Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Regionální doprava v Ústeckém kraji a rozvoj její integrace Ing. Jakub Jeřábek vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Krajský úřad ÚK Žďár nad Sázavou 17.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Regionální doprava v Ústeckém kraji a rozvoj její integrace Ing. Jakub Jeřábek vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Krajský úřad ÚK Žďár nad Sázavou 17."— Transkript prezentace:

1 Regionální doprava v Ústeckém kraji a rozvoj její integrace Ing. Jakub Jeřábek vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Krajský úřad ÚK Žďár nad Sázavou

2 Zahájení provozu (systému integrované) Dopravy Ústeckého kraje – autobusové linky Rozvoj v etapách První impuls zahájení provozu vysoutěžených výkonů autobusové dopravy (15 brutto smluv , uspělo 5 dopravců) Provozováno 240 nových autobusů 162 vlastních linek DÚK na území Ústeckého kraje Zvýšení výkonu o cca 5 % na 20,294 mil. km v roce 2015 Zlevnění dopravního výkonu –V roce 2014 průměrná cena 36,23 Kč / km –V roce 2015 průměrná cena 26,- Kč / km –V roce 2016 průměrná cena 25,20 Kč / km Start jednotné dopravy

3 Zónově – relační tarif Zóna 401 Teplice -přiřazení zastávek do zón Relace 101 Ústí n. L. 401 Teplice 101 Ústí n. L. Vzdálenost zón -nejkratší možná cesta -určuje výši tarifu Příklad využití tarifu pro Teplice – Ústí nad Labem 19 tarifních jednic:

4 Nový tarif Dopravy Ústeckého kraje Sjednocení jízdného v tarifu –Zavedení uživatelsky pohodlného zónově relačního tarifu –Přestupní jízdné pro všechny Benefity pro pravidelné cestující –Sleva při platbě z předplacené elektronické peněženky –Výrazné slevy časových jízdenek –Výhody pro žáky a studenty Integrace měst Zapojit tarif MHD jako tarif jedné ze zón DÚK Nabízet úhradu protarifovací ztráty (pokles tržeb v MHD) Start jednotné dopravy

5 Nosič jízdních dokladů PAPÍR ZABEZPEČENÝ OCHRANNÝMI PRVKY Jednotný u všech autobusových dopravců – umožňuje orientaci v jízdence, dopravcům dodává kraj ČD má vlastní papír dostatečně zabezpečený Nosič jednotlivého i časového jízdného (7, 30d) BEZKONTAKTNÍ ČIPOVÁ KARTA Ochrana proti padělání a zneužívání Omezení styku řidičů s hotovostí Sleva 10 % z jednotlivé jízdenky Nosič jednotlivého i časového jízdného (7,30,90dní) Elektronická peněženka Pokladna č.: XXXXXXX ČL: Řidič: Jan Novák Obchodní název Dopravce, pobočka IČO: DIČ: CZ PONDĚLÍ :31:31 Linka: 123 Spoj: Jízdní doklad IDS ÚK Cena vč. 15% DPH: 10,00 Kč Cena bez DPH: 8,70 Kč DPH 1,30 Kč žák Z: 801 Louny Do: 833 Pnětluky 80,82,83,84 Platí do: :59

6 I. Etapa – linky BUS a MHD Teplice Zatím pouze busy a MHD Teplice Jednotné jízdné v rámci celého kraje –bez ohledu na dopravce, bez ohledu na region Zavedení výhodného časového jízdného pro pravidelné cestující (zaměstnanci, žáci, studenti) –7denní, 30denní, 90denní, zlevnění proti jednotlivému až o 42% –zrychlení odbavení Vše plná integrace Karta i Papír Rozvoj DÚK

7 I.0 Etapa – Příměstí Ústí nad Labem Jen papírové kupóny prodané DP města Ústí n. L. –Linkou DÚK + MHD v Ústí n.L. Jen do 7 zón v okolí města Jednotlivé jízdenky Nebyly Kupón jen pro město - neintegrované Rozvoj DÚK

8 Rok 2015 První rok nového provozu Stabilizace nového provozu DÚK Personální posílení oddělení z 9 na 18 Posílení kontrolní činnosti, marketingu, integrace a rozvoje Příprava nových projektů rozšíření Rozvoj DÚK

9 2. výkony v letech Ekonomika umožnila zlepšení možností mobility občanů kraje +11%+2% +5%+1,5%

10 II. Etapa – MHD Ústí nad Labem a ČD MHD Ústí n.L. – částečná integrace –Částečná integrace jen Papír –Uznávají papírové doklady všech dopravců DÚK s platností na území zóny 101 –MHD má vlastní Tarif a SPP –Neprodá jízdenku do okolí Rozvoj DÚK

