Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC 27.4.2010 Slovanský dům, Praha.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC 27.4.2010 Slovanský dům, Praha."— Transkript prezentace:

1

2 Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC Slovanský dům, Praha

3  cca 60 subjektů  neustálé rozšiřování členské základny  tlak na strukturální změny a novou situaci trhu  přejmenování na „interaktivní“ Role SPIR

4  Audit trhu: jednotná měna návštěvnosti a inzertní odhady  Standardizace trhu: aktualizace standardů reklamních formátů, vývoj metodik nových projektů  Reprezentace trhu: např. AVMS zákon  Podpora rozvoje internetu: školení v rámci projektů, konference, klubové večery  Spolupráce s asociacemi a zahraničím Role SPIR

5 Výhled  Data podle ověřené metodiky kontrolovaná nezávislým subjektem  Stejná pravidla pro všechny  NetMonitor (480 médií, výběrové řízení pro další období)  AdMonitoring (180 médií, nejvýznamnější provozovatelé)  Strukturální výzkum (opora NM pro socio-demo, 850 domácností)  Inzertní odhady (celkový výkon trhu, nová metodika pro PPC) Audit trhu

6 Výhled prázdniny ročně +10% Zdroj: NetMonitor, 01/ /2010 Vývoj návštěvnosti médií v ČR

7 Výhled Zdroj: NetMonitor 02/2010, ČSÚ 12/2008 Internetová vs. reálná populace ČR

8 Výhled Internetová populace – muži vs. ženy Zdroj: NetMonitor 02/2010

9 Výhled +26% Zdroj: AdMonitoring, 01/ /2010 Vývoj inzertních výkonů display reklamy +40% +12% +10% +45%

10 Výhled Vývoj meziročních změn celkových výdajů do internetové reklamy Zdroj: AdMonitoring, 01/ /2010

11 Výhled Zdroj: SPIR, Factum Invenio, TNS Media Intelligence a.s., leden 2010 Celkový výkon internetové reklamy

12 Výhled Zdroj: SPIR, Factum Invenio, leden 2010 Podíl forem internetové inzerce v mld. Kč

13 Výhled  Aktualizace standardů reklamních formátů  Vývoj nových metodik měření: streamované video vyvinuta metodika, otestován pilotní režim měření, validace dat médii, první publikace dat za duben mobilní obsah spolupráce s 3 operátory, vyvinuta metodika měření, startuje pilot měření) Standardizace trhu

14 Výhled První data streamovaného videa Zdroj: gemiusStream 2/2010 Denní návštěvnost (RU) streamovaného obsahu za celá média

15 Výhled  Edukace členů v rámci členského servisu (klubové večery, konference, analýzy, prezentace dat, školení, reporty)  Spolupráce s Linkou bezpečí, Safer internet  Spolupráce s organizacemi: AIM: příprava akcí, koordinace projektů IAB Europe: jednáme o členství, vyjednávání zákonů, reporty ATO: při měření videostreamingu, vývoj televizních jednotek měření Podpora rozvoje internetu

16 Výhled  rostoucí část aktivit  AVMS zákon  regulace internetových diskusí  zpoplatňování obsahu  jednání s dalšími oborovými asociacemi Reprezentace trhu

17 Výhled  Spolupráce na přípravě návrhu AVMS zákona s předkladatelem  Připomínkové řízení a aktivní účast během schvalování  Zřízení samoregulační komise v rámci SPIR (výklad AVMS zákona, postup při řízení, etický kodex samoregulace)  Nastavujeme spolupráci s RRTV – regulátor daný ze zákona  Spolupráce s IAB Europe v rámci tvorby a vývoje zákonů EU  Důvody regulace – ochrana dětí a mladistvých před nevhodným obsahem, spotřebitele před nevhodnou reklamou AVMS zákon

18 Výhled  Streamovaný obsah komerčního média s jasnou strukturou vysílání, podnikající či vysílající na území ČR  Registrace u regulátora RRTV  V případě podnětu zahajuje RRTV řízení s provozovatelem  Vstupuje do hry samoregulátor - SPIR (obsah i obchodní sdělení)  Možnost udělení pokuty v max. výši 1-2 mil. Kč  Největší problém ovšem spočívá u subjektů mimo SPIR, pohybujících se v šedé nebo černé zóně AVMS zákon

19 Výhled  Přehled o výkladu právní normy AVMS zákona  Důsledná kontrola obsahu  V případě zahájení řízení s RRTV okamžitě informovat SPIR  Samoregulační řízení ve spolupráci s médiem  Přesná podoba procesů bude dodefinována praxí AVMS zákon – důsledky pro média

20 Výhled  další pokles cen broadbandu a paušálů za mobilní data  nové technologické možnosti umožňují nové typy obsahu a funkčnosti  chytré telefony a local search (augmented reality apod.)  iPad a různé typy audiovizuálního obsahu Aktuální trendy internetového prostředí - technologie -

21 Výhled  rozvíjející se diskuse o míře moderování diskusí  tlaky na větší kontrolu uživatelského obsahu  tendence k rozšiřování odpovědnosti provozovatele za diskusní příspěvky a jejich obsah  zpřísňování pravidel diskusí u obecného zpravodajství  soudní spory s nejasnými důsledky Aktuální trendy internetového prostředí - diskuse -

22 Výhled  diskuse o placeném obsahu: dva rozdílné pohledy na budoucnost  boom sociálních sítí (Facebook vs. Google), inzertní využitelnost je ve zpoždění za návštěvností, snadnější uplatnění PR aktivit  rozvoj různých typů a kombinací obchodních modelů při nákupu inzerce (komplikace při vykazování v AdMonitoringu)  stále pokročilejší metody měření, vyhodnocování a analýz chování uživatelů na webu Aktuální trendy internetového prostředí - obsah a obchod -

23 Výhled Kontakt: Ján Simkanič Internet Info s. r. o. Děkuji za pozornost.

24


Stáhnout ppt "Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC 27.4.2010 Slovanský dům, Praha."

Podobné prezentace


Reklamy Google