Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dramatizace v jazykové, komunikační a slohové výuce.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dramatizace v jazykové, komunikační a slohové výuce."— Transkript prezentace:

1 Dramatizace v jazykové, komunikační a slohové výuce

2 Proč učit dramatickou výchovu? pozornost, koncentrace fyzické a psychické uvolnění fantazie, představivost, tvořivost vyjádření myšlenky pohybem kultura řeči, technika řeči, plynulost projevu jazykové cítění, jasné a srozumitelné vyjadřování paměť logické myšlení sebevědomí kompetence: sociální a personální, komunikativní, k řešení problémů, k učení orientovat se v sobě, ve vztazích skupiny lidí, ve složité nebo náročné situaci nebát se vystoupit před skupinu lidí

3 Hry na rozehřátí, sounáležitost skupiny předvést pantomimicky činnost, kterou rád dělám gordický uzel chytnout se poslepu za ruce a utvořit kruh slepí vesničané hledají kouzelný prsten, který jim může vrátit zrak

4 Pohyb a pantomima všichni hrají tu samou vlastnost nebo náladu, jeden člověk ze skupiny ji hádá vymyslet stroj na… a vydávat u toho patřičné zvuky dva tvorové se potkají na pustém ostrově chůze: jdeme v pohřebním průvodu, jako sportovci na olympiádě, jako znavení vojáci z prohrané bitvy, jako roboti, se džbánem na hlavě, s těžkými kufry, jako námořníci za bouře, jako policisti na obchůzce, jdeme ve vedru pouští, o žízni, jdeme v krupobití, prudkém větru, boříme se do bláta, jdeme v malých botách, s kamínkem v botě, s puchýři na palci a na patě, s vyvrknutým kotníkem rozpohybované sochy

5 ROZMLUVENÍ artikulační cvičení

6 Jak říci krátký rozhovor A: Ty se mnou nejdeš? B: Už jsem ti řekl(a), že ne. A: To je škoda. B: To je škoda. A: Ahoj! (Dobrý den!) B: Ahoj! (Dobrý den!) A: Stalo se něco? B: Dozvěděl(a) jsem se, že odjíždíš(te) už dnes večer. Je to pravda? A: Ano. Neodvážil(a) jsem se ti(vám) to říct, ale vrátím se brzy.

7 Řečové dovednosti - vyprávění předmět –vyprávět o něm –vymyslet o něm krátký příběh a zahrát ho klobouky –nasadit si klobouk a vyprávět, kdo jsem –typická chůze postavy

8 Etudy na slova a věty scénky s úvodní nebo závěrečnou replikou –Už bych tam dávno jela, ale nemám na autobus. –Kolik že to stojí? –Dej pozor, kam šlapeš. –Opovaž se tam znovu chodit! –Bude pršet? –Může za to ta opice. podstatné jméno, přídavné jméno, sloveso scénky se slovy, která patří vždy k jednomu slovnímu druhu scénky se slovy, která začínají na jedno písmeno

9 Proslovy a improvizace jak slintání žížal ovlivňuje rotaci zemské osy metody hledání čtyřlístků / jehly v kupce sena krtci a politika kupující a prodávající: ve špatné náladě x hluchý zakřiknutý x hrubý rozlícený x tichý bodrý x vzteklý žadatelé na úřadě (nebytový prostor a jeho využití) rande (on koupil pro oba lístky do kina, ona však má rande s milencem) muž a žena v restauraci (on si chce dát řízek, ona mu v tom chce zabránit)

10 Nastudování hry dramaturgický rozbor – vlastnosti postav, vztahy mezi nimi, prostředí http://www.nipos-mk.cz/


Stáhnout ppt "Dramatizace v jazykové, komunikační a slohové výuce."

Podobné prezentace


Reklamy Google