Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Praha, 30. září 2014 Setkání představenstva s vedoucími představiteli členských společností ČLFA Program: 1. Úvodní informace  Stav plnění současných.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Praha, 30. září 2014 Setkání představenstva s vedoucími představiteli členských společností ČLFA Program: 1. Úvodní informace  Stav plnění současných."— Transkript prezentace:

1 1 Praha, 30. září 2014 Setkání představenstva s vedoucími představiteli členských společností ČLFA Program: 1. Úvodní informace  Stav plnění současných priorit ČLFA  Aktuální trendy nebankovního financování  Přínosy členství v Eurofinas 2. Otázky a diskuse

2 2 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Plnění asociačních priorit  trvalé cíle ČLFA jsou vymezeny ve stanovách  hlavní úkoly pro období duben 2014 – březen 2015 byly schváleny na ČS

3 3 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Legislativní priority ČLFA Daňové priority  daňové OP pro nebankovní instituce  opakovaná jednání s MF (ministr, daňová náměstkyně)  předložena analýza RIA  informována ČNB  analýza PwC  zohlednění ekonomické úlohy leasingu a nediskriminace leasingu proti ostatním formám financování  připomenuto v jednání o novele ZDP (ST 252)  analýza PwC

4 4 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Legislativní priority ČLFA Přenesení povinnosti uzavřít povinné ručení na provozovatele  dlouhodobý cíl, naráží na obchodní zájmy pojišťoven  jednání s MF, ČNB, ČAP  diskuse s členy RV 3. září  řešeny negativní důsledky současné úpravy – dohoda z o ověřování existence pojištění v databázi ČKP  ČLFA podporuje zrušení příspěvků pro ČKP (ST 118) Příprava na změny v registraci vozidel  jednání s MD o prováděcí vyhlášce  diskuse v expertních výborech  workshop ČLFA  seminář MD pro ČLFA říjen

5 5 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Legislativní priority ČLFA Vypuštění leasingu ze sféry aplikace zákona o spotřebitelském úvěru  dlouhodobý cíl, nyní prosazení nereálné  ČLFA vysvětluje v jednání s MF, ČNB, v médiích Prosazování zájmů věřitelů a potřeb trhu při úpravě finančních produktů pro spotřebitele  aktivity ČLFA proti stropům RPSN  aktivity ČLFA proti oslabování procestních práv věřitelů  prostřednictvím Eurofinas ovlivňovány projekty EU k posílení ochrany spotřebitele  jednání s MF, MPO, ČNB  působení ČLFA v platformě pro odpovědné finance  spolupráce s Českou asociací věřitelů (teritorialita exekutorů)

6 6 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Legislativní priority ČLFA Úprava finančních zprostředkovatelů v souladu se zájmy trhu  stanovisko ČLFA k vládnímu návrhu novely zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích  sledovány a prostřednictvím Eurofinas a Leaseurope ovlivňovány odpovídající projekty EK  sledován záměr MF upravit distribuci na finančním trhu

7 7 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Plnění dalších priorit ČLFA Zdůrazňování významu nebankovního financování, vymezování členů ČLFA vůči „šedé zóně“  opakovaná jednání s orgány státu (MF, MPO, ČNB...)  diskuse s členy RV  působení v Platformě pro odpovědné financování  tiskové výstupy ČLFA  „jedenáctero“ rad ČLFA pro zájemce o spotřebitelský úvěr  úloha etického kodexu ČLFA

8 8 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Plnění dalších priorit ČLFA Aktivní účast v jednáních o posílení regulace finančního trhu  zapojení do jednání Leaseurope, Eurofinas a EUF s orgány EU  opakované konsultace s ČNB  aktivity ČLFA v Platformě pro odpovědné finance  analýza PwC  publikace stanovisek ČLFA  seberegulace

9 9 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Plnění dalších priorit ČLFA Poznatky a zkušenosti k rekodifikovanému soukromému právu  výměna zkušeností v expertních výborech  LPV se vyjádří k návrhu novely NOZ  LPV zváží účelnost dalšího semináře

