Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ing. Jakub Štolfa Věda a výzkum v praxi.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ing. Jakub Štolfa Věda a výzkum v praxi."— Transkript prezentace:

1 Ing. Jakub Štolfa Věda a výzkum v praxi

2 Otázka: Co je lepší? Bavit se, nebo učit se?

3 Má odpověď: OBOJÍ! (nejlépe dohromady) OBOJÍ! (nejlépe dohromady)Učení –proces získávání zkušeností, návyků, dovedností, znalostí, … –největší výhoda lidstva: cílevědomé předávání Bavit se - je potřeba si odpočinout, nelze pořád naplno pracovat Work hard, play hard!

4 Vyšší cíleVyšší cíle –Posouvám svou mysl jakkoliv dále, nezáleží na věku Nové poznatky a informaceNové poznatky a informace –Svět se stále vyvíjí Kvůli penězům, moci, společenskému postaveníKvůli penězům, moci, společenskému postavení Smysluplné trávení časuSmysluplné trávení času Svoboda v rozhodováníSvoboda v rozhodování –Nebýt “ovce” Proč se člověk vzdělává

5 Studium vzdělávacích institucíStudium vzdělávacích institucí SamostudiumSamostudium Zkušenosti ze života a praxeZkušenosti ze života a praxe Výsledky vlastního výzkumuVýsledky vlastního výzkumu Studium výsledků výzkumu ostatníchStudium výsledků výzkumu ostatních Možnosti vzdělání

6 Prolog 1.Kdo jsem 2.Co je to IT 3.Studium v IT 4.Věda a výzkum v IT 5.Praxe v IT, spojení s vědou? 6.Co si z toho odnést Obsah prezentace

7 25 let25 let Student doktorského studia informatiky na Vysoké škole Báňské – Technické univerzitě OstravaStudent doktorského studia informatiky na Vysoké škole Báňské – Technické univerzitě Ostrava –Propojení s vědou Obchodní ředitel a spolumajitel softwarové společnosti SCOVECO, s.r.o.Obchodní ředitel a spolumajitel softwarové společnosti SCOVECO, s.r.o. –Propojení s praxí 1. Kdo jsem

8 2. Co je to IT?

9

10 Databázové systémyDatabázové systémy ProgramováníProgramování Správa sítěSpráva sítě GrafikaGrafika Tvorba webových stránekTvorba webových stránek Teoretická informatikaTeoretická informatika 2. Co je to IT?

11

12 Softwarové inženýrstvíSoftwarové inženýrství –Konzultant –Analýza systému –Architektura systémů Management v ITManagement v IT –Projektový manažer –Vedoucí týmů –Strategie vedení IT projektů 2. Co je to IT?

13 Stavba bunkru na stroměStavba bunkru na stroměX Stavba mrakodrapuStavba mrakodrapu 2. Co je to IT? – softwarové inženýrství - příklad

14 2. Co je to IT? – softwarové inženýrství - vtip

15 Perspektivní obor, uplatnění na trhu prácePerspektivní obor, uplatnění na trhu práce 3. Studium v IT - proč

16 Možnost praxe a vydělávání již při studiuMožnost praxe a vydělávání již při studiu –Lokalizace do češtiny –Junior konzultant – popsání, zhodnocení dle standardu, zlepšení vývojových procesů ve firmě 3. Studium v IT - proč

17 Možnost praxe a vydělávání již při studiuMožnost praxe a vydělávání již při studiu –Lokalizace do češtiny –Junior konzultant – popsání, zhodnocení dle standardu, zlepšení vývojových procesů ve firmě 3. Studium v IT - proč

18 Spolupráce na zajímavých projektechSpolupráce na zajímavých projektech – –IP Nearshoring 6 týmů – ČR, Švédsko, Nizozemí, Polsko, Rumunsko, Finsko Tým 10 členů Projektový manažer 2 části – –Komunikace se zákazníkem, vypracování analýzy, předání –Implementace zadání jiného týmu Po skončení 14denní setkání ve ŠvédskuPo skončení 14denní setkání ve Švédsku 3. Studium v IT - proč

