Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Letecká doprava I Obr.0 Autor : J.Čáp VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_1.7.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Letecká doprava I Obr.0 Autor : J.Čáp VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_1.7."— Transkript prezentace:

1 Letecká doprava I Obr.0 Autor : J.Čáp VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_1.7

2 Letecká doprava I 1 Airbus A v nových barvách Českých aerolinií odlétá z letiště Václava Havla Praha. Obr.1 Letecká doprava patří mezi nejbezpečnější druhy dopravy vůbec, v roce 2008 zemřelo při leteckých nehodách 539 osob, jedno úmrtí připadá tedy na každý 1,3 miliontý let. Při leteckých nehodách tedy zemřelo méně lidí než na českých silnicích za daný rok.

3 II.V kterém roce se odehrála?
Nejbezpečnější aerolinky roku 2012: 2 Při leteckých nehodách zahynulo v roce 2012 nejméně lidí v dosavadní historii. Uvedla to německá společnost JACDEC, která sestavuje každoroční žebříček nejbezpečnějších aerolinek. Ten letos ovládl Finnair. Letecké nehody si loni vyžádaly 496 obětí. „Můžeme s jistotou říci, že nikdy nebylo menší riziko, že se připletete k letecké nehodě,“Loňský rok byl jen nepatrně lepší než rok 2011, kdy zemřelo 498 lidí. Klesl také počet zcela zničených letadel, ze 45 na 44. „Pokud by člověk cestoval letadlem každý den, musel by čekat 14 tisíc let, než by zažil leteckou katastrofu./zdroj : Holandské jumbo se vzneslo jen pár metrů nad zem a v plné rychlosti narazilo z boku do střední části amerického stroje. Ten se rozpůlil ve dví a byl rozmetán na kusy, holandský stroj uletěl ještě asi 150 metrů a pak se zřítil na dráhu. Vypuklo ohnivé peklo. Na palubě jumba KLM nepřežil nikdo, mrtvých bylo 248, v americkém boeingu přežilo jen 61 lidí z 396 na palubě. Vůbec největší počet objetí si vyžádala srážka dvou Boeingů B-747 na letišti Los Rodeos na Kanárech v roce A na vině byla lidská chyba. Vše začalo dopoledním výbuchem bomby na kanárském letišti Las Palmas 27. března 1977. Obr.3 Obr.4 I.Kolik lidských obětí si vyžádala tato jediná nejhorší letecká katastrofa? II.V kterém roce se odehrála?

4 Nejbezpečnější aerolinky roku 2012:
3 Nejbezpečnější aerolinky roku 2012: Zdroj: JACDEC (*bez ztráty letadla od založení společnosti) Dopravce Počet let od posledního zničeného letadla Finnair více než 30 Air New Zealand Cathay Pacific Emirates 27* Etihad Airways 9* EVA Air 21* TAP Portugal Hainan Airlines 19* Virgin Australia 12* British Airways 4 Dopravce Počet let od posledního zničeného letadla Finnair více než 30 Air New Zealand Cathay Pacific Emirates 27* Etihad Airways 9* EVA Air 21* TAP Portugal Hainan Airlines 19* Virgin Australia 12* British Airways 4

5 4 Moderní způsob dopravy určený především pro osobní přepravu na střední až delší vzdálenosti. V ČR lze leteckou dopravu rozdělit do dvou kategorií. První je mezinárodní letecká doprava a druhá je vnitrostátní letecká doprava. e-v-cesku.jpg Obr.5 Letecká doprava v ČR zaznamenává v současné době nejrychlejší nárůst přepravy.V České republice je 87 civilních letišť, z toho je 6 veřejných, mezinárodních. Dominantní postavení má letiště V.Havla Praha-Ruzyně, které realizuje přes 94 % celkových výkonů v osobní přepravě a přes 84 % v nákladní letecké přepravě. Mezi nejvýznamnější mezinárodní letiště řadíme letiště Brno -Tuřany, Ostrava - Mošnov a Karlovy Vary.

6 České aerolinie - Jsou členem aliance leteckých společností Sky Team.
5 České aerolinie a.s. (ČSA) jsou národní letecká společnost České republiky , původně Československa, se sídlem na letišti Václava Havla v Praze. ČSA byly založeny československou vládou jako Československé státní aerolinie. O dvacet tři dní později se uskutečnil první let z Prahy do Bratislavy. V roce 2011 ČSA přepravily 4,2 milionu cestujících. Společnost nikdy nevyplácela dividendy, po rekordní ztrátě 3,8 miliardy korun za rok 2009 musel stát vypsat nové akcie za 2,5 miliardy korun. Dne 10. dubna 2013 byla podepsána smlouva, podle které společnost Korean Air odkoupila část státního podílu Českých aerolinií, a to ve výši 44 % akcií za 68 mil. korun. 13. března 2013 Cena 68 milionů za téměř poloviční podíl v ČSA se na první pohled možná zdá přehnaně nízká, ale ve skutečnosti by pravděpodobně Korean Air uspěli i s nižší nabídkou. Hodnota ČSA spočívá v podstatě jen v zavedené značce a v tom, že dopravce vlastní výhradní licenci na lety do Ruska. Nemá ale například žádná provozuschopná vlastní letadla, pouze několik starých boeingů, které zřejmě prodá na součástky. Už v minulosti se stát pokoušel ČSA prodat, ale neúspěšně. Naposledy v roce 2009 chtěl aerolinky za miliardu koupit Travel Service, toho však vláda odmítla. Stát nakonec do ČSA nalil postupně přes čtyři miliardy korun. Není to poněkud málo ?