11 II. Etapa – MHD Ústí nad Labem a ČD ČD – částečná integrace –Částečná integrace jen Papír –Vydají jízdenku do celé sítě DÚK Dodatek sml. s ČD Trojdohoda ÚK + MD + ČD Os, Sp, R, EC, EN Rozvoj DÚK

12 III. Etapa konečně integrace Páteřní doprava Všechny možnosti kombinace Vlak + Bus + MHD Rozvoj DÚK

13 III. Etapa – turistické linky dopravci Částečná integrace jen Papír –Vydají jízdenku do celé sítě DÚK Plná integrace Karta od 1.6. Kraj zakoupil a vlastní odbavovací zařízení POP ODP Rozvoj DÚK

14 Studie k projektu turistických železničních linek Ústeckého kraje (březen 2014) (Zpracovali Janoš, Haas, Záruba) o obecné cíle projektu o definice linek a tratí o dostupné typy drážních vozidel o vazby linek na regionální rozvoj a provozní koncepty linek o hodnocení linek podle turistické atraktivity o tarifní podmínky - vytipováno 12 turistických železničních linek Turistické linky 2016 Záměr provozování turistických linek

15 Plán provozu turistických železničních linek (srpen 2014) (Vlastní zpracování KÚ dle výsledků studie) o základní východiska o odůvodnění a význam o definice linek o způsob realizace - odsouhlasen Radou Ústeckého kraje dne výběr 6 turistických železničních linek -Další linky s objednaným provozem ČD se zde nezmiňují (např. Vejprty, Moldava, Panský…) Turistické linky 2016

16 Turistické železniční linky: T1 Česká Kamenice – Kamenický Šenov T2 Děčín – Telnice – Krupka (*) T3 Ústí nad Labem – Velké Březno – Zubrnice T4 Lovosice – Most T5 Libochovice – Mšené Lázně – Roudnice nad Labem T6 Kadaň – Podbořany/Radonice u Kadaně Lodní turistická linka: 901 Ústí nad Labem - Litoměřice (*) Při přípravách v r zjištěna pokračující nesjízdnost - výluka Turistické linky 2016

17 Přípravy na zahájení provozu turistických linek v roce 2015 byl spouštěn systém DÚK, na přípravu turistických linek nebyly kapacity (září 2015 – březen 2016) - výběr vozidel – snaha o rozmanitost - příprava smlouvy a kvalitativních parametrů - zvolen společný tarif DÚK jako v celém kraji - pro jednoduchost a jednotnost se zakoupilo a zapůjčilo odbavovací zařízení (POP), -výběr dopravců - železniční linky přímým zadáním dle zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících, ale s průzkumem trhu (osloveno 7 dopravců); lodní linka formou veřejné zakázky malého rozsahu osloven jediný uchazeč -následně školení na odbavování, a obsluhu POP, -řešení marketingu Turistické linky 2016

18 KŽD Doprava, s.r.o. – osloven jediný dopravce základní vozidlo – motorový vůz řady 801 (M 131.1) „Hurvínek“ zálohové vozidlo – motorový vůz řady 830 (M 262.0) provozní doba od do so, ne a státem uznané svátky celkem vlkm náklady na 1 vlkm 224,20 Kč 4 páry/den 40 vlkm denně Turistické linky 2016 T1 Česká Kamenice – Kamenický Šenov

19 Turistické cíle: 1 Kostel Sv. Jakuba Staršího v České Kamenici a poutní kaple Narození Panny Marie 2 Zřícenina hradu Kamenice 3 Vyhlídka Jehla 4 Sklářské muzeum Kamenický Šenov 5 Panská skála (Varhany) 6 Hasičské muzeum Nový Oldřichov Turistické linky 2016

20 MBM rail s.r.o. – osloven jediný dopravce základní vozidlo – motorový vůz řady 801 (M 131.1), Hurvínek zálohové vozidlo – motorový vůz řady 801 provozní doba od do so, ne a státem uznané svátky kromě 17. a (parní lokomotiva) celkem vlkm náklady na 1 vlkm 289,- Kč 120 vlkm/den 4 páry/den Turistické linky 2016 T3 Ústí nad Labem – Velké Březno - Zubrnice

21 Turistické linky 2016 Turistické cíle: 1 Parní vodárna Střekov 2 Státní zámek Velké Březno 3 Pivovar Březňák 4 Zubrnická museální železnice 5 Skanzen Zubrnice 6 Humboldtova vyhlídka

22 Railway Capital a.s. – vítězný dopravce (osloveni: ČD, GW Train Regio, KŽC Doprava, MBM rail, JHMD, Railway Capital, Rail Systém) základní vozidlo – motorový vůz řady 820 (M 240.0) zálohové vozidlo – motorový vůz řady 810 provozní doba od do so, ne a státem uznané svátky celkem vlkm náklady na 1 vlkm 126,- Kč 210 vlkm/den 3 páry/den Turistické linky 2016 T4 Lovosice - Most

