -Cestovních kanceláří – Asociace CK ČR, Asociace českých CK a CA

12 Použitá literatura a obrázky  Drobná D., Morávková E.: Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost; druhé upravené vydání; nakladatelství FORTUNA PRAHA 2010  http://www.google.cz/imgres?num=10&hl=cs&biw=1600&bih=785&tbm=isch&tbnid=k35kqekCmkCFlM:&imgrefu rl=http://www.mmr.cz/&docid=RmqH6YX7ws6HtM&imgurl=http://www.mmr.cz/getfile/d6ff8893-bcb3-4d45- b055- c6d76786d0f9/mmr_cr_rgb.aspx&w=709&h=153&ei=IU9hUKXNJMmGswbO7YGIDw&zoom=1&iact=rc&dur=219& sig=105323778711098387281&sqi=2&page=1&tbnh=38&tbnw=175&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:0,s:0,i:82 &tx=75&ty=30 http://www.google.cz/imgres?num=10&hl=cs&biw=1600&bih=785&tbm=isch&tbnid=k35kqekCmkCFlM:&imgrefu rl=http://www.mmr.cz/&docid=RmqH6YX7ws6HtM&imgurl=http://www.mmr.cz/getfile/d6ff8893-bcb3-4d45- b055- c6d76786d0f9/mmr_cr_rgb.aspx&w=709&h=153&ei=IU9hUKXNJMmGswbO7YGIDw&zoom=1&iact=rc&dur=219& sig=105323778711098387281&sqi=2&page=1&tbnh=38&tbnw=175&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:0,s:0,i:82 &tx=75&ty=30  http://www.google.cz/imgres?num=10&hl=cs&biw=1600&bih=742&tbm=isch&tbnid=_I6pxhD7DSFJkM:&imgrefu rl=http://www.horeca21.cz/&docid=PUBdCdLT_YdOHM&imgurl=http://www.horeca21.cz/Cms_Data/Contents/HT SDB/Media/loga/CzechTourism1.gif&w=1200&h=461&ei=11FhUNSnBdDAswb1lYHwAg&zoom=1&iact=rc&dur=48 3&sig=105323778711098387281&sqi=2&page=1&tbnh=60&tbnw=156&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:0,s:0,i: 68&tx=79&ty=27 http://www.google.cz/imgres?num=10&hl=cs&biw=1600&bih=742&tbm=isch&tbnid=_I6pxhD7DSFJkM:&imgrefu rl=http://www.horeca21.cz/&docid=PUBdCdLT_YdOHM&imgurl=http://www.horeca21.cz/Cms_Data/Contents/HT SDB/Media/loga/CzechTourism1.gif&w=1200&h=461&ei=11FhUNSnBdDAswb1lYHwAg&zoom=1&iact=rc&dur=48 3&sig=105323778711098387281&sqi=2&page=1&tbnh=60&tbnw=156&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:0,s:0,i: 68&tx=79&ty=27


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_07."

Podobné prezentace


Reklamy Google