Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

IT na MČ Praha 5 Martin Stránský zástupce starosty MČ P5.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "IT na MČ Praha 5 Martin Stránský zástupce starosty MČ P5."— Transkript prezentace:

1 IT na MČ Praha 5 Martin Stránský zástupce starosty MČ P5

2 Představení úřadu  300 zaměstnanců  35 volených zastupitelů  80 000 občanů  Důraz na dynamický vývoj celé oblasti

3 Cíl, vize  Redukce zaměstnanců Mít méně IT pracovníků ale větších specialistů a to na řízení  Zvýšit efektivnost IT  Zprůhlednit fungování IT v úřadu Rychleji Efektivněji  Využít zkušenosti „Úspěšného podniku“

4 Rozsah  První etapa – outsoursing provozu IT  Cíl : Standardy provozu IT a jeho používání a provoz  Stabilizace ISIT na MČ  Druhá etapa – architektura systémů IT  Cíl : Efektivní chování úřadu  Jak by měl úřad fungovat? Kdo je klientem úřadu? Jak efektivně komunikovat s klientem?  Třetí etapa – „Projektovou dokumentaci“ uvést do života MČ

5 Základní pravidla  Všechny požadavky uživatelů zadat a zapsat do Service Desku  Informace o zadání požadavku či problému dostává uživatel mailem  Zpráva o uzavření záznamu přijde uživateli a řešiteli  Uživatel si může vyžádat informace k řešení na hotline  Řešitelé nemají poskytovat služby bez zadání v SD  Nestandardní požadavky se řeší termínovaným úkolem

6 Řízení projektu  Měsíční hodnocení  Roční hodnocení  Známky jako ve škole  Otevřenost informací Rutinní Provoz Rutinní Provoz Rutinní Provoz Koordinátor objednatele Řídící výbor projektu PRE, ÚMČ P5 Koordinátor dodavatele Rutinní Provoz Rutinní Provoz Doplňkové služby Rutinní Provoz Rutinní Provoz Rozvojové projekty

7 První etapa - rozsah  Kompletní podpora koncových uživatelů – zaměstnanců Úřadu městské části Praha 5 a zastupitelů řešení HW problémů stanic a periférií (tiskáren, scanerů atp.) instalace a reinstalace SW na stanicích řešení problémů SW vybavení stanic antivirová ochrana stanic profylaxe stanic příprava zařízení na stěhování a jeho zapojení a oživení poté audit HW a SW výměna spotřebního materiálu  Zajištění volebních okrsků výpočetní technikou zazálohování SW a dat na stanicích, určených pro použití ve volebních okrscích zapojení a oživení těchto stanic v okrscích, instalace SW, potřebného k zajištění průběhu voleb po skončení voleb příprava stanic k přepravě, zapojení a oživení u uživatele obnova původního SW a dat.  Zajištění testů ISVS dle standardů MI ČR  Serverové služby správa souborových, tiskových a poštovních služeb správa účtů a adresářových služeb správa síťových služeb správa serverových aplikací antivirová ochrana serverů zálohování a obnova SW a dat kontrola logů zajištění chodu serverů, řešení SW a HW problémů instalace, reinstalace profylaxe.  Zajištění chodu a rozvoje LAN a WAN správa a konfigurace aktivních prvků zapojovaní koncových zařízení na LAN řešení problémů v oblasti LAN a WAN  Další činnosti v souvislosti s chodem IT zejména zapojování projektorů, hlasovacích zařízení, připojování notebooků a dohled nad jejich chodem v požadovaném čase profylaxe audiovizuální techniky  Zajištění pozáručního servisu zařízení ve vlastnictví objednatele bez dodávky materiálu  Zajištění služby hotline  Další služby (analytické, poradenské, programátorské, technické…) v rozsahu do 120 hod. ročně Kompletní podpora koncových uživatelů_Prezentace.doc

8 Ukázky metrik

9 Přínosy  Přehled  Pohled na IT z jiné strany  Roste důvěra uživatelů  Informační otevřenost a měření vede k růstu důvěry i u managementu  Odstranění „Šeptandy a výmluv“  „Chod IT“ už není zajímavý, jenom funguje – proto druhá etapa

10 Druhá etapa - architekt  Koordinace prací a integrace se současnými a novými externími dodavateli včetně zajištění požadované spolupráce na dodávkách a řešeních.  Zadavatelem schválených inovací a modernizací ICT objednatele – zejména upgrade HW a SW komponent, náhrada neintegrovatelného SW integrovatelným.  Souladu ICT zadavatele s legislativou a normami závaznými v ČR – zejména souladu se standardy veřejné správy a bezpečnostními standardy a normami.  Objednatelem odsouhlasené modernizace informačního prostředí – návrhy a realizace řešení na základě moderních technologií a programů.  Zprostředkování plnění záruční a pozáruční podpory podle podmínek jednotlivých stávajících i budoucích dodavatelů objednatele. Zajištění jednoho centrálního místa na předávání požadavků na správu ICT – ServiceDesk.  Podpory nezbytného vývoje a rozvoje stávajících ICT – návrhy řešení a systémové podpory prostředků a zdrojů objednatele a jejich řízení.  Návrh, vývoj či nákup a implementace vhodného programového produktu, kde budou sdruženy požadované programy používané u objednatele, případně odkazy na ně či informace z nich, jejichž skladba a rozsah bude určen podle výsledků činností v předchozích bodech

11 Přínosy  Integrace aplikací  Budování strategie IT  Standardy chování  Standardy dat  Řízení projektových dodávek

12 Co bude – dlouhodobý cíl  Efektivní úřad elektronická obsluha masivně digitální podpis dovnitř i ven z úřadu PROAKTIVNÍ systém!  Nevlastnit, ale používat rychlé odstranění problémů řízení Cash flow

13

14 Dotazy  Martin Stránský, zástupce starosty MČ P5 Kontaktní informace Telefon: 257000874 Fax: 257000875 E-mail: martin.stransky@p5.mepnet.czmartin.stransky@p5.mepnet.cz


Stáhnout ppt "IT na MČ Praha 5 Martin Stránský zástupce starosty MČ P5."

Podobné prezentace


Reklamy Google