Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S2_19.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S2_19."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S2_19 Popis výukového materiálu Název: Grafika – vektorová – seznámení s programem Zoner Autor:Pavel Lintemer Datum:22. 3. 2014 Obor: 65-41-L/01 Gastronomie Ročník:2. ročník Předmět:IKT – Informační a komunikační technologie Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu IKT a je v souladu s ŠVP. 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím dataprojektoru na učebně IKT s výkladem včetně názorných ukázek Cíl: žák naváže na předchozí znalost vektorové grafiky a osvojí si základní funkce (křivka, vrstva)

2 CO JE ZONER CALLISTO? ZÁKLADNÍ INFORMACE: Zoner CALLISTO JE ZDARMA !!!! – www.zoner.cz Zoner Callisto 5 je nástroj pro vytváření graficky zpracovaných dokumentů jako jsou: Loga Vizitky Letáky Graficky zpracované ceníky Hlavičkové papíry Orientační plánky Schémata Kalendáře atd. …

3 základní nástroje volby vybraného nástroje Paleta barev (levý klik – barva obrysu, pravý klik – barva výplně) rozbalovací menu ZÁKLADNÍ ROZLOŽENÍ OBRAZOVKY:Ovládánízobrazení CO JE ZONER CALLISTO? Transformační nástroje Alternativní nástroje vybraného objektu

4 Teoretickým základem vektorové grafiky je analytická geometrie. Obrázek není složen z jednotlivých bodů, ale z křivek – vektorů. Křivky spojují jednotlivé kotevní body a mohou mít definovanou výplň. Tyto čáry se nazývají Bézierovy křivky. Francouz Pierre Bézier vyvinul metodu, díky které je schopen popsat pomocí čtyř bodů libovolný úsek křivky. Křivka je popsána pomocí dvou krajních bodů (tzv. kotevní body) a dvou bodů, které určují tvar křivky (tzv. kontrolní body). CO JE BÉZIEROVA KŘIVKA Použité zdroje: Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Vektorová grafika [online]. c2014 [citováno 2. 4. 2014]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Vektorov%C3%A1_grafika&oldid=11412429

5 Zadání úkolů Pomocí nástrojů Tvary a Křivky vytvořte kaňku s očima a ústy. Kaňka bude modrá, oči černobílé a ústa červené. Pozor na překrytí objektů. Co budete potřebovat? Nástroj „Křivka“ Ručně malujete ústa Upravujete jako Bézierovu křivku Funkce „Tvary“ Pomocí elipsy a kolečka můžete vytvořit oči Pomocí „Vícelístku“ vytvoříte kaňku, kterou upravíte pomocí Tvarování objektů. Nástroj „Tvarování objektů“ Pomocí tohoto nástroje upravujete křivky Nástroj „Převod na křivku“ Objekt pak můžete libovolně upravovat

6 Řešení úkolů 1.Otevřete Zoner Callisto > Soubor > Nový 2.Soubor > Nastavení dokumentu > Orientace na šířku > OK 3.Tvary > „Vícelístek“ > Zvětšit počet Clipů na 6 4.Převést na křivky > Modrá výplň 5.Libovolně tvarujte pomocí Tvarování objektů 6.Nástrojů Elipsa nebo Kolečko > vytvořte černý a bílý tvar > překryjte je 7.Nástroj Křivka > Ruční kreslení > vytvořte „ústa“ > nastavte červenou > šířka 2mm Obrázek uložte pod názvem „ICT_I_S2_19.zmf“

7 Řešení úkolů Obrázek může vypadat například takto:


Stáhnout ppt "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S2_19."

Podobné prezentace


Reklamy Google