Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAleš Brož
1
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci
2
OSNOVA PŘÍSPĚVKU 1. FÁZE: Tvorba autorského textu k samostudiu na Univerzitě Palackého v Olomouci 2. FÁZE Aktivizační metody a jejich možná implementace do autorského studijního výukového textu v DiV 3. FÁZE Výsledky z praxe
3
1. FÁZE 1.Obecně o distančních studijních textech a možnosti implementace třífázového modelu EUR 2. Tvorba autorského textu k samostudiu na Univerzitě Palackého v Olomouci, která se řídí metodickými požadavky kladenými Národním centrem distančního vzdělávání v ČR.
4
2. FÁZE Aktivizační metody programu RWCT „Čtením a psaním ke kritickému myšlení“ a jejich možná implementace do studijního výukového textu v DiV. Kritické myšlení - aktivní učení a samostatné myšlení.
5
2. FÁZE 1. MODEL E-U-R (evokace-uvědomění-reflexe): Rozbor postupů při formulování a kladení otázek různým adresátům, definování a modelování rozličných druhů a úrovní otázek, tvorba „Dobrých otázek“ 2. Metoda I.N.S.E.R.T: Porozumění textu a přehodnocení předchozích tvrzení pomocí doporučených znamének +, -,, ? 3. Metoda myšlenkové mapy
6
Výhody myšlenkové mapy jasně definuje ústřední téma nebo myšlenku odborného výukového textu, ukazuje relativní význam každé myšlenky, prostřednictvím spojení a sousedství určuje vztahy mezi klíčovými slovy, umožňuje snazší vytváření nových propojení Je nástrojem pro kreativní myšlení, pro uspořádání myšlenek a dat strukturovaným způsobem Aktivizace a vizualizace: 2 v 1 M I N D M A N A G E R X5
7
1.Reakce autorů distančních textů na implementaci interaktivních metod podle programu RWCT do odborného textu Zpochybnění poznaných metod RWCT – NE Přístup ke změně – ANO Zájem o implementaci některých metod do distančního studijního textu při vlastní autorské tvorbě - ANO 3. FÁZE: Výsledky z praxe
8
2. Výsledky ze školící akce k problematice tvorby autorských studijních textů v DiV při aplikaci jednoduché metody T-grafu
9
T - graf + Úvod Hlavní a popisný sloupec Využití popisného sloupce Průvodce studiem Aktivizace Vizualizace Slovníček pojmů Literatura Klíč k úkolům - Studijní cíle u každé kapitoly Stanovená doba ke studiu každé kapitoly Vypočítání obtížnosti textu dle FOG indexu Průvodce studiem u každé kapitoly Komentáře v popisném sloupci
10
Alternativní řešení problematických témat Stanovení doby potřebné ke studiu kompletní studijní opory (náhrada výuky v prezenčním studiu) Vytvoření průvodce studiem ke kompletnímu studijnímu materiálu Stanovení studijních cílů ke kompletní studijní opoře
11
Děkuji Vám za pozornost! Mgr. Simona F e i t o v á metodik distančního vzdělávání Telefon: 585 631 128 E-mail: feitova@rupnw.upol.czfeitova@rupnw.upol.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.