Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název projektu: Živá příroda ve škole

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název projektu: Živá příroda ve škole"— Transkript prezentace:

1 Název projektu: Živá příroda ve škole
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/ Datum : Téma : Savci Název : Kočka domácí Ročník : 2.-5. Autor : Mgr. Dagmar Rolencová

2 Anotace Materiál e určen jako doplněk učiva ČaJS 2. a 3. ročníku – Domácí mazlíčci.

3 Felis silvestris f. catus
Kočka domácí Felis silvestris f. catus

4 Zařazení v živočišné říši
Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci Řád: šelmy Čeleď: kočkovití Rod: kočka Druh: kočka divoká Poddruh: kočka domácí

5 Původ Doklady o chovu kočky v domácím prostředí pocházejí z doby 3000 let př. n. l. hlavně z oblasti Egypta. V Egyptě byla kočka posvátná, ale i lovec a bojovník. Těla koček se balzamovala a pohřbívala v hrobkách. Z Egypta se kočky na fénických lodích dostaly dále do Evropy. Teprve v 10. století přestala být kočka v Evropě vzácností. Egyptská socha kočky

6 Stavba těla hřbet hlava hýždě ocas hruď přední končetiny
zadní končetiny břicho

7 Tělo a jeho části Kočka je predátor – smysly jsou silně vyvinuty, tichý a rychlý pohyb, vyzbrojena zuby a drápy. Hmotnost se pohybuje mezi 2 – 10 kg, výška asi 30cm, délka 80 cm. Tichá chůze – způsobena našlapováním na prsty s polštářky, drápy jsou zatažitelné. Dobře vyvinuté svalstvo na zadních končetinách umožňuje zrychlení při honbě za kořistí.

8 Smysly Má vynikající zrak, sluch i čich.
Zrak vidí ostřeji než člověk, dobře i za šera. Sluch pohyblivé boltce, vnímá odkud zvuk přichází. Čich slouží k hledání kořisti, orientaci.

9 Smysly Chuť - spojena s čichem, nejméně vyvinutá,
kočka nevnímá sladkou chuť. Nejcitlivější je jazyk, pak čenich a tlapky. Hmat Pomocí hmatových vousků se orientuje ve tmě.

10 Potrava Kočka je masožravec.
Ve stravě by mělo být: a) maso – hovězí, kuřecí, vepřové, králičí, skopové b) vnitřnosti – játra, ledviny, slezina, srdce c) kosti – nedáváme kuřecí – štěpí se d) ryby – vařené, bez kostí e) sýr, tvaroh f) vaječný žloutek – syrový g) brambory, rýže, zelenina – uvařené přidáváme k masu

11 Plemena koček Jednotlivá plemena se liší barvou srsti, stavbou těla, jeho velikostí, barvou očí, povahovými rysy. 1. perské a exotické kočky: perská exotická

12 Plemena koček 2. polodlouhosrsté: turecká angora norská lesní kočka
ragdoll

13 Plemena koček Krátkosrsté a somálské: barmská egyptská mau ruská modrá

14 Plemena koček 4. siamské a orientální: peterbald
orientální krátkosrstá siamská

15 Rozmnožování Březost trvá asi 10 týdnů.
V době březosti dáváme více potravy. Porod může trvat i 24 hodin. Většinou se rodí 4 – 6 mláďat. Koťata se rodí slepá, hluchá, bezzubá, osrstěná. Okolo 10. dne otevírají koťata oči a začínají zkoumat okolí. Ve třech týdnech jsou samostatná. koťata

16 Zajímavosti Nejtěžší kočka na světě váží 17 kg.
Kočka dokáže běžet rychlostí 50 km/h. Nejdelšího věku se dožila kočka v Anglii – 36 let. Kočka prospí až 16 hodin denně. Kočky se i z velké dálky dokáží vrátit zpět domů. Např. perská kočka ze Ameriky ušla za svým majitelem km. Ve 14. – 17. stol. si lidé zazdívali do svých domů mrtvé kočky – věřili, že odradí myší návštěvníky.

17 Pracovní list 1. Doplň názvy částí těla

18 Pracovní list Doplň Tichá chůze je způsobena: a) našlapováním na špičky b) našlapováním na polštářky c) našlapováním drápky Koťata se rodí: a) bez zubů Nedáváme kosti a) vepřové b) bez srsti b) kuřecí c) bez nohou c) hovězí

19 Citace Slide 2: obr.1: BAHMANN, Martin. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: DRL. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: DOUGLAS, Edward. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.4: TAKANAWHO. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

20 Slide 3: 4028MDK09. wikimedia. org [online]. [cit. 20. 6. 2013]
Slide 3: 4028MDK09. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: rg/wiki/File:Gr%C3%BCne_Augen_einer_Katze.JPG Slide 4: SURHOFF, Katharina. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 5: CLJK. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 6: HOWCHENG. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

21 Slide 7: obr. 1: ALVESGASPAR. wikipedia. org [online]. [cit. 20. 6
Slide 7: obr.1: ALVESGASPAR. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: SCELFO, Dave. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: FERNANDES. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 8: obr.1: LEIGH, Jennifer. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: NACKTEELFE. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

22 Slide 9: GRANNEMAN, Scott. wikimedia. org [online]. [cit. 20. 6. 2013]
Slide 9: GRANNEMAN, Scott. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: sa).jpg?uselang=cs Slide 10: obr.1: LAJOMA. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2:WEE, Charlyn. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 11: obr.1: PABLO1964. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: BFE. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: CALISTAZ. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

23 Slide 12: obr. 1: HEIKKISILTALA. wikipedia. org [online]. [cit. 20. 6
Slide 12: obr.1: HEIKKISILTALA. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: WEST, Liz. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3:VOLATILDE. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 13: obr.1: KEARNEY, Seamus. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: PETERBALD. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: KAMÉE. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: seal-tortie-point-white.jpg

24 Slide 14: NGUYEN, Marie-Lan. wikimedia. org [online]. [cit. 20. 6
Slide 14: NGUYEN, Marie-Lan. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 16: CLJK. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Název projektu: Živá příroda ve škole"

Podobné prezentace


Reklamy Google