Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi 16.02.12.2011.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi 16.02.12.2011."— Transkript prezentace:

1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi Ročník: osmý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: ZEMĚPIS Název: PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

2 ANOTACE Zeměpis 8. ročník Změny některých oblastí životního prostředí způsobené člověkem Samostatné vyhledávání informací na internetu

3 Má zahrada je vždy pěkně upravená domácími lidmi. Ovšem aby prostředí v ní bylo ještě hezčí, musíme zapracovat i krtek a já. On buduje pohoří, já zase hrabu údolí. Jsou ale zásahy do životního prostředí vždy správné? Posouzení těchto záležitostí bude vaším dnešním úkolem!!!

4 ÚKOL Rozdělte se do dvojic po dvou nebo po třech Každá skupina si vybere jeden z následujících pojmů Na libovolných internetových stránkách najděte co nejvíce informací Proveďte výtah, poté zástupce skupiny zapíše nejdůležitější pojmy na PC s projektorem Výsledky práce zaznamenejte do sešitu O zásazích člověka do životního prostředí rozviňte diskusi

5 ZADÁNÍ 1.Přírodní krajina 2.Kulturní krajina 3.Umělá krajina 4.Smog 5.Emise 6.Imise

6 MOŽNÉ VYPRACOVÁNÍ 1.Chybí zásah člověka, pouště,bažinatá území 2.Kombinace činnosti člověka a přírody 3.Umělá jezera, jeskyně, parky 4.Chemické znečištění atmosféry 5.Znečišťování vzduchu, vody; hlukem 6.Emise ŽP, např. těžké DISKUTUJTE, VYJÁDŘETE SVŮJ NÁZOR NA STAV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ V ČR I V NAŠEM KRAJI

7 Popište, jak krajinu kolem města Sokolova změnila těžba hnědého uhlí. Ukažte město na mapě. Zjistěte, jak se nazývá pohoří na horizontu. Vypracujte referát o tom, jak se lidé snaží přírodu v tomto pohoří obnovit.

8 METODICKÝ NÁVOD Cílem hodiny je zamyslet se nad současným ohrožením stavu životního prostředí Žáci pracují samostatně v malých skupinách, informace vyhledávají na webu Využíváme mezipředmětové vztahy – Čj výtah, estetická výchova Závěrečná fotografie může pomoci k rozvinutí diskuse o stavu životního prostředí na severu Čech Další údaje mohou žáci zpracovat jako referát na další hodinu Klíčová slova: přírodní, kulturní a umělá krajina, smog, emise, imise Inovace: orientace na webu, samostatné vyhledávání informací na PC

9 POUŽITÉ ZDROJE Uvedené zdroje [cit.2011 – 12 – 15].Dostupné pod licencí Creative.Commons na WWW: Sn.1,2,3,4,5,6,8,9 – tongreg from Wienerwald from Austria. –http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tough_tree.jpg Sn.3 – HGrobe. Sn.7 – Cool3d. Sn. 3 - foto: soukromý archiv autorky


Stáhnout ppt "Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi 16.02.12.2011."

Podobné prezentace


Reklamy Google