10 10 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Plnění dalších priorit ČLFA Plnění Etického kodexu ČLFA  průběžně sledovány zákaznické stížnosti a jiné podněty (včetně státních orgánů a médií)  podpora novely Etického kodexu finančního trhu

11 11 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Statistiky ČLFA  schválena metodika vykazování rizikovosti produktů ČLFA  údaje k rizikovosti na rok 2013 předány ČNB  externí analýza k souladu metodiky statistik ČLFA se zákonem na ochranu hospodářské soutěže

12 12 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Mediální aktivity ČLFA Mediální strategie na r  šíření informací o využitelnosti a přednostech nebankovních finančních produktů  posilování vědomí o úloze nebankovního financování v české ekonomice  podpora náhledu na členství v ČLFA jako záruky odpovědného a seriózního financování  budování pozice ČLFA jako erudovaného komentátora relevantních makroekonomických, daňových či legislativních témat  prohlubování finanční gramotnosti

13 13 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Mediální aktivity ČLFA Shrnutí PR aktivit ČLFA (leden-srpen 2014)  14 tiskových zpráv ČLFA a dalších 15 ad hoc materiálů určených konkrétním redakcím  197 mediálních výstupů (v průměru 25 za měsíc) informujících o ČLFA v odborných i všeobecných médiích (Česká televize, Český rozhlas, Hospodářské noviny, Ekonom, E15 apod.)  specifickým úkolem je eliminovat snahy některých redakcí poukazovat na asociaci v souvislosti s nejasnostmi ohledně výpočtu RPSN

14 14 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Mediální aktivity ČLFA TOP 20 letošních mediálních výstupů ČLFA  ČT 1, Události, : Dluhy českých firem a domácností  ČT24, : Nebankovních půjček loni přibylo  ČT 24 (Ekonomika), : Zájem o nebankovní půjčky na vzestupu  Český rozhlas Radiožurnál, : Češi se před Vánoci zadlužili více než v roce 2012  Český rozhlas Plus, : Češi si stále více půjčují  Hospodářské noviny, : Ve financování nákladních vozidel převládá leasing  Hospodářské noviny, : Podniky stále více využívají operativní leasing, lidé nakupují auta na úvěr  Hospodářské noviny, : Leasingový byznys zažívá zlaté časy  Hospodářské noviny + Ekonom (Příloha Automobily), 3. a : Objem úvěrů a leasingů na auta roste  E15, : Nová auta si firmy berou na úvěr nebo operativní leasing  E15, : Nebankovní firmy klientům loni poskytly 123 miliard  regionální Deníky (příloha Moje peníze – Automobily), : Značkové financování přináší řadu výhod  Bankovnictví (newsletter), : Evropský trh s nebankovními úvěry vzrostl v 1. čtvrtletí o 4,2 %  Právo, : Spotřebitelé si začali více půjčovat  TECH MAGAZÍN, : Financování strojů, technologií a zařízení v průmyslu, strojírenství i automobilovém průmyslu  Generace, : Auto na splátky? Možností je více  iHNed.cz (ProByznysInfo.iHned.cz), : Nezahazujte možnost operativního leasingu na firemní vůz. Může vás vyjít levněji než úvěr  CFOworld.cz, : Factoring: finance pro časy dobré i zlé  Tyden.cz, : Strop procentní sazby u úvěrů? To lichvu neomezí, oponují kritici  Denik.cz, : Zastropování RPSN u úvěrů lichvu neomezí, tvrdí jeho kritici

15 15 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Součinnost členů ČLFA Členské společnosti ČLFA mohou významně přispět k plnění komunikačních cílů asociace:  zdůrazňováním členství v ČLFA při vlastní prezentaci  odkazováním na dokumenty ČLFA v rámci kultivace trhu  komerční podporou mediálních projektů

16 16 Setkání představenstva ČLFA s vedoucími představiteli členských společností 30. září 2014 Děkuji za pozornost Ing. Jiřina Tapšíková, MBA


Stáhnout ppt "1 Praha, 30. září 2014 Setkání představenstva s vedoucími představiteli členských společností ČLFA Program: 1. Úvodní informace  Stav plnění současných."

Podobné prezentace


Reklamy Google