23 Turistické linky 2016 Turistické cíle: 1 Lovoš4 Třebívlice 2 Okolí Třebenic 5 Přesunutý kostel v Mostu 3 Muzeum české granátu Třebenice 6 Hrad Hněvín

24 Turistické linky 2016 T5 Libochovice – Mšené Lázně – Roudnice nad Labem KŽC Doprava s.r.o. – vítězný dopravce (osloveni: ČD, GW Train Regio, KŽC Doprava, MBM rail, JHMD, Railway Capital, Rail System) nabídku podali 2 dopravci (KŽC Doprava a Rail System) základní vozidlo – motorový vůz řady 830 (M 262.0) zálohové vozidlo – motorový vůz řady 830 provozní doba od do so, ne a státem uznané svátky celkem vlkm náklady na 1 vlkm 139,41 Kč 148 vlkm/den 2 páry/den

25 Turistické linky 2016 Turistické cíle: 1 Zřícenina hradu Hazmburk 2 Zámek Libochovice 3 Vodní hrad Budyně nad Ohří 4 Mšené – lázně 5 Hora Říp 6 Historické centrum Roudnice nad Labem

26 T6 Kadaň – Podbořany/Radonice u Kadaně Turistické linky 2016 Railway Capital a.s. – vítězný dopravce (osloveni: ČD, GW Train Regio, KŽC Doprava, MBM rail, JHMD, Railway Capital, Rail System) nabídku podali 2 dopravci (Railway Capital a.s., KŽC Doprava) základní vozidlo – motorový vůz řady 810 (M 152.0) zálohové vozidlo – motorový vůz řady 810 provozní doba od do so, ne a státem uznané svátky celkem vlkm náklady na 1 vlkm 108,- Kč 272 vlkm/den 6 párů/den

27 Turistické cíle: 1 Kadaň – Františkánský klášter, rozhledna Svatý vrch, nábřeží Maxipsa Fíka 2 Želinský meandr 3 vodní zámek Nechranice 4 zámek Krásný Dvůr 5 Schillerova rozhledna v Kryrech Turistické linky 2016

28 Labská plavební společnost, s.r.o. – jediný oslovený dopravce (VZMR) základní a zálohové plavidlo – loď „Ústí nad Labem“ nebo „Porta Bohemica“ provozní doba od do so, ne a státem uznané svátky a v době od do provoz i v pátek celkem km náklady na 1 km 453,86 Kč Turistické linky lodní linka Ústí nad Labem - Litoměřice

29 Turistické cíle: 1 Masarykovo zdymadlo a hrad Střekov 2 Pohádkový les a Vaňov 3 Dolní Zálezly 4 Vyhlídka Tři kříže a Porta Bohemica 5 Opárenské údolí 6 Městská památková rezervace Litoměřice Turistické linky 2016

30 Souhrn: provoz všech linek zahájen za účasti hejtmana Ústeckého kraje Ústecký kraj uhradí za sezónu kompenzaci celkem cca 10,5 mil. Kč (tržby budou příjmem kraje) Přípravy na další sezónu (sezóny) se bude připravovat od VII. 2016

31 IV. Etapa – MHD Bílina MHD Bílina – Arriva Teplice Plná integrace Papír i Karta –Vydají jízdenku do celé sítě DÚK Dopravce již vše zná Budou všechny výhody integrované zóny Nově časové jízdné v Bílině Rozvoj DÚK

32 IV. Etapa – MHD Děčín MHD Děčín - DP města Děčína Plná integrace Papír i Karta –Vydají jízdenku do celé sítě DÚK Pořízeno nové odbavovací zařízení Nové neintegrované inovace –Platební karta jako ident. časové jízdenky NEINTEGROVÁNO Rozvoj DÚK

33 Vize na další období Rozvoj zapojení měst –Chomutov a Litoměřice - v jednání –Žatec a Louny – není důležité –Most – nekompatibilní odb. zař., nechtějí zapojení jen papírem –Další malá města… celkem 17 Nový dopravce na železnici –R Most – Plzeň GW Train? Lanovky, Přívozy Rozvoj informačních technologií Další plány DÚK

34 Děkuji za pozornost Ústecký kraj, odbor dopravy a silničního hospodářství Ing. Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti


Stáhnout ppt "Regionální doprava v Ústeckém kraji a rozvoj její integrace Ing. Jakub Jeřábek vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Krajský úřad ÚK Žďár nad Sázavou 17."

Podobné prezentace


Reklamy Google