7 6 Letišti Václava Havla v Praze – rok 2013 Obr.6

8 Hlavní evropské destinace (místo,které je cílem letu či turistické cesty)
Po dobu platnosti letního letového řádu 2013 ( ) nabízí 51 leteckých společností přímé pravidelné linky z Letiště Václava Havla Praha do 110 destinací ve 42 zemích. 7 Obr.7

9 8 Hlavní mimoevropské destinace Obr.8

10 Abecední přehled destinací dostupných z letiště V.Havla Praha
V následujícím přehledu zjisti a zapiš : a- Kterému státu náleží jednotlivá letiště? b- Která z destinací leží mimo Evropu? c- Které a kolik destinací jsou v Evropské unii? 9 Abecední přehled destinací dostupných z letiště V.Havla Praha Cagliari Catania Curych Dubaj Dublin Dubrovnik Düsseldorf Edinburgh Florencie Frankfurt Hamburg Helsinky Heraklion Chania Ibiza Istanbul Jekatěrinburk Abu Dhabi Almaty Amsterdam Antalya Atény Baku Barcelona Bari Basilej/Mulhouse Benátky/Marco Polo Benátky/Treviso Berlín/Tegel Bilbao Bristol Brusel Budapešť Bukurešť/Otopeni Burgas Jerevan Kazaň Kerkyra/Korfu Kluž Kodaň Kolín n. R. Kos Košice Krasnodar Kyjev/Borispol Lamezia Terme Larnaka Leeds Lisabon Londýn/Gatwick Londýn/Heathrow Londýn/Luton Londýn/Stansted Lyon Madrid Malaga Malta Manchester Marseille Milán/Bergamo Milán/Malpensa Minsk Mnichov Moskva/Šeremetěvo Nantes Neapol New York/J.F.K. Newcastle Nice Nižnij Novgorod

11 10 Abecední přehled destinací dostupných z letiště V.Havla Praha Novosibirsk Oděsa Olbia Oslo Ostrava Palma Mallorca Paříž/Charles de Gaulle Patras Perm Petrohrad Pisa Rhodos Riga Rostov Rotterdam Řím/Fiumicino Samara Sofie Soluň Soul/Incheon Split Stockholm/Arlanda Štrasburk Taškent Tbilisi Tel Aviv Ufa Užhorod Valencia Varšava Vilnius Vídeň Voroněž Zakynthos Ženeva

12 Podíl leteckých dopravců v ČR na trhu v letech 2004–2007
11 Podíl leteckých dopravců v ČR na trhu v letech 2004–2007 Zdroj: Letiště Praha

13 POROVNÁNÍ NEJVĚTŠÍCH LETIŠŤ VE STŘEDNÍ EVROPĚ
12 POROVNÁNÍ NEJVĚTŠÍCH LETIŠŤ VE STŘEDNÍ EVROPĚ Zdroj:Letiště Mnichov, Letiště Vídeň, Letiště Praha, European Commission 2

14 Letecká přeprava nákladní
13 Obr.9 Tam, kde hraje čas největší roli Služby zajišťované společností Import / export Letecký kurýr– expresní letecká přeprava zásilek, dopisů a balíků do 50 kg Airport to Airport – zajistíme přepravu z letiště na letiště Door to Door – doručení zásilek až do místa určení Chartrování letadel Přeprava nebezpečného zboží (IATA DGR) Přeprava s řízenou teplotou - lehce zkazitelné zboží Přeprava nadměrných nákladů Obr.10 Co je charterový [čartrový] let? Let, který je organizován mimo běžné letové řády v turistice je chápán jako let dopravující turisty do zvolené destinace.

15 14 Obr.11 České aerolinie Cargo se specializují na přepravu leteckých zásilek a pošty na linkách Českých aerolinií.

16 Flotila Českých aerolinií a maximální rozměry zásilek přepravovaných letadly Českých aerolinií:
15 Typ letadla Délka v cm Šířka v cm Výška v cm Max. hmotnost jednoho kusu zásilky v kg Airbus 320/319 200 150 110 250 Airbus 320/321 ULD verze 145 1000 Boeing 737 170 85 ATR 42 70 140

17 Terminál ČSA CARGO - Ruzyně 16
Obr.12

18 ČSA cargo odbavují i Boeingy 747F pravidelné linky China Airlines (foto: ČSA)
17 Obr.13

19 Zeměpis učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia ,
Použité zdroje: Wikimedia Commons Wikipedie Česká republika sešitový atlas pro základní školy a víceletá gymnázia – Kartografie Praha, a.s. Zeměpis učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia , autoři : M.Jeřábek,J.Anděl, J.Peštová,J.Kastner Citace obrázků: Obr.0 - NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.1- SEFJO. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.2 - NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.3 - NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 18

20 19 Obr.4 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.5 - NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.6 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.7 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.8 - NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

21 20 Obr.9 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.10 - NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.11 - NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.12 - NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.13 - NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Letecká doprava I Obr.0 Autor : J.Čáp VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_1.7."

Podobné prezentace


Reklamy Google