Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Personalizace výuky Jan Jára Katedra informatiky Pedagogická fakulta Jihočeská univerzita

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Personalizace výuky Jan Jára Katedra informatiky Pedagogická fakulta Jihočeská univerzita"— Transkript prezentace:

1 Personalizace výuky Jan Jára Katedra informatiky Pedagogická fakulta Jihočeská univerzita jara@pf.jcu.cz

2 Oblasti zaměření nesourodá skupina posluchačů personalizované přidávání zátěže při Step by step výuce personalizované rozdělování úkolů při definici projektu

3 Nesourodé skupiny posluchačů Prezentační grafika pro dálkaře Microsoft malování vs. Autocad Multimédia nic, bez chytrého mobilu vs. vysoké třídy (sférické focení, pomalé video, cloudové nástroje) Programování v JavaScriptu bez předchozích zkušeností vs. programují s knihovnami za úplatu Udržet pozornost zdatných vs. neztratit začátečníky

4 Step by step postupně předkládané jasně dané kroky čeká se na posledního prakticky nepoužitelné od 10 posluchačů více ti rychlejší se nudí – začínají vytvářet paralelní činnosti, až se časem „odpojí“ a někdy i ztratí nečeká se na posledního „průměrná“ rychlost generuje „odpadlíky“ ztrácí se v posloupnostech odpojí se

5 Step by step bez synchronizace I. zveřejněné jasně dané kroky každý si jede svým tempem vyučující tempem nejpomalejšího rychlejší to projedou a pak se nudí vyučující nemůže upozornit na detaily bezprostředně před řešením dalšího kroku náročnější pro vyučujícího na uřízení kolektivu

6 Step by step bez synchronizace II. samoregulační rychlejší se musí sami prokousat což je zdržuje, ale zase mají radost, že na to přišli sami když se zaseknou přijdou si na to sami propadnou se k nejpomalejším zeptají se – naučí se formulovat problém

7 Step by step – individuální řízení zátěže I. synchronizované uvolňování zadání jednotlivých kroků brzdící mechanizmy alternativní rozšíření bodu pro rychlejší nesmí být trestem, ale prestiží motivace – předvedení individuálního řešení s pochvalou předvádění vyřešených alternativ rychlejších – diskuse nad jejich individuálním způsobem řešení hledejte chybu, proč to kolegovi nejde záchranná brzda – motivace k řešení problému, který se časem ukáže, že nemá řešení obvykle posluchači nedokáží tuto skutečnost detekovat

8 Step by step – individuální řízení zátěže II. akcelerační mechanizmy předvádění vyřešených alternativ rychlejších – diskuse nad jejich individuálním způsobem řešení pomoc těm nejslabším neřešit to za ně hledat důvody, proč to nedokáží vyřešit koučing raději než mentoring

9 Step by step – individuální řízení zátěže III. nároky na vyučujícího nutnost přepínání kontextů schopnost motivovat a přidat individuální zátěž řídit u všech pocit, že si něco z cvičení odnesli brždění nesmí být promarnění potenciálu brždění složitější úlohy předvádění alternativ hledání chyb neexistující řešení akcelerace předvádění alternativ pomoc, koučing

10 Rozdělování zátěže v týmu Programování v JavaScriptu nesourodá skupina minulý rok projekt „Kótování“ letos projekt „Simulace pohybu ruky“

11 Programování v Javascriptu kratší objevitelské úlohy Pythagoras obyčejný interaktivní grafický objektový Gaussova eliminační metoda - v cloudu vysvětlení diferenciace: 3 proměnné vs. obecný počet, předvyplnění hodnot pátý pád jména

12 Proč týmově programátorský background mají veliké rozdíly v dovednostech – tým to vstřebá Personalizace výuky Petr Naske – Dobrý učitel: Společné jádro, úkoly a výzvy pro nadané žáky další level schopnost dělit práci navrhnout koncept dohodnout se na interfacech nikdo to v jiných předmětech nedělá

13 Loňský projekt - Projekt kótování

14 Letošní projekt: Simulace pohybu ruky 100 tis. mrtvic ročně rehabilitace pomocí zdravé ruky zrcadlové neurony ruka v zrcadlovém rukávu nuda vs. hra simulace pohybu ruky zjednodušení

15 Zadání Naprogramujte pohyb ruky, která bude propichovat míčky, které se k ní přikutálejí. Použijte objektové řešení každý objet má metody, které řeší konkrétní věc, a ne několik much jednou ranou pomocí SVG

16 Definice rolí vedoucí míčkař datový specialista kloubař svalař zobrazovací specialista herní specialista

17 Definice rolí: vedoucí organizuje rozložení programátorských prací do skupiny definuje atributy sestavuje a kontroluje řešení

18 Definice rolí: míčkař vypouští náhodně zezadu míčky řeší kolizi špendlíku s míčkem animuje, vydává zvuky počítá počet propíchnutých míčků skladuje nepropíchnuté

19 Definice rolí: datový specialista řeší datový model ruky kosti délky napojení klouby napojení úhly svaly napojení smršťování a při tom rozšiřování šlachy úpony řeší její pohyby

20 Definice rolí: kloubař řeší výpočet pozic podléhá datovému specialitovi má zadáno pozici prstu P pozici ramene R délku od ramene k loktu délku od loktu k zápěstí délku od zápěstí na konec prstu předchozí pozici kloubů počítá pozici kloubů - zápěstí, loket z alternativ vybírá tu co se nejméně liší od předchozí pozice alternativy, však také může poskytnout

21 Definice rolí: svalař řeší výpočet svalů podléhá datovému specialitovi má zadáno úpon A - pozice x,y úpon B - pozice x,y šlacha A - délka šlacha B - délka počítá pozici svalu strana A pozici svalu strana B parametry elipsy při nataženém svalu je elipsa úzká při staženém je široká S mají obě elipsy stejné

22 Definice rolí: zobrazovací specialista řeší jak zobrazit datový model

23 Schopnost pohledu shora nemají zkušenosti vpadnou do toho až po škole zaplombované ampulky se znalostmi z předmětů OOP DB UML Enterprise architect ADDIE definice interface

24 Další studenti Leap motion mechanický pohyb ruky robotická stavebnice lego 3D tiskárna

25 Shrnutí stejný datum výroby neznamená stejný přístup strom alternativních řešení hledání míry kompetencí a reakce na ně

26 Děkuji za pozornost Jan Jára Katedra informatiky Pedagogická fakulta Jihočeská univerzita jara@pf.jcu.cz


Stáhnout ppt "Personalizace výuky Jan Jára Katedra informatiky Pedagogická fakulta Jihočeská univerzita"

Podobné prezentace


Reklamy Google