Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Společný násobek Autor: Mgr.Ivana Popelková VY_32_INOVACE_13_2_3

2 2 VY_32_INOVACE_13_2_3 Zpracovala : Mgr.Ivana Popelková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Ivana Popelková

3 3 Kolik žáků je v primě, jestliže mohou vytvořit dvojice, čtveřice, skupiny po sedmi i po čtrnácti? Pepa rád skládá ze zápalek různé obrazce. Kolik si jich vyndal z krabičky, jestliže je mohl uspořádat do trojic a pětic a žádná nepřebývala? Kolik bonbonů má Eliška v sáčku, jestliže je mohla rozdělit mezi dva, čtyři,pět nebo deset kamarádů, aniž by nějaký zbyl? Hledáme číslo, které je násobkem 3 a 5 …… 15 Hledáme číslo, které je násobkem 2, 4, 7 a 14……….. 28 Hledáme číslo, které je násobkem 2, 4, 5 a 10……. 20

4 4 Vypiš prvních deset násobků čísla 4 Vypiš všechny násobky čísla 6 menší než 44 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40 6, 12, 18, 24, 30, 36, 42 Vypiš násobky, které jsou společné pro číslo 4 i 6 12, 24, 36 Jaké by mohly být další společné násobky těchto čísel?

5 5 Kolik existuje společných násobků čísel? Který násobek má největší význam? Urči 5 společných násobků čísel: a/ 2 a 3 b/ 2 a 5 c/ 2 a 4 d/ 10 a 20 e/ 6 a 8 6, 12, 18, 24, 30 10, 20, 30, 40, 50 4, 8, 12, 16, 20 24, 48, 72, 96, , 40, 60, 80, 100, 120

6 6 Urči nejmenší společný násobek čísel: 3 a 4 2 a 7 4 a 9 5 a 8 7 a a Společný násobek čísel nesoudělných je jejich SOUČIN O jakou skupinu čísel se jedná? Nesoudělná čísla

7 7 n(2,6) = n(5,10) = n(11,22) = n(4,6) = n(10,15) = n(8,12) = Urči nejmenší společný násobek čísel: n(2,5) = n(4,14) = n(9,12) = n(12,16) = n(8,15) = n(10,25) =

8 8 Nejmenší společný násobek větších čísel určíme pomocí jejich rozkladu na prvočinitele n(18,20) = 18 = = = 180 n(24,30) = 24 = = = 120

9 9 Urči: a/ n(26,32) = b/ n(36,48) = c/ n(40,56) = d/ n(54,60) = e/ n(63,70) = f/ n(24,64) = 26 = = = = = = = = = = = = = = = = = = 192

10 10 Téma sady: Dělitelnost přirozených čísel Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Dělitelnost čísel Anotace: Jedná se o materiál zaměřený na výklad a procvičení nového učiva. Autorka:Ivana Popelková Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Společný násobek čísel Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák určí společné násobky čísel zpaměti, užitím nejmenšího společného násobku určí další, užívá prvočíselné rozklady. Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: prvočíslo, číslo složené, dělitel, samozřejmý dělitel, společný násobek, nejmenší společný násobek, prvočíselný rozklad. Druh učebního materiálu:prezentace Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:II.stupeň ZŠ, nižší gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina:11 let Pokyny pro práci s materiálem: Pracovní materiál je určen pro žáky primy gymnázia v délce cca 1- 2 vyučovacích hodin. Lze jej využít pro chybějící žáky. Řešení úloh se objeví stisknutím klávesy enter.


Stáhnout ppt "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."

Podobné prezentace


Reklamy Google