Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SOCIÁLNÍ MARKETING Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. U44 - 207

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SOCIÁLNÍ MARKETING Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. U44 - 207"— Transkript prezentace:

1 SOCIÁLNÍ MARKETING Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. U44 - 207 e-mail: bacuvcik@fmk.utb.cz www.bacuvcik.com

2 Podmínka k zápočtu Prezentace na semináři - analýza sociálních marketingových kampaní ve zvoleném oboru nebo Seminární práce na stejné téma Něco ke čtení: Bačuvčík, R. Marketing neziskových organizací Harantová, L. Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty Kotler, P., Roberto, N., Lee, N. Social Marketing Weinreich, N-K. Hands-on Social Marketing

3 Témata kampaní 1.Prevence rakoviny 2.Prevence AIDS 3.Prevence dalších nemocí (cukrovka, žloutenka, nemoci srdce a další) 4.Psychické zdraví 5.Poruchy příjmu potravy 6.Proti kouření 7.Proti drogám 8.Proti nadměrnému pití alkoholu (vč. alkohol a mladiství) 9.Zdravý životní styl (zdravé stravování, vyvážený životní styl) 10.Prosazování sportovních aktivit (děti, dospělí) 11.Bezpečnost silničního provozu 12.Bezpečnost na železnici 13.Bezpečnost na kole 14.Bezpečnost chodců 15.Bezpečnost při práci 16.Nebezpečí úrazů 17.Jednání v mimořádné situaci (první pomoc, nahlášení policii, hasičům apod.) 18.Bezpečnost v domácnosti (vč. ochrany majetku) 19.Bezpečnost ve veřejném prostoru (vč. majetku – např. zabezpečení automobilu) 20.Bezpečnost na internetu (vč. kyberšikany apod.) 21.Protipožární ochrana

4 Témata kampaní 22.Práva dětí (vč. ohrožení – dětská práce, šikana, týrání) 23.Práva žen 24.Práva seniorů 25.Práva národnostních menšin 26.Práva sexuálních menšin 27.Domácí násilí 28.Rasismus a xenofobie 29.Rasismus ve sportu 30.Imigrace a integrace imigrantů 31.Práva zaměstnanců 32.Práva zdravotně postižených (fyzicky, mentálně, vč. jejich sportovních aktivit) 33.Problematika chudoby 34.Lidská práva v globálním měřítku (mučení vězňů, trest smrti, obchod s lidmi, práva žen v muslimských zemích, chudoba a hladomor, svoboda slova atd. - jedna nebo více oblastí) 35.Podpora vzdělávání 36.Ohrožování životního prostředí, znečištění přírody 37.Čistota životního prostředí (odhazování odpadků, úklid po psech apod.) 38.Třídění odpadu 39.Ochrana zvířat 40.Vegetariánství, veganství 41.Biopotraviny

5 Témata kampaní 42.Spotřeba energie 43.Omezování dopravy (vč. propagace cyklodopravy) 44.Dárcovství krve, kostní dřeně 45.Dárcovství orgánů 46.Dárcovství (finanční, hmotné) a dobrovolnictví 47.Pomoc potřebným 48.Humanitární pomoc 49.Protiválečné kampaně 50.Podpora kultury 51.Ochrana památek 52.Podpora pěstounské péče 53.Korupce 54.Hazard 55.Ochrana národních zájmů 56.Vandalství 57.Všímavost lidí (ochota nahlásit problémové chování apod.) 58.Prosazování náboženských myšlenek 59.Prosazování politických myšlenek, ideologií 60.Kampaně proti globalizaci, kapitalismu 61.Kampaně proti fašismu, komunismu 62.Antikomerční aktivismus 63.Kampaně měst, krajů a státu prosazující určité (nepopulární) politické rozhodnutí

6 Témata kampaní 64.Hnutí veřejnosti proti (nepopulárním) politickým rozhodnutím 65.Podpora mezinárodní spolupráce 66.Zájmy zaměstnanců (odbory, platy, podmínky) 67.Ochrana autorských práv 68.Podpora regionálních pěstitelů 69.Role celebrit v sociálním marketingu 70.Tabu v sociálním marketingu 71.Interkulturní rozdíly v sociální reklamě 72.Jiné téma.....

7 1. Shromážděte příklady alespoň 2 tuzemských a 1 zahraniční kampaně z dané oblasti (včetně konkrétních ukázek, nejlépe z poslední doby). 2. Očekává se analýza, nikoliv pouze popis - jaké byly cíle jednotlivých kampaní, cílové skupiny, byly vzhledem k tomu komunikační prostředky použity adekvátně? 3. Pokuste se získat také informace o „ceně“ kampaně - kdo ji financoval, jaké přínosy měla pro cílovou skupinu, jak se podařilo naplnit cíle kampaně (včetně evaluačních průzkumů), jaký byl ohlas (včetně případných ocenění). 4. Cílem je kampaně porovnat a definovat, v čem spočívají specifika sociální marketingové komunikace ve vybrané oblasti. Osnova seminární práce

8 Další podmínky: -prezentaci je potřeba odprezentovat na hodině a poslat mailem na bacuvcik@fmk.utb.czbacuvcik@fmk.utb.cz -prezentace na cca 10 minut, moderovaná diskuze -k českým kampaním je potřeba zpracovat Protokol (viz) a poslat na mail -kdo nestihne prezentovat, odevzdá seminární práci na stejné téma v rozsahu cca 5 stran (+ Protokoly)


Stáhnout ppt "SOCIÁLNÍ MARKETING Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. U44 - 207"

Podobné prezentace


Reklamy Google