Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jaká je CHEMIE na naší škole ?. to není, ale P – praktická V – vědomostní A – atraktivní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jaká je CHEMIE na naší škole ?. to není, ale P – praktická V – vědomostní A – atraktivní."— Transkript prezentace:

1 Jaká je CHEMIE na naší škole ?

2 to není, ale P – praktická V – vědomostní A – atraktivní

3 P – praktická spojujeme všechny znalosti se světem kolem nás a s každodenním životem či životním prostředím navštiv náš malý chemický kvíz na další stránce

4 V – vědomostní snažíme se naučit studenty vše, co by měli znát + něco navíc, ale zároveň je nepřetěžovat Víš správný chemický název ? ocet Pro správnou odpověď klikni sem jedlá soda Pro správnou odpověď klikni sem

5 A – atraktivní do výuky zařazujeme pokusy, laboratorní práce, exkurze, projekty či badatelsky orientovanou výuku

6 Laboratorní práce Naše laboratoř

7 Laboratorní práce Naši studenti při práci v laboratoři

8 Exkurze Železárny a ocelárny Voestalpine Linz ve školním roce 2014/2015 a v letošním školním roce jsme navštívili železárny a ocelárny Voestalpine Linz Dne navštívili studenti 2.A s částí třídy 6.E v rámci výuky chemie železárny a ocelárny Voestalpine v Linci a dne je navštívili studenti 2.B s částí třídy 6.E a 3.B. V návštěvnickém centru oceláren jsme si zopakovali své znalosti z hodin chemie o výrobě surového železa a oceli, dozvěděli jsme se spoustu nových zajímavostí o celém procesu výroby železa a oceli a jaké výrobky z oceli se vyrábí v Linci a po celém světě v koncernu Voestalpine. Poté jsme jejich autobusem vyrazili na okružní jízdu po celém areálu. Podél hromad železné rudy a koksu jsme dorazili přímo k vysoké peci a zamířili do jejího nitra, kde prohlídka pokračovala. Ve válcovně jsme shlédli válcování žhavých plátů oceli na dlouhé pásy. Také se nám poštěstilo vidět vylévání a ochlazování strusky ve venkovním prostoru. Další zastávka byla v provozu, kde se z oceli vyrábí automobilové součástky. Při komentované prohlídce jsme také řádně procvičili svojí angličtinu neboť celá prohlídka probíhala v anglickém jazyce. Po vědomostní části exkurze jsme si odpočinuli a nasáli předvánoční atmosféru v centru města. Počasí nám přálo, bylo sice chladné, ale slunečné, takže jako bonus jsme měli nádhernou vyhlídku na Alpy při cestě do Lince i zpět.

9 Fotogalerie z exkurze v Linci

10 Exkurze pro studenty nižšího gymnázia nezapomněli jsme ani na studenty nižšího gymnázia dne navštívili studenti 2. E fotoateliér Seidel a grafitový důl v Českém Krumlově Ve fotoateliéru jsme si prohlédli dobové vybavení fotoateliéru, dozvěděli se spoustu zajímavostí o rodině Seidelových a do hodin chemie se budou hodit znalosti o vyvolávání černobílých fotografií s praktickou ukázkou Druhá zastávka v Krumlově byl grafitový důl, kde jsme si prohlédli důl, jeho vybavení a na vlastní kůži vyzkoušeli vlastnosti grafitu.

11 Fotogalerie Český Krumlov

12 Týden vědy u nás v rámci týdne vědy, který probíhal v listopadu 2015 na ústavech AV po celé ČR, studenti semináře z chemie 3. ročníku navštívili v letošním roce Entomologický ústav v Českých Budějovicích a také u nás měla přednášku Mgr. V. Jílková z Ústavu půdní biologie v Českých Budějovicích na téma „Jak dýchá půda“

13 Soutěže – chemická olympiáda každý rok se pravidelně zúčastňujeme chemické olympiády a vysíláme naše zástupce do vyšších kol chemické olympiády, kde se rozhodně neztratí kategorie D – 2014 – okresní kolo – 7. a 8. místo 2015 – okresní kolo – 6. a 7. místo kategorie C – krajské kolo – 7. a 29. místo 2015 – krajské kolo – místo, 20., 23. a 24. místo

14 PROJEKTY studenti sekundy pravidelně pracují na projektu „VODA“ studenti ostatních ročníků dle aktuálních témat ve výuce v loňském školním roce 2014/2015 například studenti 6. E pracovali na projektech „Nikotin“ a „Kofein“, které jsou k vidění u nás v areálu chemie

15 ČASOVÁ DOTACE osmileté gymnázium výuka začíná v sekundě v rozsahu 2 hodin týdně v dalších ročnících pokračuje také v rozsahu 2 hodin týdně až do septimy, pouze v kvintě jsou 3 hodiny týdně laboratorní práce jsou v sextě v rozsahu 2 hodin 1x za 14 dní

16 ČASOVÁ DOTACE osmileté gymnázium výuka chemie začíná v 1. ročníku v rozsahu 3 hodin týdně ve 2. a 3. ročníku je chemie 2 hodiny týdně ve 2. ročníku mají studenti laboratorní práce v rozsahu 2 hodin 1x za 14 dní

17 MATURANTI zájemci o studium přírodovědných předmětů a příbuzných oborů si mohou zvolit ve 3. a 4. ročníku seminář z chemie 3. ročník – v rozsahu 2 hodin týdně 4. ročník – v rozsahu 3 hodin týdně na semináři si studenti rozšiřují znalosti získané v hodinách chemie a připravují se na maturitu


Stáhnout ppt "Jaká je CHEMIE na naší škole ?. to není, ale P – praktická V – vědomostní A – atraktivní."

Podobné prezentace


Reklamy Google