19 3. Studium v IT – IP Nearshoring

20

21

22

23

24 Náhled do všech ostatních oborůNáhled do všech ostatních oborů –IT je potřeba všude –V domácnostech, obchodech, továrnách, školách, restauracích, autech, stavebnictví, atd. 3. Studium v IT - proč

25 Rozhodování na střední školeRozhodování na střední škole Proč na VŠ, nestačí SŠ?Proč na VŠ, nestačí SŠ? Nešprtat nazpaměť! Dávat pozor, poslouchat, pochopit!Nešprtat nazpaměť! Dávat pozor, poslouchat, pochopit! 3. Studium v IT – jak jsem se k němu dostal?

26 Zkoumání nových algoritmůZkoumání nových algoritmů Postupů pro výpočtyPostupů pro výpočty Matematických principůMatematických principů Velmi složité výpočtyVelmi složité výpočty –Superpočítač –Buněčné simulace, rozsah předpokládaných povodní, zatížení materiálů, … Nových materiálů pro hardwareNových materiálů pro hardware 4. Věda a výzkum v IT

27 Z logů systému > popis vykonávaného procesuZ logů systému > popis vykonávaného procesu MožnostiMožnosti –Zlepšení - zefektivnění –Standardizace – zlevnění –Vytvoření a analýza sociálních sítí 4. Věda a výzkum v IT – dolování procesů, popis, zlepšení procesů

28

29 4. Věda a výzkum v IT – Odhadování náročnosti řešení Neustálý problém – na začátku softwarového projektu odhadnout, co nejpřesněji, délku trvání daného projektuNeustálý problém – na začátku softwarového projektu odhadnout, co nejpřesněji, délku trvání daného projektu Využití vyšší matematiky (SOM, Fuzzy rules)Využití vyšší matematiky (SOM, Fuzzy rules) + historická data o projektech > přesnější odhad náročnosti projektu > přesnější odhad náročnosti projektu

30 4. Věda a výzkum v IT – Odhadování náročnosti řešení

31 Konference MEDES 2012 v Addis Ababa, EtiopieKonference MEDES 2012 v Addis Ababa, Etiopie

32 4. Věda a výzkum v IT – Odhadování náročnosti řešení

33

34

35

36

37

38

39 5. Praxe v IT, spojení s vědou? Jak se firma dokáže na trhu prosadit?

40 5. Praxe v IT, spojení s vědou? Dobrým nápademDobrým nápadem Levným řešenímLevným řešením Schopností sofistikovaného řešeníSchopností sofistikovaného řešení –Ostatní nedokážou nabídnout –Spojení vědy a praxe – přenesení nejnovějších principů do praxe –Věda pro praxi – vyzkoumáni sofistikovaného řešení na míru –Např. speciální algoritmy, popis a zlepšení procesů, atd.

41 V praxi nemá běžný zaměstnanec čas na zkoumání nových věcíV praxi nemá běžný zaměstnanec čas na zkoumání nových věcí –Použití ověřených –Člověk v se v práci nedostane tam, kde ve vědě –Ve vědě dělá více kreativních činností Ve vědě má možnost člověk zkoumat vše co ho zajímá a prohlubovat svůj oborVe vědě má možnost člověk zkoumat vše co ho zajímá a prohlubovat svůj obor –Pozor na odtržení od praxe –Věda a výzkum reálných problémů 5. Praxe v IT, spojení s vědou - rozdíly

42 6. Co si z toho odnést? Čas je nejdůležitější komodita ve Vašem životěČas je nejdůležitější komodita ve Vašem životě –Správně investovat Vzdělání = svobodaVzdělání = svoboda –Možnost lépe se rozhodovat –Uplatnit se na trhu práce Zkousnout i činnosti, které mě nebavíZkousnout i činnosti, které mě nebaví –Všechno zlé je k něčemu dobré Věda a výzkumVěda a výzkum –Možnost posunout svůj obor dále, případně se zapsat do historie –Zažít to, co jsem ukazoval v prezentaci

43 Dotazy, či připomínky? Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "Ing. Jakub Štolfa Věda a výzkum v praxi."

Podobné prezentace


Reklamy Google